Welke flitser moet ik kopen voor bruiloften/feesten Canon550

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
BeginnertjeL
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 14:59

Hallo,

Ik ben pas begonnen met fotografie dus ik heb er nog niet zoveel verstand van maar ik vind het wel erg leuk om te doen en doe veel op gevoel.
Aangezien ik tóch soms gevraagd word voor feestjes en bruiloft fotografe wil ik een flitser aanschaffen.
De flitser die zelf op mijn camera zit staat soms ook op Busy en daar kan ik dus ook niet veel mee.. Ook vind ik het resultaat niet mooi.
Ik heb totaal geen verstand van flitsers dus hierbij mijn vraag:

Welke flitser kan ik gerust aanschaffen voor een mooi prijsje (max 200 euro) voor bruiloften en feesten?
En waar kan ik die eventueel aanschaffen?

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen :)

Alvast bedankt!
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Ik zou eerst leren fotograferen in plaats van meteen allemaal spullen aan te schaffen.. Dan kom je er vanzelf achter wat je mist en wat je dus wilt hebben.
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Hallo BeginnertjeL,
Ik begrijp dat je bij flitsen een mooi resultaat mist, en je een betere flitser wilt hebben. Jouw andere onderwerp lezende begrijp ik eos4all zijn bovenstaande opmerking.
Je verduidelijkt niet wat je met dat geflits niet mooi vindt, waarschijnlijk dat alles platgeflitst wordt.

Een opsteek- of reportageflitser geeft je meer vermogen waarbij deze het voordeel heeft dat 'ie de batterij van de camera niet leegtrekt.
Maar het platflitsen komt omdat je recht vooruit flitst. Het ingebouwde flitsertje kàn ook niet anders. Koop een flitser met een draaibare kop, daarmee kan je het flitslicht op een wand of plafond richten. Hierdoor krijg je een wat zachter licht met ook schaduwpartijen op jouw onderwerpen. Hierbij heb je wel meer vermogen nodig dan het opklapdingetje.

Kijk eens naar de Canon Speedlite 320EX, deze haal je nieuw voor zo'n 200 Euro. Natuurlijk zijn er betere apparate, de 430EX , 580EX of de nieuwe 600EX. Nieuw vallen die buiten het budget.
Succes!
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Ik zou een 2e hands 430EXII kopen, valt mooi binnen het budget, en leuk om mee te experimenteren.
Mijn ervaring leert dat het niet veel moeite kost om toch je foto's vrij gemakkelijk te verbeteren.
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

gezien je andere topics zou ik eerst wat meer oefenen en verstand van fotograferen krijgen alvorens ik me op bijv. bruiloften zou storten. tussen de regels door lees ik nog weinig kennis van zaken.

voordat je aan opdrachten begint eerst de basis goed onder de knie krijgen.

de magische woorden zijn: veel lezen en veel proberen.
M.vr.gr Bert
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Koop het fotografieboek van Scott Kelby:

http://www.bol.com/nl/p/scott-kelby-s-d ... 006680268/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan kun je op al je vragen antwoord lezen en flink oefenen
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

nieuwprijs 430EX = 219 euro ben daar zeer tevreden over kan u deze zeker aanraden. dus voor 20 euro meer heb je een nieuwe
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Flitsen kan een vak apart of kunst op zichzelf zijn. Maar toch is het niet al te lastig om een beetje vooruit te kunnen hoor. Kwestie van kennis opbouwen en oefenen.

De genoemde 430 II is een leuke flitser voor relatief niet zoveel geld. Stop je er de juiste batterijen in, dan is hij ook nog redelijk rap. Hoewel dat voor een bruidsreportage 99 van de 100 keer niets uitmaakt waarschijnlijk.

Wat voor batterijen heb je er nu inzitten dat het regelmatig op Busy staat?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Kamp

Ik zou een nieuwe 43oexII kopen. Biets er een omnibounce bij en je kunt aan de slag.
Ik kan me voorstellen dat je meer licht wilt.
Als je hem hebt, kom je er gauw genoeg achter wat zo'n flitser wel en niet kan en wat de fijne kneepjes zijn.
Succes!
celles
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2013 12:13

Beste beginnertjeL,

Zelf ben ik bezig om me het strobist fotografie eigen te maken. Een hele klus dat kan ik je verzekeren. Het licht doet niet altijd wat je ervan hebt verwacht, zeker niet als beginners zoals wij twee. Maar ik kan je wel een klein tipje geven. Probeer eerst alle mogelijkheden van je camera uit. Je kunt heel veel spelen met de belichting door te experimenteren met je iso waarden, de sluitertijd en de belichtingcompensatie van je toestel. Het diafragma doet ook een duit in het zakje, doch dit trio is al een goed begin. Je zult versteld staan van de mogelijkheden die dit bied.

Ga je toch over naar een flitser, dan zou ik (persoonlijk) voor de grote jongens gaan. Al snel kom je erachter dat je te weinig licht hebt (mijn mening tenminste). Zeker in donkere zalen en moeilijke lichtsituaties. Zelf ben ik zeer tevreden over de reportageflitsers; Canon 580 EXII en de Nissin 866 markII.

Probeer echter eerst alles uit je camera te halen door zoveel mogelijk te spelen met instellingen.

Succes..

Celles
miccie72
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2012 17:35
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Zoals aangegeven kan je veel resultaat bereiken door de juiste instellingen. Dat maakt een flitser in bepaalde situaties overbodig.

Mocht je voor een flitser gaan, zou ik de 430EX II nemen. Die heb ikzelf ook, en ben er tevreden over. Ooit nieuw bij een webwinkel aangeschaft voor € 199,- plus portokosten. Ik zou inderdaad ook niet bezuinigen op goede batterijen.
Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg. Canon 80D, Canon 60D, 15-85mm IS USM, 70-200mm f2.8 L USM, Sigma 10-20mm EX DC, Sigma 30mm f1.4 Art, Canon 50mm f1.8, Canon 85mm f1.8, Canon 24mm f2.8 STM, Canon 18-55mm f3.5-5.6, Extender 2x II, Samsung DV150F.
BeginnertjeL
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 14:59

Allemaal bedankt voor de tips :)! Zal eens goed gaan kijken naar de voorbeelden die jullie genoemd hebben.
Ik wil wel even zeggen: Ik vind het erg leuk als ik voor een bruiloft gevraagd word. Dit doe ik voor ervaring en niet voor geld. En de mensen zijn achteraf altijd tevreden met de foto's.. Er is niets mis met ervaring opdoen toch? Als ik dit niet had gedaan wist ik niet dat ik het flitslicht bijvoorbeeld slecht vond.. Dus wat er gezegd word met: Leer eerst fotograferen en dan pas op bruiloften e.d. storten spreekt elkaar een beetje tegen wat ervaring betreft.

Groetjes !
Gebruikers-avatar
digicanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 854
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Hooghalen

een bruiloft krijg je maar 1 kans om het goed te doen dus is enige kennis van zaken een must. een portretje maken van iemand kun je de tijd voor nemen en over doen.

dat bruidsparen na afloop altijd tevreden zijn met de foto's ........ Daar kom je vanzelf achter.

succes!
M.vr.gr Bert
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar