Circuit Short Rally - 23 februari @ CPZ

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag werd onder koude en winderige omstandigheden het Nederlandse rallyseizoen gestart. Muts, handschoenen en warme kleren waren onmisbaar! En af en toe een warme drank / hap.

Mijn vrienden hebben een nieuwe rallywagen; de Nissan 350z! Ik vind het persoonlijk altijd 1 van de gaafste wagens die voorbij komen, machtig geluid ook met een 3.5 liter V6 motor met ± 300 pk.

Via een collega had ik kunnen regelen dat ik dit weekend zijn 70-200 IS II USM-objectief mocht lenen, en dat was dus in het begin heel erg wennen maar gaandeweg de dag ging het steeds beter. Goedemorgen, wat een lens zeg! Hij had 'm gekocht maar is tot de conclusie gekomen dat hij 'm toch niet echt heel veel gebruikt, en zei ik al meteen dat als ik 'm een keer kan proberen en hij er een redelijk prijsje voor vraagt, ik dan misschien overweeg om 'm aan te schaffen.... Rest mij eigenlijk 1 voornamelijke vraag voor hier, ik heb nu een EOS500 en vraag me af of zo'n kaliber lens wel goed tot zijn recht komt op een "eenvoudig" model als de 500D?

Genoeg getypt, tijd voor foto's (ja, misschien wat veel foto's van 350'jes) ! :)

1. Antoine Biesheuvel en Frans van der Einde

36188

2. Anton van Limpt en Timo van der Marel

36189

3. Antoine van Ballegooijen en Johan Findhammer met de Mitsubishi EVO X

36190

4. Wouter Koenderink en Marcel Borkent met de schitterende BMW CSL

36183

5. Anton van Limpt en Timo van der Marel

36184

6. Andre van Middendorp en Theo Koordes met de Opel Astra

36185

7. Randy Doreleijers en Erik van den Tillaar, Subaru Impreza sti

36186

8. En last but not least, I present you, Roel van der Zanden en Paul Geerts met de hagelnieuwe 350z! Dat ziet er mooi uit, zo'n hagelnieuwe auto. En na de rally nog steeds ;)

36187

Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
ebloksma
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2012 13:10

Mooie platen. Vind alleen je scherpte punten niet prettig. Al heeft foto 2 hierdoor wel wat aparts
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Tsja.
Na de intro was mijn verwachting redelijk hoog.
Na het kijken van de serie is die verwachting helaas niet echt uitgekomen.

In ieder geval zit er wel snelheid in de wielen.
Maar helaas veel (bewegings) onscherpte en op 1, 5. En 7. eigenlijk geen scherpte.
Het lijkt net of daar helemaal geen focus heeft plaatsgevonden.

Ik kan op dit moment niet zien of de exif in de foto zit, maar de sluitertijd had, zeker off-road, denk ik wel wat sneller gemogen. Welke instellingen heb je verder allemaal gebruikt?

Wat de 70-200 betreft; een goede lens op een "mindere" body is in ieder geval een betere combi dan andersom. Maar in beide gevallen is het de man/vrouw achter de camera die de belangrijkste factor is van wat er uit het materiaal komt rollen.
Maar zelfs bij een hele goede prijs zal die lens nog de nodige centjes moeten kosten.
Of dat bij mogelijkheid tot aankoop voor jou de juiste weg is en de centjes waard is moet je zelf bepalen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Exposure Time: van 1/125" begin serie naar 1/60 einde serie".
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

wat CrisM zegt :)

Over de onscherpte kan ik goed inkomen, die is hier en daar inderdaad niet top. Toch vind ik foto 2 wel iets hebben.

Verder had ik natuurlijk he-le-maal geen voorkennis van het objectief, en ben dus za. ochtend gewoon begonnen. Denk dat ik, met de opmerkingen van hier en evt nog een weekend met dit objectief, toch al een stuk verder kan komen. Ik snap de opmerking dan ook dat de fotograaf het belangrijkste is.

En ja, dat het een duur geintje wordt, dat staat als een paal boven water! Wil er daarom ook nog goed over nadenken, maar dit is natuurlijk een droomobjectief wat de rest van mijn leven goed van pas kan komen. Dan zal er op termijn ook nog een 2e body moeten komen (toch altijd handig met autosport). Maar dat zien we later wel.
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Mee eens, is zeker eventueel een investering voor jaren...!
Benieuwd naar de volgende resultaten...!
Veel plezier daarbij alvast.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Hallo jozzy,
Het ziet er naar uit dat je al zeker bent van het gewenste zoombereik, dan hoef je ook niet naar andere modellen of goedkopere "instappers" om te zien.
Vooropgesteld dat je de 70-200 2.8-II voor een haalbare prijs kunt aanschaffen, net zoals Frank64 zegt is dit een lens die je de eerste tien jaar niet gaat vervangen. Hij overleeft ook jouw volgende body.

Er is al commentaar op de foto's gegeven, de gebruikte instellingen komen als belangrijke punten naar voren. Op enkele foto's zie ik dat de scherpte later ligt dan gewenst, dit zijn de foto's van niet al te ver af en het doel schuin naar je toe rijdend. Hierbij heb je de A-stijl en deur het liefst scherp. Ik denk dat de 500D hier debet aan is. De honderd-serie is gewoon langzamer in zijn response en aktie-tijd.
Als je met autosport meer wilt gaan doen dan kan die volgende body een mooie 50D of jonger worden. En zet een UV- of blank filter voor de lens als je op zo'n circuit komt, dat steentje zou eens op jou afkomen....
jozzy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2012 08:40
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Thanks Frank64 :)

@ Aflits, bedankt voor je opmerkingen! Ik wil inderdaad meer gaan doen met autosport-fotografie (daar is het anderhalf jaar geleden ook allemaal mee begonnen toen mijn vrienden rally gingen rijden) en autosport is toch wel mijn favoriete sport, dus ;)

Een UV-filter zit er gelukkig altijd op, je zal het inderdaad maar meemaken ;)
Canon EOS500 / Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM / EF-S 18-55 IS / EF-S 55-250 IS / Speedlite 430 EXII / IXUS50
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar