Ontgroening...

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Een tijdje terug mocht ik mijn eerste newborn shoot doen.
De ouders waren erg tevreden, en ik ook wel eigenlijk.
Van de vele foto's heb ik er de 4 mooiste uitgekozen (ookal was dat erg moeilijk)
En ik ben erg benieuwd wat jullie mening hier over is...aangezien ik af en toe heel erg mooie newbornshoots langs zie komen.
Ik zeg.....kom maar op!!!

1

35411

2

35412

3

35413

4

35414


Dank voor het kijken
Gebruikers-avatar
EdGFotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 125
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2011 23:52
WoonplaatsCOLON Den Bosch

Ahhhh, die laatste, gewéldig!!!
600, sigma 28-70, 50-200mm, 100mm 2.8, 420ez
500D, 10-22 usm, 15-85mm is usm, 50mm 1.4 usm, 100mm 2.8 is usm, 100-400mm is usm, 430ex ii
Gebruikers-avatar
FKabiri
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2013 13:55
WoonplaatsCOLON Leiden

Ik vind ze heel mooi. De emotie komt goed over :D

gr. Farshad
"An essential aspect of creativity is not being afraid to fail." - Edwin Land

Canon 550D owner
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Sow....de eerste complimenten zijn binnen ha ha....dank jullie wel....
Nog puntjes ter vebetering?
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Bij de eerste zei ik gelijk ooooooh wat mooi! Maar eigenlijk zijn de dat allemaal wel met voorkeur voor nr 1
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

dank je wel....het is ook zo geweldig om te doen!
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Dapper om hierin zelf ook je eerste stapjes te wagen... ;<)
Ik begrijp het enthousiasme van ouders en die van jou. Prima voor 1e keer!

Ga toch ook nog even " kritisch" kijken;
Voor mij is 2 de beste. Gevolgd door 4. Hoewel die me net wat te druk is als geheel.
1 en 3 voor mij net de dichtbij.
De vignettering en daardoor minder licht op de zijkant van het hoofdje stoort me een beetje.
Lijkt een beetje of er een zonnekap in de weg zat.

De scherpte op het oog door het handje heen zal bewust zijn gedaan?
Denk dat scherpte op voorste oog toch mooier was geweest.

Maar ondanks deze (deels ongetwijfeld smaakgebonden) nootjes beslist goed bezig hoor,...!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Dank je Frank...

belangrijke tips die ik een volgende keer zeker ga gebruiken.
De scherpte door het handje heen heb ik inderdaad bewuast gedaan...ik heb ik foto's met de scherpte op het oog maar deze vond ik net even wat meer te hebben.
De vignettering heb ik bewust zo gedaan om wat meer aandacht op het gezicht (het neusje) te krijgen....maar ik kan me in denken dat dat een beetje te veel van het goed is.
foto 4 is inderdaad aan de druke kant, zeker als je gaat kijken bij andere fotografen....allemaal lessen voor de volgende keer.
Grt Marco
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

persoonlijk zonder Frank z'n beoordeling te hebben gelezen vond ik ook al dat 1 en 3 te kortbij waren..
2 en 4 toppertjes! hoewel als je 4 een rustigere achtergrond had kwam dit beter over met het slapen van de baby.. ;) alsnog overheen te kijken.. ;)
bij foto 3 is de scherpte op de neus? hoewel ik ook van jou gewend ben dat dit meestal op de ogen is.. :o

hoe dan ook..
2 en 4.. wauw! :)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

de scherpte op de neus inderdaad....het schijnt zo te zijn dat de ouders het leuk vinden om foto's te hebben van de handjes, oortjes, voetjes en de neus...vandaar eigenlijk.
Dat was eigenlijk de rede dat ik dat gedaan heb.
en met de rest van de tips ga ik zeker aan de gang....eerst naar de bouwmarkt voor een rustigere achtergrond!

Dank je voor je reactie.
Grt Marco
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Welkom in de werled van newborn Marco! :wink: het is zeker niet makkelijk een pasgeboren baby mooi op de foto te zetten..
Zo te zien heb je ook gebruik gemaakt van daglicht?

Foto 1 en 3 vind ik ook te dichtbij.
Bij alle foto's vind ik het jammer dat het kindje kleding aan heeft, juist een baby vind ik het mooist als hij puur op de foto gaat, en zo niet dan met wat aparte leuke kleding die er speciaal voor gemaakt/gebruikt worden, maar snap dat je die niet tot je beschikken hebt. In dit geval had ik dus voor bloot gekozen.

Foto 2 en 4 zijn de beste hoewel ik denk dat er zeker in je nabewerking meer uit te halen valt..ik vind ze nu wat somber en mogen net wat frisser.
Foto 2 is mooi scherp maar had ook iets meer ruimte mogen hebben, jammer van de mand..losse voetjes zonder poespas eromheen trekken meer de aandacht.
Ik vind foto 4 juist een leuke achtergrond en vloer hebben..daarin tegen de beren in de deksel had ik weggelaten, die trekken mijn inziens nu juist de aandacht. mandje had ik een klein beetje meer gedraaid, wel schuin maar iets meer van opzij.

*ik heb nog een plekje 9 maart :mrgreen:
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Ha ha, grappig dat ik precies dezelfde gedachte als 'juf' Judith heb :D

De kleertjes vielen mij ook als eerste op, daardoor verdwijnt jammergenoeg het pure van de baby.
Als je niet bloot wilt fotograferen (of de ouders willen dat niet) kun je er speciale kleertjes voor gebruiken, maar een gewoon wit rompertje volstaat vaak ook al.

Omdat ik juist een enorme liefde heb voor rust in de foto's, valt nummer 4 voor mij persoonlijk een beetje af. Maar dat heeft gewoon met mijn smaak te maken hoor, want de foto op zich is m.i. goed!
Hoewel erg dichtbij gefotografeerd gaat mijn voorkeur vanwege de rust uit naar 1 en 3 en wanneer de scherpte daar op de oogjes had gelegen waren het voor mij toppertjes geweest :D
De voetjes van no. 2 vind ik prachtig gefotografeerd, maar zo jammer van de kleertjes en de mand.

Al met al toch goed geslaagd Marco! Want hoewel het zo gemakkelijk lijkt om een baby te fotograferen, dat is het allerminst!
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
sweebee
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 42
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2011 07:34

Mooie foto's!

maar 1 puntje van kritiek. Op foto 1 en 3 zou ik het eerste oog in focus leggen. Vind bij de eerste focus op achterste oog storend en bij foto 3 op de neus.
Canon EOS 6d | 16-35mm F2.8 II | 24-105mm F4 L IS | 70-200mm F4 L IS| 430EXII
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

@ Judith.... De foto's zijn inderdaad in daglicht gemaakt....want zo doe jij dat ook ha ha...
Ik heb veel van je af gekeken maar probeer je niet te immiterten...misschien had ik dat wel moeten doen ha ha.
Dat 1 en 3 te dichtbij z9ijn...zo had ik het nog niet bekeken...daar ga ik de volgende keer zeker op letten.

naakt was inderdaad een optie...maar daar hebben we het eigenlijk helemaal niet over gehad...beetje dom....
De rede dat ik beertje in de deksel heb gedaan is omdat dit eigenlijk een picknick mandje is waar in de deksel bandjes zitten om het bestek en de bordjes te plaatsen.
Deze bandjes kreeg ik er niet uit en om het dan toch wat van nu te geven vond ik het leuk om daar zijn knuffels in te hangen...zo hebben de bandjes nut en lijkt het net dat je met je kind op vakantie gaat...dat was eigenlijk de grap.

maar dank je voor alle tips....erg leerzaam!
en ik blijf met bewonderi ng naar jou foto's kijken om ideeen op te doen!

@ Ina: Ook jij bedankt voor je reactie...als je andermns reactie's leest ga je anders nar je eigen foto's kijken en daar leer je van!

@ sweebee: De focus op de neus was bewust, het schijnt zo te zijn dat ouders het op prijs stellen dat de neus, handjes en voetjes en eventueel oortjes close in beeld gebracht worden.
daarom heb ik dit zo gedaan.
natuurlijk heb ik ook foto's met de focus op het eerste oog maar voor de afwisseling horen deze er wel bij denk ik.
Dank voor jullie reactie's.
Grt Marco
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

*vind ik leuk*
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Goed gedaan zo voor een eerste keer!

Hoe oud is de baby? Zo op het zicht al ouder dan een maand of 3 gok ik? Dan is de naakte-newborn-fase wat mij betreft al voorbij, en mogen ze wel wat kleertjes aanhebben ;)
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Gave eerste resultaten. Mijn favo's zijn 2 en nummer 4.
Nummer 2 vind ik gewoon helemaal goed, prima foto. Bij de 4e twijfel ik nog een beetje aan het standpunt. Nog iets lager had ik denk ik prettiger gevonden.
Zelf ben ik niet zo'n fan van andere verhoudingen (3e foto) maar daarin natuurlijk ieder zijn keuze. Persoonlijk had ik een stuk van de rechterkant afgehaald, het draait tenslotte om de ogen en dat lekker verfrommelde mondje.

Op de 1e vind ik de donkere hoeken rechts boven behoorlijk storend.

Maar al met al, erg tevreden zijn met dit werk. Mooi kindje ook!
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

@ Ericson: de baby was op het moment van de shoot 6 weken oud.

@ E7picture: Die donkere hoeken storen me nu ook steeds meer inderdaad...daar moet ik wat voorzichtiger mee om gaan.
jullie ook bedankt voor de reactie.
Grt Marco
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Sorry, ik heb er slecht kijk op, dat merk je wel! :D
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

geen probleem hoor...ik vind dat ook moeilijk in schatten...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar