Flitsen met 600D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Voor draadloos flitsen had ik een mooie 7D gekocht, aangezien ik ook dacht deze betere camera nodig te hebben.
Echter, ik bleef toch mijn 550D het meest gebruiken, maar die kan niet draadloos flitsers aansturen.
Dus, de 7D en 500D (Mijn vriendin ook modelletje nieuwer) in de verkoop, en lekker met de 600D spelen die ik heb gekocht.

Nu het probleem:
Gister avond was ik foto's aan het maken, met flitsers draadloos, en met afstandsbediening.
Dit in de M stand van de camera.
Na een tijdje (en dit gebeurde een keer of 3) kreeg ik ineens niks meer te zien op het scherm, en maakte hij de foto's al als ik de knop half indrukte.
Dit was niet mijn bedoeling, en kreeg dit alleen weer normaal door de camera aan en uit te zetten.

Nu mijn vraag:
Is dit een instelling? Of zou er iets niet kloppen aan de camera?
Of druk ik per ongeluk op verkeerde knoppen?

Ook in de gebruiksaanwijzing kon ik niks vinden, maar zou ook niet weten waar ik moest beginnen met zoeken.

Bedankt bij voorbaat, voor de hopelijk makkelijke oplossing.

Michiel
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Iemand die hier een idee over heeft?
Misschien komt het ook wel niet door het flitsen, en staat het er los van.
Maar het probleem blijft wel lastig!
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Ik snap ongeveer wat je bedoelt, maar heb geen idee. Welke trigger heb je, hoeveel en welke flits etc, kun je zelf al dingen uitsluiten (batterijen vervangen bijv.)
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Ik herken je probleem in elk geval niet, maar je opstelling is me ook niet geheel duidelijk..

Je hebt dus je 600D met meerdere(?) flitsers verbonden, draadloos. Wat voor trigger gebruik je en hoeveel flitsers stuur je aan?
Dan gebruik je een afstandsbediening voor je camera, bedraad? IR? Pocketwizard? etc... Hij maakt dan foto's als je half indrukt.. half indrukt op je afstandsbediening of half indrukt op je camera? En wat bedoel je met niks meer te zien op het scherm? Je instellingen? Of de foto's die werden gemaakt? Kon je nog wel door je foto's bladeren of was het scherm helemaal 'dood' zeg maar?

Overigens klinkt het mij tot nu toe niet in de oren alsof het met je flitsers te maken heeft, maar misschien begrijp ik het verkeerd dus... ;)
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Ik gebruik de 2 flitsers gewoon met de draadloze functie van de 600D, via de interne flitser.
Eentje om de achtergrond te verlichten, en eentje om wat te spelen met schaduwen, en licht van bijvoorbeeld alleen links of rechts.
Gebruik gewoon een simpele draadloze afstandsbediening, kastje in de camera, en kastje in de hand met antenne.

Als ik dus de knop van de a.b. of van de camera half indruk maakt hij gelijk een foto, dus ligt niet aan een van deze 2 neem ik aan, aangezien het probleem zich in beide gevallen voordoet.
Het scherm toont geen foto's, geen instellingen, gewoon niks.
Aan en uit zetten en het probleem is gelijk verholpen.
Had het scherm naar mezelf gedraaid om na elke foto compositie te kunnen controleren (Had niemand om als model te gebruiken).

Misschien heeft dit het iets duidelijker gemaakt?
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

het is in elk geval duidelijker geworden :D Probleem klinkt wel vaag! Had je het vaker en kan je het dus reproduceren, of was het enkel eenmalig?
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Had het dezelfde avond een keer of 3...
Of ik het weer voor elkaar krijg weet ik niet.
Neemt niet weg dat het probleem vreemd was, en ik steeds de camera aan en uit moest zetten.
Opzich niet on overkomelijk, maar ook niet handig, en denk niet zoals het hoort.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

het lijkt mij zeker niet zoals het hoort en ik vermoed ook niet dat het een instelling is.. Maar als je het zou reproduceren zou je dingen uit kunnen gaan sluiten, bijv. zonder flitsers of zonder a/b, etc.. En dan zou je het ook naar Canon door kunnen spelen als bug zodat het in een nieuwe firmware mogelijk gefixed zou kunnen worden
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Het weekend helaas geen tijd, dus zal eind volgende week wel worden, dan een paar dagen vrij.
Zal eens kijken of ik dingen kan uitsluiten, of kan ontdekken.
Hopelijk wordt dan eea duidelijk.

Mocht er iemand nog een oplossing weten, ik hou me van harte aanbevolen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar