Wat denken jullie.... wel of geen batterygrip?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Thuispapa schreefCOLON Ik gebruik de standaard Li-ion accu van mijn 7D niet, maar heb in de batterijgrip een zestal Eneloop AA zitten. Dat geeft je meer uniformiteit als je niet teveel aan laders en reservebatterijen mee wilt nemen (alhoewel je met een vol geladen set accu's in je batterijgrip ongeveer twee keer zoveel foto's kunt maken, dus je moet wel een beetje je best doen om de batterijen in de grip leeg te krijgen :-)), en die AA's passen ook in veel flitsers en andere fotohardware.
Persoonlijk zie ik het nut er niet van in, ik gebruik de orginele batterij en eentje van aq4u in mijn grip op de 7d.
Hiermee maak ik meer dan 1000foto's.
ik hoef maar 1 lader mee te nemen voor deze batterijen en natuurlijk nog 1 voor de eneloops in mijn flitser, als ik ook eneloops in mijn cam gaat doen dan zal ik inderdaad 1 lader minder mee kunnen nemen maar wel veel meer eneloops.
Er gaan maar 4 batterijen in mijn lader, word dus of nog een tweede lader aanschaffen of erg veel gaan laden.
Al met al zie ik persoonlijk er erg weinig voordelen van.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Nicole30

trouwens even tussendoor, laten jullie al je foto ecuipment (apparatuur) verzekeren?
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

woody111 schreefCOLON Persoonlijk zie ik het nut er niet van in, ik gebruik de orginele batterij en eentje van aq4u in mijn grip op de 7d.
Hiermee maak ik meer dan 1000foto's.
ik hoef maar 1 lader mee te nemen voor deze batterijen en natuurlijk nog 1 voor de eneloops in mijn flitser, als ik ook eneloops in mijn cam gaat doen dan zal ik inderdaad 1 lader minder mee kunnen nemen maar wel veel meer eneloops.
Er gaan maar 4 batterijen in mijn lader, word dus of nog een tweede lader aanschaffen of erg veel gaan laden.
Al met al zie ik persoonlijk er erg weinig voordelen van.
Ik zou zelf nooit verschillende accu's in een apparaat doen. Dat kan voor problemen zorgen als ze niet allebei een even grote capaciteit hebben en er eentje eerder leeg is dan de andere.

Daar komt nog bij dat je met de laatste eneloops 2550 mAh hebt, tegenover 1800 mAh van mijn originele Canon accu. Die hoef je dus minder snel te gaan herladen dan je Canon accu (en ook daar moet je met de originele Canon lader twee keer na elkaar je accu's in laden, net als bij die eneloops in die 4-slots AA lader van je).
Overigens nemen die zes AA's nog net iets minder ruimte in dan twee originele Canon accu's.
Dus meer power voor evenveel ruimte, maar 1 lader en als je ze niet ergens op kunt laden omdat er geen 220V voorhanden is of je de tijd niet hebt om ze te gaan laden dan kun je ook nog overal even een paar alkaline AA aanschaffen.
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Nicole30 schreefCOLONtrouwens even tussendoor, laten jullie al je foto ecuipment (apparatuur) verzekeren?
Mijn apparatuur is thuis verzekerd maar onderweg niet. De kans dat het onderweg gestolen wordt is klein want dan moeten ze door mij heen. thuis kan wel ben ook wel eens aan het werk.
Frank Doorhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1701
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:13
WoonplaatsCOLON Emmeloord
CONTACTCOLON

Ik moet eerlijk zijn dat ik eigenlijk geen camera meer zonder grip gebruik, behalve de FujiFilms.
Zowel op de middenformaat als de A99 heb ik een grip, als ik ze zonder gebruik vind ik ze vaak uit balans en in portret stand schiet het niet lekker.
Daarnaast is het een goede "opslag" plek voor de extra accu's :D
http://www.frankdoorhof.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotografie-workshops.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

"Je maakt gewoon de foto zoals je hem gewoon maakt"
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Thuispapa schreefCOLON
Ik zou zelf nooit verschillende accu's in een apparaat doen. Dat kan voor problemen zorgen als ze niet allebei een even grote capaciteit hebben en er eentje eerder leeg is dan de andere.
.
Heb er nooit geen problemen mee gehad, op de 7d kan je bovendien prima zien welke batterij er leeg is.
Thuispapa schreefCOLON Daar komt nog bij dat je met de laatste eneloops 2550 mAh hebt, tegenover 1800 mAh van mijn originele Canon accu. Die hoef je dus minder snel te gaan herladen dan je Canon accu (en ook daar moet je met de originele Canon lader twee keer na elkaar je accu's in laden, net als bij die eneloops in die 4-slots AA lader van je)..
in theorie heb je gelijk, maar aangezien je veel meer foto's maakt met de gewone accu's dan met de AA batterijen zal ik juist minder hoeven te laden.
Ik moet dan inderdaad wel twee keer laden.Of, als je ziet dat de batterijen wat leger worden er 1 uithalen, die opladen en vrolijk doorgaan met de andere batterij.
Scheelt weer een extra setje batterijen meenemen.
Zo heeft alles zijn voor en nadelen en het is maar net wat je zelf belangrijk of gemakkelijk vind.
Zo ook met de grip, het blijft vaak persoonlijk of jee het wat vind.
Dus Nicole, als ik jou was zou ik de grip ergens proberen en kijken of het wat is.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Nicole30

allright thanks for the info :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar