Canon 300 mm f2.8 IS stelt langzaam scherp

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
j.f.otten
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2011 20:23

Beste allemaal,

ik heb even een vraagje. Ik heb kort geleden de Canon 300 mm f2.8 IS (1ste versie) tweede hands gekocht. Tijdens de aankoop werkte hij goed (was niet op mijn camera) maar nu lijkt het net als of hij heel langzaam scherp stelt, ook hoor ik een raar geluid op het moment van scherp stellen. Ik heb hem gekocht voor sportfotografie, maar de actie gaat nu sneller dan scherp stellen. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik heb nog garantie, maar de winkel is niet bij mij in de buurt, dus als ik het zelf kan oplossen dan graag. Of zou een rede kunnen zijn, dat ik hem buiten getest heb en dat ik nu binnen aan het testen was?

ik hoor graag jullie meningen
Anoniem 3

Het zou eerder andersom moeten zijn. Buiten in de kou langzaam en binnen in de warmte sneller.

Zit er op die 300mm geen schuifje waarbij je verschillende afstanden kunt instellen?
bijv. 1-10m en 10-oneindig?
De lens reageert dan heel anders.
Ik ken jouw lens niet, maar bij mijn 100mm macro zit zo'n schuifje bijv wel.

edit: ja dus, ik heb even enkele afbeeldingen bekeken.
Ga daar maar eens mee aan de slag en lees de handleiding er nog even op door.
Gebruikers-avatar
martindd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 741
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Thuis

Als je , zoals je schrijft , nog garantie hebt , dan zou ik er niet zelf aan 'klooien ' ( = misschien oplossen ) .
Lekker gebruik maken van die garantie, het is immers niet een doosje spijkers wat je koopt in de bouwmarkt.
Je mag er van uit gaan dat een evt. probleem binnen de voorwaarden valt.
Zelf 'oplossen' kan dan reden zijn voor een winkelier/leverancier de garantie niet als zodanig te verlenen..

Als je het mij zou vragen...? gezond verstand gebruiken en retour winkel!

succes!
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Of wat voor body heb je hem getest en wat voor body gebruik je zelf?
Onder welke omstandigheden heb jij de lens goed bevonden en hoe test jij de af-snelheid?
Buiten is het normaliter veel meer licht dan binnen, dus het is logisch dat je AF hier wat meer moeite mee heeft.
Om het verschil in licht binnen te vergelijken met buiten is het een kwestie van even je exif van de testfoto's erbij pakken.
Welke instellingen gebruik je?
Het rare geluid kan het starten van de IS zijn, dat is afhankelijk van je instellingen.
Morgen nog maar eens buiten proberen op het midden van de dag, moet prima werken ;)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar