Hengst

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik heb wat met ongeteugelde paarden die los rond lopen. Zo krachtig en vrij!

Stond nogal onder druk toen ik deze foto aan het maken was. Ik werd bijna belaagd door de duitse variant van de tokkies! Eerst stond er een jonge vent alleen in de tuin. Ik dus allervriendelijkst op z,n Ost frieschisch groeten Moin! Moin terug....dan begint hij naar binnen te roepen, ey dar steht eine zu fotografier,n..!Ein Hollander... Nou toen kwam de moeder blijkbaar..ey was machts du dar!! Hast langeweile oder was! Toen kwamen er nog wat kinderen..mee schreeuwen...Bleude Hollander hau ab! De vader dikke pens,hemd open, weinig haren wel vettig...! En hond erbij..! Wijzend naar de hond: ehr greift dich! Uiteindelijk stond de hele typische tokkies tuin vol met de tokkieclan en weet ik veel wat! Nog net geen kippen. Hahaa kein stress! Was uiteindelijk echt hylarisch! Maar toch snel vertrokken. Wel een leuke foto in ieder geval. Maar ben niet helemaal tevreden. Dus moet eigenlijk terug, om het nog eens te proberen... :roll: Als ik durf volgt er nog een update!
Oja de hond was een duitse herder! :shock:

Heb deze met nik software bewerkt, het licht zelf was op dat moment niet echt spannend.

38896

Dank voor het kijken.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Dat is tenminste een foto met een verhaal :wink: .
En ik vind het best een mooie en geslaagde foto. De achtergrond met de koeien, verschillende 'lagen' , een vaag flatgebouw en dan die stoere Fries (?) met spiegeling op de voorgrond. Knap.
Ik denk dat de omzetting hier ook goed meewerkt.

Maar je hebt die Tokkie familie toch ook nog wel meegeschoten ?

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Jan eerlijk gezegd. Had ik het maar gedaan! Was een geniaal en zeker foto geniek tafereel, hoe ze met zn allen van heel klein tot de groten in die verwaarloze tuin stonden te roepen.
Maar ik waagde het er maar niet op, stel ze trommelen de rest van het gehuchtje op. Of komen met de auto oid achter me aan..! Toch voor de lieve vrede gekozen. ;)
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Kan me vinden in het commentaar van Jan. Vind wel het zwart van het paard, zeker van het hoofd iets teveel dichtlopen.
En het verhaal......Zoeper. :)
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Hihi lollig verhaal. Gelukkig goed afgelopen :)
Anoniem 3

Op mijn scherm (HP laptop) loopt niets dicht. Mooi verlopende grijzen in het paardenhoofd.
Mooie foto ook. En ja, het verhaal verdient een vervolg....
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Snijd het strookje met de koeien er eens af.. word je beeld een stuk krachtiger van!

Mooi verhaal hihi..
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Eens met haamhof! Verder wel mooi met de weerspiegeling erbij!
Wel knap dat je onder deze omstandigheden toch hebt kunnen zien dat t een hengst was!
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Dank jullie wel... Peter heeft wel gelijk.
Zoals gezegd, al vind ik de compositie wel heel mooi, ben ik niet helemaal tevreden over de foto.
Ik moest snel schieten en de sluitertijd was te laag. Hierdoor zit er een klein beetje bewegings onscherpte voorin bij de eerste benen en hoofd. Die ik met zwaar bewerken (donker maken bijv) redelijk heb weg gepoetst. Als de foto beter/scherper was geweest, had ik het paard toch wat lichter gehouden.

Uh Marfique dan zie je ook duidelijk zijn ** hangen ;)

Gaab; Klopt wel, maar evenzo vind ik deze gelaagheid naar achteren toch ook wel mooi.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind deze foto veel te veel verscherpt. Drukke kleine boomblaadjes en drukke sprietjes als op deze foto kun je beter niet verscherpen. Daardoor lijkt hij juist onscherper dan hij in werkelijkheid is.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar