Lens autosport

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
lisetje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2011 16:28
WoonplaatsCOLON IJmuiden

Oke ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik ben op zoek naar een lens waarmee ik uit de fouten kan op het circuit.
Nu heb ik al een 70-300mm welke ik perfect kan gebruiken op de baan zelf.
Maar zodra ik in de paddocks sta moet ik met de lens te ver van mijn object (de auto) afstaan waardoor je dus weer krijgt dat er mensen door je beeld heen lopen.
Verder heb ik dan de kitlens maar dat is het ook niet helemaal.

Mijn vraag dus wat is nou een mooie lens voor op de paddocks.

Ik lees graag jullie advies en meningen :)
Gebruikers-avatar
edwardmila
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 20:41

Ik ga regelmatig naar Spa en Zolder. Loop dan met 2 bodies...500D met 15-85 en 7D met 70-300 L...gaat prima...
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Het zou misschien handig zijn om het de volgende keer wel met je kitlens te doen (waar volgens mij best hele leuke platen mee te maken zijn).
Dan kijk je welke milimeters je het meeste gebruikt, aan de hand daarvan ga je opzoek naar een nieuw objectief die in die range valt.

(budget vermelden voorkomt opties als de 24-70 f2.8 II)
Groeten,

Jichem
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Je bent opzoek naar een vervanging van je kitlens?
Je kan er ook voor kiezen om lenscases te kopen voor aan je riem. Dat is makkelijker wisselen.

Oja en budget zou idd wel makkelijk wezen :D
lisetje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2011 16:28
WoonplaatsCOLON IJmuiden

Budget ligt rond de 500 euro. Als ik hem met kitlens maak zoom ik eigenlijk volledig in tot 55. Als ik mijn zoomelens pak van 70-300 dan zoomt die eigenlijk weer net te ver in. Eigenlijk zoek ik een lens die tussen die kitlens en mijn zoomlens een beetje inzit. Zodat als ik voor de auto sta eventueel ook mooi kan inzoomen op de achterkant zonder er helemaal om heen te moeten lopen (dit is namelijk niet altijd mogelijk.)
Hoop dat het beetje duidelijk is.
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

Dat word lastig enige die ik kan bedenken is de Canon 28-300 L maar die is ver buiten je budget.
Misschien is de canon 15-85 iets?
lisetje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2011 16:28
WoonplaatsCOLON IJmuiden

Kan ik inderdaad wel is naar kijken. Hier in de buurt zitten een aantal fotozaken waarbij ik wat lenzen kan uitproberen
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

lisetje schreefCOLONBudget ligt rond de 500 euro. Als ik hem met kitlens maak zoom ik eigenlijk volledig in tot 55. Als ik mijn zoomelens pak van 70-300 dan zoomt die eigenlijk weer net te ver in. Eigenlijk zoek ik een lens die tussen die kitlens en mijn zoomlens een beetje inzit.
Zoiets? €359 Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Die tamron is zeker aan te raden! gebruik hem zelf ook. een andere optie zou kunnen zijn de 50-150 f2.8 van Sigma. Haarscherp objectief.
Ik kan me overigens moeilijk een voorstelling maken van het probleem aangezien het verschil tussen 55mm en 70mm echt marginaal is (anderhalve stap naar voor en achter). Ik ben dan ook nog nooit in een paddock geweest!

Succes
Canon
lisetje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2011 16:28
WoonplaatsCOLON IJmuiden

Het probleem is dus dat het meer dan 1,5 stap is. Ongeveer 3 stappen. Probleem is dan dus dat ik mensen elke keer door mijn beeld heb lopen. Wanneer ik dus mijn kitlens eropzet moet ik juist dichtbij komen wat niet altijd mogelijk is ivm drukte om de auto heen in de pits bijvoorbeeld
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Het verschil tussen 55 en 70mm is inderdaad minimaal, maar ik kan me voorstellen dat soms vooraan wilt staan om niemand in beeld te hebben en net te weinig mm's hebben met 55 en teveel met 70. Je kunt uiteraard ook gewoon croppen :mrgreen: Van 55mm naar 70mm croppen geeft maar een zeer gering resolutie verlies. Maar is wel gratis!
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
lisetje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2011 16:28
WoonplaatsCOLON IJmuiden

Ja croppen doe ik nu ook wel vaak maar dacht als er leuke lens ervoor is. Dan scheelt het ook weer veel werk :)
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

lisetje schreefCOLONJa croppen doe ik nu ook wel vaak maar dacht als er leuke lens ervoor is. Dan scheelt het ook weer veel werk :)
Dat is geloof ik wel wat Canon, Sigma, Tamron en trawanten ons willen doen geloven :mrgreen:

Als je zo dicht 50mm zit moet ik ook meteen aan een mooie snelle prima denken, dat geeft niet de flexibiliteit wat betreft compositie als je eigen positie vast is, maar kan je foto's wel iets extra's geven door een beperkte scherpte diepte.
Heb zelf nog steeds zo'n ideetje op de plank liggen om met een snelle prime en een standaard zoom het paddock af te struinen. Is er alleen nog niet van gekomen dus misschien spreek ik hier alleen een wens van mijzelf uit :oops: :wink:
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar