Eerste pogingen macro...

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

Ijzig koud en dus gedwongen binnen zitten...
Wel voor het eerst tijd om mijn canon 60mm macro bij voldoende licht (zonnetje van buiten) en windstilte aan een test te onderwerpen, en vooral mijn eigen vaardigheden... :oops:
Het blauwe druifje vroeg er gewoon om...

De zwarte achter/ondergrond is de deksel van de laptop. Uit de hand geschoten, maar wel de ellebogen ondersteund door de tafel. Om te beginnen toch maar gekozen voor AF. Zal ik wanneer ik vanaf een statief ga werken proberen te vermijden.

Ben natuurlijk benieuwd naar jullie mening en vooral op zoek naar verbeterpunten!

Alvast bedankt voor het kijken.


1

36511


2

36510

3

36509


Groet,

Fred
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

nr 2 vind ik de beste van de 3. bij nr 1 en ook nr 3 leiden de onscherpe delen die voor het scherpe deel staan teveel af . Bij nr 2 liggen de onscherpe delen achter het scherpe deel. Kijkt voor mij prettiger.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Als serie idd bij 1 en 2 houden. Ik vind het fraaie platen, scherpte lijkt goed te liggen. Wel lijkt hij voor mij iets teveel verscherpt/lokaal contrast. 2 vind ik erg mooi, waarbij je nèt een inkijkje krijgt in de bloem.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

Macro's vanuit de hand... Poeh hee dat is zeker gelukt.
Zelf begin ik daar niet aan, Doe het liefst alles vanaf statief.
Wat wel opvalt is dat je een heel groot Diafragma hebt gebruikt F4 waardoor er heel weinig scherpte diepte
in het beeld zit. Sommige vinden dat misschien mooi, zelf ben ik toch meer van diepte in het beeld.
Of je moet een deel van de foto af croppen want nu is ongeveer 5 % van je totale oppervlakte van de foto maar scherp.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ik schiet alle macro's uit de hand, vast handje of ergens op steunen helpt meestal.

Persoonlijk hou ik van een zo groot mogelijk diafragma om het meeste lekker zacht weg te laten vallen.

Nu de foto's.

Nr1 en 3,
vind hier de compositie niet mooi gekozen, waardoor je een drukke achtergrond hebt. Met de scherpte zit het wel goed.

Nr2
Qua compositie beter, als je nu een klein stukje van de rechterkant afhaald, zodat de steel vanuit de rechterhoek komt en aan de linkerkant het zwarte gedeelte ook ziet het er beter uit.

De keus voor een zwarte achtergrond zou ik niet weer doen. Probeer bv. een groene plant erachter te zetten oid

Kijk ook eens naar de foto's van het blauwe druifje van BartjeD.


<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar