Marokko vanaf de grond

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Gorrog
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 10:24
WoonplaatsCOLON Hoorn

Een paar van de kattenfoto's die ik maakte in verschillende steden.

1.

36434

2.

36435

3.

36441

4.

36436

5.

36437

6.

36438

7.

36439

8.

36440

Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Leuk dat je zo'n specifiek onderwerp kiest en het lage standpunt draagt wat mij betreft zeker bij aan de foto's. Vooral 4 en 6 spreken mij aan.
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

nr 4 en nr 7 zijn de leukste, komt denk ik door dat hier de katten niet poseren en in hun eigen wereldje zitten.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Anoniem 3

Apart onderwerp, dat wel.
Ik vind de kat op #3 nog het beste.
Van de rest krijg ik het alleen maar benauwd, net zoals van de kat die mijn carport elke avond onder piest.
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Ik kan deze serie wel waarderen. Het straatbeeld gezien uit het standpunt van de kat die consequent het onderwerp is. En daarbij laat je duidelijk zien hoe de omgeving eruit ziet. Het is meer dan zo maar een serie katten foto's. Super idee, mooie uitvoering.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Ik vind het ook echt een gaaf concept, weer eens een andere manier van naar een stad kijken! Bij sommige van de foto's is de kat op de voorgrond niet helemaal scherp, dat vind ik dan wel jammer, zou nog mooier worden als je alle poezen echt scherp in de ogen kunt kijken. Bij het katje op foto 4 blijven de oogjes mijn aandacht trekken op een niet helemaal positieve manier, door het derde ooglid dat zo over het oog ligt. Gevalletje chronische niesziekte denk ik, zie je vaak in die landen. Maar voor mij leidt dat wel af van de rest van de foto.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Zoals hierboven al aangegeven valt er (scherpte)technisch nog wel een en ander aan te merken op de foto's. Uit een 7D + 17-55 (plus de juiste nabewerking) moet op dat vlak toch meer te halen zijn.

Maar als complete serie zonder meer geslaagd! Origineel idee, variatie in de achtergronden, leuke figuranten. Ik ben benieuwd naar je volgende serie!
Gebruikers-avatar
Gorrog
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 10:24
WoonplaatsCOLON Hoorn

Dank voor jullie reacties.
Dit zijn een paar foto's van de ruim honderd kattenfoto's die ik gemaakt heb in Marokko. Eigenlijk heb ik niets met deze beesten, maar vond het wel een uitdaging om het op deze manier te proberen. Op mijn camera zit geen uitklapscherm en om nou languit op de grond te gaan liggen om de juiste scherpte te krijgen ging me wat te ver. Ik had al bekijks genoeg, moest vaak wat gokken wat betreft scherpstelpunt. Vandaar de soms onscherpte op o.a. de ogen. Het ging me er vooral om de kat in zijn stadsomgeving te laten zien. Veel katten werkten ook niet echt mee en het was vaak hollen en zo.
Natuurlijk heb ik ook veel andere foto's gemaakt. Misschien laat ik er t.z.t. wat van zien op dit forum.
Laatst gewijzigd door 1 op Gorrog, in totaal 13 keer gewijzigd.
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Een hele leuke serie. En apart dat je het vanaf de katten hebt bekeken. Ik kan dit wel waarderen.

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
Bagtjuh
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2333
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2005 15:25
WoonplaatsCOLON Veenhuizen

Leuk dat je de katten in diverse poses laat zien in hun leef omgeving.

Zoals eerder opgemerkt mankeert het hier en daar een beetje aan scherpte.
Only after the last tree has been cut down.....only when the last river has been poisoned........only when the last fish has been caugth......only then you will find out that money can not be eaten......Lets all take care of mother earth!!
Gebruikers-avatar
Git
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2011 09:27
WoonplaatsCOLON Ekeren
CONTACTCOLON

Zeer leuke serie van Marokko ... Nr. 4 is mijn favoriet!
Canon 60D | EF-S 18-135MM F3.5-5.6 IS | EF 50MM F/1.8 | Flickr
“The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera.” ― Dorothea Lange
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Geweldig mooi en creatief bedacht!
Ondanks dat de aandacht naar de kat gaat is de omgeving net zo belangrijk en maakt dat m.i. juist de foto.
Op die manier geef je de kijker op een hele speelse manier een mooie indruk van Marokko.
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
Gebruikers-avatar
Gorrog
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 10:24
WoonplaatsCOLON Hoorn

Ook jullie bedankt voor je reactie.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar