2 zelfportretten

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
anoniem26
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2011 17:48

Onlangs kreeg ik een lamp van mijn bompa, en daar heb ik dan maar wat mee geëxperimenteerd. Er zijn waarschijnlijk 101 opmerkingen en verbeteringen mogelijk, dus deze zou ik graag van jullie horen! :)

1
Afbeelding

2
Afbeelding

Groetjes,
Elke
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Leuk model, heeft talent... Mag bij mij ook een keertje langs komen... ;<)

Vindt ze prima geslaagd, scherpte en blikken zijn goed, kleur van 1 is smaakkwestie.
Dus slechts een paar kleine opmerkingen.

Op de eerste is de achtergrond wat te opvallend aanwezig.
Daar had wat meer afstand en misschien ook een kleinere dof iets beter geweest,

Bij 2 mag de compositie/uitsnede iets anders van mij. Je arm is nu erg prominent aanwezig.
Ik zou hem net onder het eerste hele schakeltje croppen.
En dan het moedervlekje op je bovenarm even wegtoveren, vraagt wat teveel aandacht
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

daar heeft Frank een punt...daarbij vind ik de ogen IETS te veel bewerkt.
het moedervlekje trekt wat aandacht maar dat hoort bij jou dus die zal ik laten zitten denk ik.
De belichting vind ik wel wat hard...op zich bij foto 2 geen probleem hoor maar bij foto 1 had ik het liver wat zachter gezien door middel van een paraplu of softbox.
En het modeleren gaat je ook goed af...dus ik zeg...doorgaan!
Grt Marco
Gebruikers-avatar
anoniem26
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2011 17:48

Bedankt voor jullie reacties!
Nu ik er zo naar kijk, geef ik je helemaal gelijk ivm met de achtergrond. In het vervolg wat meer afstand houden dus.
De harde schaduwen had ik ook opgemerkt. Ik zoek naar een oplossing hiervoor. Het is niet zo gemakkelijk als je maar op je eentje bent en niet zo veel materiaal ter beschikking hebt! :p
Aan de ogen heb ik eigenlijk niet zoveel bewerkt... Wat vind je er overbewerkt aan?

Groetjes
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Je hebt ook niet veel materiaal nodig? Je hebt die lamp, probeer het licht van die lamp eens te bouncen via plafond of ander reflecterend voorwerp?
Hier een voorbeeldje met 1 flits, via wit plafond belicht: http://farm8.staticflickr.com/7393/8752 ... 4dee_b.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo goed als geen schaduwen te zien.

Groet,
C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
alletteo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2013 17:11
WoonplaatsCOLON Assen

Je staat zelf mooi op 1. De achtergrond en schaduw stoort mij wel.
http://www.familiefotowedstrijd.nl/?a=2 ... P&extern=1" onclick="window.open(this.href);return false; Stem je gratis mee voor SOS Kinderdorpen?
Gebruikers-avatar
alletteo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2013 17:11
WoonplaatsCOLON Assen

1 zou je heel mooi kunnen croppen. Als je mij het grote bestand mailt wil ik je wel helpen met het photoshoppen.
http://www.familiefotowedstrijd.nl/?a=2 ... P&extern=1" onclick="window.open(this.href);return false; Stem je gratis mee voor SOS Kinderdorpen?
Gebruikers-avatar
jill.tje
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2013 21:16

Bij 1 stoort mij de harde schaduw op de muur, voor de rest vind ik hem wel heel tof, je ogen komen heel goed uit.
2 vind ik minder gelukt, de schaduw onder je neus is een beetje tè.
Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn.
http://www.facebook.com/pages/Mj-Photog ... 0191889408
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar