canon flitser 430 EX II

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

Sinds kort heb dus een flitser gekocht, nu hebt ik daar eens een vraag over,
zit er in de 430 geen zoom in? dus wil bedoelen dat de flitser niet mee zoomt terwijl ge inzoomd met de lens?

grtz
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Jawel hoor....bij die van mij wel....dus bij die van jou ook....
als je hem aan zet dan hoor je aal dat hij gaat zoomen.
Gebruikers-avatar
sven2912
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1745
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2010 09:18
WoonplaatsCOLON Nijmegen

Je kunt echter de zoom wel handmatig instellen. (zie boekje). Ook werkt de flitser volgens mij niet geweldig samen met third party objectieven. Ik had met mijn Tamron lens altijd problemen met de zoom en moest hem dan handmatig instellen voor de beste belichting.
Canon
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Op automaat wel. Je kunt dit horen.
Hij doet dit echter alleen als je zoomt en de ontspanknop gebruikt en visa versa.
Bij alleen de lens zoomen zonder dat er spanning is (dus niet alleen op on-stand) zal hij het idd niet doen. Omdat er dan geen communicatie met de body is en hij dus geen signaal krijgt.
Overigens is dit een vraag waarop je zelf het antwoord ook vrij eenvoudig had kunnen vinden;

Dit zegt Canon zelf;
Canon Speedlite 430EX II
Een veelzijdige en krachtige Speedlite-flitser voor alle omstandigheden
De Speedlite 430EX II is een krachtige en veelzijdige flitser, met een richtgetal van 43, mogelijkheid voor gebruik als draadloze slaveflitser, negen aangepaste functies en een zoomkop voor 24-105 mm.
Voordelen

E-TTL II-flitsmeting
Richtgetal van 43*
Mogelijkheid voor gebruik als draadloze slaveflitser
Zoomkop voor 24-105 mm met diffuser voor 14 mm
Snel en stil opladen
Metalen flitsvoet
180 graden draaibare kop
AF-hulplicht

En de handleiding zal er ongetwijfeld ook wat van vinden...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

bedankt voor jullie antwoord, zal nog eens kijken in mijn handleiding.
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Is het ook niet zo, dat de zoom alleen werkt als de kop recht naar voren is gericht?
Ruud.
Gebruikers-avatar
AvanO
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 11:36
WoonplaatsCOLON Midden van het land
CONTACTCOLON

Is het ook niet zo, dat de zoom alleen werkt als de kop recht naar voren is gericht?
Volgens mij wel.
Arie

Leuke speeltjes, waar altijd wat bij kan.
twistersam

sven2912 schreefCOLONOok werkt de flitser volgens mij niet geweldig samen met third party objectieven
Heb er ook een en deze werkt met mijn sigma EX lenzen perfect samen. Denk eerder dat het aan je tamron lag (dat die de verkeerde gegevens naar je camera stuurde).
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Inderdaad; mijn Tamron 17-50/2.8 gaf niet de goede info door aan de 430EXII (afstand onderwerp etc). Mijn Sigma EX heeft er idd geen last van.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Hier haak ik even aan; ik heb me suf gezocht hoe ik toch mijn speedlite 430EXII draadloos moest aansturen.....maar die mogelijkheid blijkt dus gewoon niet te zitten op het exemplaar dat we in 2006 gekocht hebben??? Terwijl in de handleiding staat dat dat wel aanwezig moet zijn??????
twistersam

Je hebt daarvoor ook een tweede flitser of camera nodig die een master mode heeft (dus een signaal naar de 430EXII kan sturen) De 430 EXII zelf heeft alleen een slave mode en kan dus geen adnere flitsers aansturen.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

met een st-e2 of een andere flitser in master-mode.
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Nee ik kan dus de 430EXII zélf niet aansturen, hij kan alleen op de camera. Op mijn 430EXII zit gewoon niet dat knopje om m als slave in te stellen...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Je stelt het met de MODE-knop in.
Kijk eens op blz. 5,11 en 19-31 van de handleiding.
Mocht je die niet hebben, dan staat de PDF hier:
http://www.canon.nl/Support/Consumer_Pr ... e=download" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

sven2912 schreefCOLONJe kunt echter de zoom wel handmatig instellen. (zie boekje). Ook werkt de flitser volgens mij niet geweldig samen met third party objectieven. Ik had met mijn Tamron lens altijd problemen met de zoom en moest hem dan handmatig instellen voor de beste belichting.
Omgekeerd, bedoel je 8)
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

En uiteraard kan youtube ook met beeld helderheid verschaffen wat instellingen betreft...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
twistersam

Marfique schreefCOLONNee ik kan dus de 430EXII zélf niet aansturen, hij kan alleen op de camera. Op mijn 430EXII zit gewoon niet dat knopje om m als slave in te stellen...
Sorry hoor, maar dit is weer typisch een geval van RTFM.
Gebruikers-avatar
GIlex
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2007 15:09
CONTACTCOLON

De 430EX II kan prima werken als een slave draadloos. Idd het staat gewoon in de handleiding van de flitser.
In combinatie met m'n 7D werkt het gewoon.
.....Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms
Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

GIlex schreefCOLONDe 430EX II kan prima werken als een slave draadloos. Idd het staat gewoon in de handleiding van de flitser.In combinatie met m'n 7D werkt het gewoon.
Twee seconden op de zoom-knop blijven drukken.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Twistersam bedankt voor je vriendelijke reactie :(

Ik heb er gewoon een verkeerde handleiding bij...dat is stom zeg! Er staat ook idd op de voorkant 430EX, zonder de II!
Dank je Boels!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar