Eerste foto's online

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Jack Tobben
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2013 22:26
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Nadat ik een aantal keren heb meegekeken over de schouder van mensen, nu eindelijk toch ook zelf maar begonnen.
Ik ben dan ook echt een beginner en heb ook een 'beginners set' gekocht van Canon.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Hoi plaatsgenoot.
Allereerst welkom.
We zijn allemaal met een "beginners set" begonnen dus maak je daar maar niet druk om.

Vogels zijn niet echt mijn ding om te fotograferen (vindt het zelf nog een beetje lastig) maar toch wat advies.

De eerste oogt in mijn ogen een beetje druk. Wat ook jammer is dat de snavel achter de tak zit. En stap naar links had misschien al wonderen gedaan.

De tweede foto is jammer dat ie er niet helemaal op staat. Wel kijkt deze prettiger door de achtergrond. Zelf zou ik, omdat ie er niet helemaal op staat, een uitsnede maken van alleen de kop. Zo haal je alle witte vlekken weg op de achtergrond en oogt de foto een stuk rustiger.

Op beide foto's mis ik wel scherpte maar kan niet zien of deze foto's al erg zijn gecropt waardoor je scherpte mist en met welk objectief de foto's zijn gemaakt.

Vogels fotograferen vindt ik 1 van de moelijkste dingen die er zijn. Vooral omdat ze vaak ver weg zijn en omdat ze zo bewegelijk zijn waardoor ze moeilijk scherp op de foto te krijgen zijn. (ik heb zelf ook niet het duurste materiaal hoor).

Hopenlijk heb je iets aan deze info en kan een echte vogel fotograaf je wat meer info geven.

Succes met het vervolg.

Gr Marcel
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Je hebt het imho prima verwoord Marcel!!!!
Ik volg! :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Jack Tobben
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2013 22:26
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Dank je in ieder geval voor de tips. Ik neem alles mee en probeer het snel te gebruiken.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

De beste cursus is genieten met volle teugen van deze fantastische hobby.
Het is prima als je veel foto's laat zien, zo ga je zelf ontdekken waar je sterke en minder sterke kanten liggen.
En het enthousiasme om fraaie platen te maken wordt steeds groter.
Heel veel plezier hierbij................... :D :D :D :D

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Het begin is er in ieder geval!
Let op de scherpte. Ik weet niet met welke lens je deze foto,s gemaakt hebt. Maar hoe meer in de verte hoe hoger je sluitertijden zouden moeten zijn.
Probeer ook je onderwerp niet te centraal in het midden te hebben. Druk je sluiterknop half in, en dan heb je focuspunt vastgesteld en dan kun je je camera een beetje opzij bewegen.
Verder ben ik het helemaal eens met mijn voorgangers! :)
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Welkom en vooral door veel doen en oefenen ga je vooruit. Voor de rest ben ik het eens met bovenstaande commentaren.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar