Sprinkhaan

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rubikcube
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2012 19:32
WoonplaatsCOLON Lemmer

Ik ben wat aan het spelen geweest met de combinatie van een 100mm lens en tussenringen. Hierbij 1 van mijn restultaten. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik vind het een knappe plaat, maar voor mijn gevoel is het oogje net niet helemaal scherp. Ook was ietsje meer ruimte links onder wel mooi geweest!
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Mischien de volgende keer ets meer scherptediepte, Mijn voorganger geeft al aan dat hij op het oog niet scherp is. Ook heb ik het idee dat je vrij hoog in de iso zat, zie al aardig ruisvorming. Compositie vind ik wel leuk
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Iets meer ruimte linksonder (kijkruimte) was denk ik mooier geweest, maar verder een mooie compositie.
Qua kleur vind ik het groen in enkele delen iets te verzadigd.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Meeste punten zijn al genoemd, ook vind ik het altijd jammer als de voelsprieten er niet helemaal opstaan.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Rubikcube
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2012 19:32
WoonplaatsCOLON Lemmer

Bedankt voor jullie reacties. Ik kan mij er goed in vinden.

ik had ook al het idee dat het oogje niet helemaal scherp was. Ik zat om deze reden ook een beetje te twijfelen of ik de foto zou plaatsen. aangezien ik het (voor mijn doen) toch geen verkeerde plaat vond, was ik wel benieuwd naar jullie reacties.

Als ik de foto nog eens vergelijk met het origineel, denk ik dat de ruisvorming in Photoshop is ontstaan. ik vermoed dat ik de foto iets te veel wilde verscherpen. ik ben nog niet zo heel erg thuis is Photoshop, en vaak probeer ik maar van alles. Voortaan toch wat kritischer zijn.

wat betreft de voelsprieten, als ik de voelsprieten er helemaal op wilde hebben, bleef er (naar mijn idee) nog maar zo weinig van het beestje over. vandaar dus mijn keuze om ze er niet volledig op te zetten.
Gebruikers-avatar
eoshen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2011 05:05

leuke foto ,de rest raad je al
Canon 550d /Canon EF-S 18-55 /Canon EF-S-17-85/ Canon EF 50mm/ Canon EF 35-105mm/ Canon EF 75-300mm/
Canon Speetlite 430EX Tamron AF 18-200/ Tamron AF 19-35mm
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar