Canon, sigma of Tamron telezoom lens + Pol

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.

Canon, Sigma of Tamron Telezoom lens

Canon 18-200mm f3.5/5.6 f3.5/5.6 is
8
32%
Sigma 18-200mm f3.5/6.3 ii dc os hsm
0
Geen stemmen
Tamron 18-270mm f3.5/6.3 di ii vc pzc
17
68%
 
Aantal stemmenCOLON 25
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Je geeft zelf het antwoord al. Met jouw eigen redenatie kom je alleen nog op de tamron uit.
Toch twijfel je... Maar waarom? Ik geloof niet dat je twijfelt tussen een sigma, canon of tamron. De specs en reviews spreken voor zich om een gedegen keuze te maken.
Misschien twijfel je nog tussen een kwalitatief mindere alleskunner of meteen investeren in een kwalitatief goede minder kunner. ;)
Op de langere termijn lijkt het me dat de investering in een 24-105 L meer op zijn plaats is. Daarnaast is de iS van de 24-105 erg vloeiend wat ten goede komt met filmen.
Misschien kan ik je nog een scenario geven:
Canon 24-105 kopen en ook een 55-250 tweedehand voor 125€. je kunt dan sparen voor een betere tele en de 55-250 zonder verlies door verkopen.
Het zijn natuurlijk wel jouw centjes. ;) Succes met de keuze.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik zou de Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS STM proberen, gemaakt voor video met de 60D :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

de canon ef 18-135 heb ik inderdaad ook al eens geprobeerd. Maar die viel erg tegen naar mijn verwachting. de verkoper prees hem ook goed aan. maar in mijn ogen is het niet meer als een simpele kitlens met een geavanceerder AF systeem.
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Toch is de kwaliteit stukken beter dan die van de superzooms.

En het begrip "kitlens" is voor meerdere uitleg vatbaar: mijn 5DII kwam met de kitlens EF 24-105 f/4 L IS USM.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

Daar heb je inderdaad wel gelijk in. was iets te haastig met reageren ;)

Mijn gedachtes gaan overigens al wat meer de richting in van de canon 24-105 zoals hierboven genoemd. heb hier al eerder aan gedacht maar door vage redenen toch maar weer naar iets anders gekeken. het is de eerste lens die ik ga kopen waar ik veel geld aan uitgeef. dus ik ben een beetje voorzichtig of misschien wel bang om het ook daadwerkelijk uit te geven.
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Misschien is het verstandig dat je je eerst eens even op de diverse review sites gaat verdiepen in de (on)mogelijkheden en beoordelingen van allerlei objectieven want volgens mij ben je nu helemaal
de weg kwijt :wink: Neem de tijd om een weloverwogen keuze te maken. Er zijn hier inmiddels een aantal leuke alternatieven genoemd, lees er eens wat over.
Hier wat sites:
http://www.dpreview.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.thedigitalpicture.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.photozone.de" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fredmiranda.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes!
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
cilcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2012 18:46

Ik heb niet gekozen; kan niet kiezen.... Heb de Tamron gehad gelijk met mijn eerste spiegelreflex gekocht op aanraden van de docent van mijn cursus toen. Eigenlijk dik tevreden; maar niet met actiefoto's. Scherpstellen duurt lang als het wat lastiger wordt. Toen de 50 mm 1.4 gekocht; en die stelt zoveel sneller scherp dat de combinatie ook vooral lastig was; andere lens, ander gevoel,... net verkeerde moment. Toen de 70-200 er een keer op gehad en de volgende stap gemaakt! Tamron verkocht, voor mij niet weer een superzoom!
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

shorttrack schreefCOLON - hij moet niet te duur zijn. (ronde de 600 tot 700 euro. max 800)
Laat de 24-105 daar nou net invallen... Of was dat je ingeving voor het bedrag??
'ik ga sowieso een van deze lenzen kopen' was kennelijk een rekbaar begrip? Hoewel je er tegen Eos4All aardig op afgeeft als ie zegt 'geen van drieen'....

Kan me niet voorstellen dat jij als filmmaker blij wordt van een superzoom voor foto's en daar ook nog eens mee wilt gaan filmen. Helemaal als dat een trouwerij is. Als je de foto's op pixelpeeper ziet, zie je dat de CA nadrukkelijk aanwezig is. Dat wordt niet mooi met filmen, zeker niet als daar hooggespannen verwachtingen van broerlief bijkomen die jou als afgestudeerd filmmaker wel even laat filmen.

Selamat jalan!
Sarpa
Gebruikers-avatar
De Hobbyist
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2012 13:15
WoonplaatsCOLON Wervershoof NH

Heb het nu bijna 1 jaar, ben er nog steeds erg tevreden over als algemeen (vakantie)objectief en door de brede inzetbaarheid prima,
misschien als ik wat meer ga leren, andere wensen krijg (lees beter wordt) bijvoorbeeld macro en natuurfotografie, koop ik waarschijnlijk wel andere lenzen,
voorlopig ben ik met deze lens nog stees lekker aan het "stoeien".
600D, 18-55mm kitlens, 18-270 Tamron, EX320, dus een echte beginner :-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar