Beekse Bergen

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Na een hele lange tijd niet gefotografeerd te hebben in april eens naar de Beekse Bergen geweest om het weer op te pakken.
Heb wel het gevoel dat ik er weer een beetje in moet komen

Een dierentuin/park blijft toch altijd lastig ivm afrasteringen e.d. die er altijd staan.

Onderstaand een paar die naar mijn mening wel aardig zijn gelukt

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Gr Marcel
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Marcel174 schreefCOLONEen dierentuin/park blijft toch altijd lastig ivm afrasteringen e.d. die er altijd staan.
Daar heb je juist in de beekse bergen het minste last van :D

Leuke foto's waarbij de laatste mij het meeste aanspreekt:

Even wat gedachten van mij bij iedere foto:
#1 Hyena ligt er centraal en het licht is erg hard waardoor deze foto voor mij niet fijn kijkt. Het beestje heeft een geweldig mooie vacht die er door het harde licht nu niet uit komt, hij/zij lijkt een beetje weg te vallen tegen de lichte achtergrond.

#2 Deze is qua licht veel beter. Minpunten zijn wat mij betreft dat deze ook erg centraal staat en rommel op de voorgrond trekt te veel mijn aandacht.

#3 De leeuwtjes liggen er erg leuk bij alleen storen mij de takken op de voorgrond en had ik de leeuw op de achtergrond weggelaten.

#4 Zoals ik al zei is dit veruit de beste van de serie. Leuk moment en leuk vastgelegd. De spiegeling is mooi en door de schuine lijn die vanaf de voorgrond de foto in loopt krijg je een mooie diepte werking.

Ik hoop dat je iets met bovenstaande opmerkingen kan. Ik realiseer mij heel goed dat het maken van een compositie niet altijd makkelijk is. Je kan niet even uitstappen en vragen of ze anders willen gaan liggen :wink: In een dierentuin komt het vaak aan op geduld hebben en de tijd nemen om het juiste en mooiste standpunt te vinden.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Hoi,

Bedankt voor je info.

Nu je het zegt over foto1 klopt het.
Ik ga met je tips aan de sla zodat ik de volgende keer nog betere foto's kan maken.

Ik had neit zoveel tijd om echt te wachten en standpunten uit te zoeken. Was nogal druk en er zaten ook nog anderen (niet fotografen) op mij te wachten.

Ik zal er de volgende keer aan denken.

Gr Marcel
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Marcel174 schreefCOLONIk had neit zoveel tijd om echt te wachten en standpunten uit te zoeken. Was nogal druk en er zaten ook nog anderen (niet fotografen) op mij te wachten.
Klinkt bekend hoor :wink:
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

In principe kan het mag het geen excuus zijn. Maar ja als je wederhelft er maar steeds bij staat van pffff ben je nou nog niet klaar.. Dan wil je niet te lang bezig zijn. En met de drukte was ik al blij dat ik een beetje fatsoenlijk kon staan.

Ik ga eens kijken of ik in de eerste nog iets met PS kan doen..

Gr Marcel
Gebruikers-avatar
alletteo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2013 17:11
WoonplaatsCOLON Assen

Ik ga met Rijk mee. Vind 4 wel een erg mooi moment.
http://www.familiefotowedstrijd.nl/?a=2 ... P&extern=1" onclick="window.open(this.href);return false; Stem je gratis mee voor SOS Kinderdorpen?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar