De bonte specht

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Hallo iedereen,

Ik heb een tijdje niets van me laten horen omdat ik sinds kort vader ben geworden en dus mijn tijd even ergens anders voor nodig had. :D

Vorige week zaterdag liep ik in het bos en zag een aantal putter's zitten en heb geprobeerd om deze op de plaat te zetten. Helaas kwam ik wat millimeters te kort op mijn 24-105 dus mijn collega was zo aardig om haar 100-400 aan mij uit te lenen zodat ik vandaag deze putter's op de foto kon zetten. Vanmorgen dus vroeg uit de veren en ben het bos ingegaan om ze hopelijk weer opnieuw te zien. Bij aankomst in het bos vloog er net een buizerd voorbij en ging voor me op een tak zitten. Natuurlijk was ik niet voorbereid en bij het openen van mijn tas was de vogel, buizerd in dit geval, gevlogen. Ik ben daarna doorgelopen naar de plek waar ik vorige week de putters had gezien, maar deze plek was nu helemaal leeg. Niets te zien of te horen... totdat ik een hoor getik achter me hoorde en een bonte specht zag. Dus heb ik deze maar op de foto gezet.

Ik ben totaal onervaren met het fotograferen van vogels en dit is ook de eerste keer dat ik met een 100-400 heb geschoten. Graag reacties en commentaar wat ik kan verbeteren of waar ik op moet letten de volgende keer.

Vanmorgen was ik om 07:45 in het bos, is dit te laat of juist te vroeg? Morgen heb ik namelijk nog een kans..

36115

36114

36116

Gebruikers-avatar
Bollie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 413
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2012 21:15

Gefeliciteerd aangaande je vaderschap!

Zou je ook van de eerste een uitsnede kunnen maken?
Om vooruit te komen moet je soms een stap terug doen...

Flickr

Canon. What else...
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

In de eerste 2 foto's lijkt de specht zelf wat onderbelicht en heb ik het idee dat ik wat scherpte mis. Qua houding en blik van de vogel spreekt de eerste mij het meeste aan, heeft echt dat "eigenwijze" van een specht, leuk! Ik zou hem misschien wel als een uitsnede tonen, nu overheerst de boom het beeld heel erg, naar mijn idee.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Profiat gewenst met het verse vaderschap.

Wat de foto's betreft.
Mis helaas meer dan een klein beetje scherpte.
Op het oog lijkt het een beetje op frontfocus, maar lastig te zeggen zo.
Met een 100-400 moet het beter kunnen.
Of een ander tijdstip meer geschikt is kan ik je niet zeggen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

Het tijdstip later op de dag maakt voor het nemen van foto's veel uit. Hoe later in de ochtend, hoe meer licht er is. Ook komt morgen de zon eerder op dan vorige week zaterdag.
Zonopkomst zaterdag 16 febr was 07:47

Zonopkomst zondag 24 febr is 07:30.

Dus is er meer licht. En hopelijk is het ook onbewolkt. En nu maar afwachten of de specht zich weer laat zien :D

Succes.

Paul.
Wordt vervolgd.
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Bedankt voor de felicitaties em de tips tot nu toe.

De foto's zijn al uitsnedes en ik ben bang dat als ik nog verder crop er dan weinig overblijft van de specht. Ik zag ook dat ik wat scherpte miste.

Denk dat ik morgen weer eens ga proberen, maar dan wat later... ik zal de serie dan zeker updaten.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Feliciteerd papa. Nog genoeg nachtrust :wink:

De specht is een mooie waarneming.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar