twee drukke weekenden

Van de f-jes tot de eredivisie, alle prestaties vanaf het voetbalveld

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

Dat was mijn weekje wel zeg, eerst op 30 maart de clubdag van WDS`19, maandag 1 april zelf voetballen en weer een wedstrijd meegepakt en dit weekend een promotietopper tussen WDS`19 en OMC. Hieronder is een kleine selectie uit die foto`s te zien. De rest staat op mijn website.
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding

Alvast bedankt voor het kijken en ik hoop weer genoeg tips en trucs te krijgen om het nog beter te doen de volgende keer.
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
wernerfotografie

Hey Spreading !

Over het algemeen paar leuke platen, wel zijn er een paar dingen dingen die mij opvallen en ik met je zou willen delen, aangezien je ook vraagt om tips en trucs.

- Sommige fotos zijn hier en daar wat te krap gekaderd (zoals foto 1)
- wat me opvalt is dat veel van je fotos heel erg licht zijn waardoor ze flets ogen. Ik denk dat je hier nog VEEL meer uit kan halen als je de fotos hier en daar nog nabewerkt..(contrast, hooglichten, saturatie etc.) Ik weet namelijk niet of je dat doet?
- Achtergrond op sommige platen is wat nadrukkelijk aanwezig. Hier kan je vaak weinig aan doen behalve een zo laag mogelijk diafragma (het getal zo klein mogelijk) in te stellen. (neem aan dat je de 70-200 F4 hebt gebruikt, dus als hij al op F4 staat, dan is er verder niks meer aan te doen haha !
- Lig je met sommige fotos op je buik als je gaat fotos nemen ? Door je knieen is zeker mooier maar sommige fotos zijn naar mijn smaak te ver van onderen genomen. Dit kijkt naar mijn mening niet echt lekker weg.

Top is dat de actie er goed in zit, en dat vind ik minstens net zo belangrijk als de rest. Hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten Werner
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Je licht op 3 en 5 is goed, bij de rest zit je allemaal veel te licht, soms gewoon vet overbelicht.

Wat ik meestal doe, camera op stand M (dit gaat eigenlijk alleen lekker als het weer continu is, dus of gruwelijk bewolkt of gruwelijk zonnig) ik richt op het veld zodat ik alleen gras zie en stel daar mijn belichting op in. Gisteren kwam ik op 1/4000 bij f/4.0 op iso 200 (had een Nikon)
Ik maak vervolgens een foto van iets wits, dat moet bij jou geen probleem zijn geweest, en ik kijk met mijn histogram of er geen rare dingen gebeuren. Eventueel pas ik wat aan. En ik hoef bijna niets meer te doen qua nabewerking als het om belichting gaat
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 303
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2011 13:40
CONTACTCOLON

wernerfotografie schreefCOLONHey Spreading !
- Sommige fotos zijn hier en daar wat te krap gekaderd (zoals foto 1)
- wat me opvalt is dat veel van je fotos heel erg licht zijn waardoor ze flets ogen. Ik denk dat je hier nog VEEL meer uit kan halen als je de fotos hier en daar nog nabewerkt..(contrast, hooglichten, saturatie etc.) Ik weet namelijk niet of je dat doet?
- Achtergrond op sommige platen is wat nadrukkelijk aanwezig. Hier kan je vaak weinig aan doen behalve een zo laag mogelijk diafragma (het getal zo klein mogelijk) in te stellen. (neem aan dat je de 70-200 F4 hebt gebruikt, dus als hij al op F4 staat, dan is er verder niks meer aan te doen haha !
- Lig je met sommige fotos op je buik als je gaat fotos nemen ? Door je knieen is zeker mooier maar sommige fotos zijn naar mijn smaak te ver van onderen genomen. Dit kijkt naar mijn mening niet echt lekker weg.

Top is dat de actie er goed in zit, en dat vind ik minstens net zo belangrijk als de rest. Hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten Werner
Alle foto`s zijn inderdaad op f4 gemaakt, ben al meer andere posities aan het kiezen zodat er minder hekken oid op staan.
Met het krap kaderen zal ik wat meer rekening houden.
Ik lig niet op mijn buik, maar vaak zit ik op een tas oid (zo`n 30cm boven de grond). Misschien dat ik binnenkort eens moet kijken voor een visserskrukje die wat hoger is. Wat er bij foto 4 en 7 te zien is, is dat ons veld bol staat. Het midden is een cm of 15 hoger dan de zijkanten. Hier heb ik met foto`s maken nog niet echt een oplossing voor gevonden.
Qua nabewerking kijk ik meestal wat er werkt op een paar foto`s van uit een positie om het veld, dan pas ik dat op allemaal toe en kijk ik per foto of ik nog wat kan tweaken. Alleen durf ik nooit veel te doen qua contrast enz omdat ik daar vaak iets te ver in ga. Daar zit dus ook nog een leerpunt voor mij.
fotojeroen schreefCOLONJe licht op 3 en 5 is goed, bij de rest zit je allemaal veel te licht, soms gewoon vet overbelicht.

Wat ik meestal doe, camera op stand M (dit gaat eigenlijk alleen lekker als het weer continu is, dus of gruwelijk bewolkt of gruwelijk zonnig) ik richt op het veld zodat ik alleen gras zie en stel daar mijn belichting op in. Gisteren kwam ik op 1/4000 bij f/4.0 op iso 200 (had een Nikon)
Ik maak vervolgens een foto van iets wits, dat moet bij jou geen probleem zijn geweest, en ik kijk met mijn histogram of er geen rare dingen gebeuren. Eventueel pas ik wat aan. En ik hoef bijna niets meer te doen qua nabewerking als het om belichting gaat
Qua instellingen zal een Nikon of Canon niet veel schelen lijkt mij. Ik zat gister inderdaad vaan rond de 1/1000 en 1/2000 wat ze (te) licht maakt. Ik zal er voor de volgende keer rekening mee houden. Want dit zijn tips waar ik wat mee kan, van allebei. Hartelijk dank :)
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar