In de buurt van de Vecht.

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Anko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2011 13:03
WoonplaatsCOLON Hardenberg

In de buurt van de Vecht is het vaak nevelig. Dat ziet er prachtig uit.
Het zijn m'n eerste foto's hier, ben benieuwd naar jullie meningen hierover. Ik kan nog een hoop leren...

1. Hier wordt gewerkt.
Afbeelding

2. Koud, het vriest behoorlijk.
Afbeelding

3. Alsof het water de lucht in gaat.
Afbeelding

4. Dit is vaak te zien. Eigenlijk moet dit met een macro lens, maar die heb ik niet. Wel gehad, maar die is ongevraagd geleend en niet weer teruggebracht.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Anko, in totaal 8 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Prachtige foto's.
Lekkere sfeerbeelden.
K'zou bij de eerste nog ff stoeien met de witbalans. Ietsje minder blauw mag :-)
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Anko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2011 13:03
WoonplaatsCOLON Hardenberg

Geelduikbootje schreefCOLONPrachtige foto's.
Lekkere sfeerbeelden.
K'zou bij de eerste nog ff stoeien met de witbalans. Ietsje minder blauw mag :-)
Dankjewel!

En ik heb de witbalans aangepast. Het was 's morgens vroeg en er lag sneeuw.
Deze is mooier. De eerste is inderdaad te blauw.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

1, 2 en 3 vind ik toppers!
foto 4 valt mijn idee beetje uit de serie waardoor ik deze niet zo fijn vind kijken..

foto1 als je alleen het blauwe uit de sneeuw haalt (en deze wit maakt) is deze top zo! ik vind het blauwe juist wel appart in dit geval ;)

foto 2, had ik liever meer lucht gezien dan land(schap) voor de compositie.. verder vind ik 'm mooi.. iets meer contrast ook in de lucht zou niet misstaan

foto 3, wauw!! jammer van het struikje linksonder maar verder prachtig! :D

gr. MIchel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Anko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2011 13:03
WoonplaatsCOLON Hardenberg

Dankjewel Michel,

4 Was een probeersel, die hoort hier inderdaad niet thuis.

Bij foto 1: kan je globaal een beetje uitleggen hoe ik dat blauwe alleen uit de sneeuw kan halen? En bij foto 2: hoe kan ik alleen in de lucht meer contrast krijgen? Dat is ook wat ik zelf er van dacht. Ik ben met dit soort dingen niet goed thuis in PS. Misschien staat ergens op het forum hier ook wel iets over.

Foto 2 zal ik bij gelegenheid nog eens over doen en foto 3 ook. Ik dacht bij 3 juist voor de diepte dat struikje linksonder te laten staan. Ik heb de foto wel zonder, maar dan is het meer ingezoomd en mist er aan de linkerkant een stukje, dat er juist wel bij hoort.
YD91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2012 09:06

Vind foto 3 en 4 het mooiste. Bij foto 1 is het jammer dat de rivier aan de donkere kant is. Misschien dat je dit de volgende keer beter kunt krijgen middels twee of drie opnames te maken en deze dan via exposure blending naar 1 foto verwerken. (Of een grijsverloopfilter gebruiken kan natuurlijk ook)
Gebruikers-avatar
Anko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 356
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2011 13:03
WoonplaatsCOLON Hardenberg

Dankjewel YD91! Wat foto 1 betreft: het was 's morgensvroeg, de zon kwam net op en het was nevelig. Als de foto lichter is, dan zie je dat niet meer zo terug. Ik heb de foto wel lichter. Maar het idee om met een grijsverloopfilter te gaan werken is een idee.

Ik vind foto's over elkaar plakken, net als bij hdr, meestal niet mooi. Zeker niet als er bewegende elementen in het beeld zijn. Met de 7d ging dat redelijk, omdat die met een hoge snelheid een aantal beelden achterelkaar kan schieten. Met de 5dII zit daar meer tijd tussen en dat zie je terug. Misschien heb je hier nog een idee over?
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Met de 5dII zit daar meer tijd tussen en dat zie je terug. Misschien heb je hier nog een idee over?
In de RAW-nabewerking een grijsverloop toepassen, is een mogelijkheid.

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

De update is inderdaad beter. Ik ga dus voor foto 1 en 3, vooral de kleuren en de mist spreken me aan. De composistie ook prima.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

nr 3 vind ik prachtig.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
YD91
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2012 09:06

@anko exposure blending geeft een natuurlijk effect in tegenstelling tot een gewone hdr (houd ik persoonlijk ook niet zo van), vergelijkbaar met het gebruik van een grijsverloopfilter. Een statief is hiervoor wel echt noodzakelijk.
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Nr 3 vind ik de mooiste. Om hem helemaal af te maken kan je kijken of je het gras linksonder kunt weg-croppen.

2 is ook mooi alleen vind ik daar de boom iets aan de donkere kant.

bij 1 sluit ik me aan bij wat er al gezegd is.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar