Opzoek naar een nieuw objectief

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
m-dejong
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2011 17:46

Besten,

Voor mijn EOS 650D ben ik opzoek naar een nieuw objectief. Op het moment heb ik alleen een Sigma 70-200 F/2.8. Ik doe veel aan auto fotografie/filmen.

Op het moment heb ik deze op het oog:
Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM €665
Sigma 24-70/2.8 IF EX DG HSM €800
Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM - Canon EF €350

Wie o wie kan me meer info verschaffen over deze drie lenzen? Ik geef het liefst niet gelijk 800 uit, maar wanneer men zegt dat dit echt zoveel beter is, en dit kan aantonen dan zal ik dat overwegen.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ik mis er nog eentje in je lijstje: Canon 17-55.
edvdwal
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 192
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2012 19:17

de Sigma 24-70 is voor FF ontworpen de andere 2 voor Crop... dus als je binnenkort over wilt stappen naar FF dan is de 24-70 een leuk idee maar wellicht een beetje lang (mist wat wide als je dat gebruikt) Als je voorlopig Crop wil blijven gebruiken zijn de andere lensen interessant (net zoals de Canon 17-55 IS f/2.8 )

Korton, alle leuke lenzen maar hangt er nogal vanaf wat je er mee wilt doen... welk bereik je wilt in welke lichtomstandigheden... vertel wat meer zodat we weten welke (inclusief eventueel een 17-55 of 17-50 f/2.8 )
6D | 50mm f/1.4 EX DG
Anoniem 3

Ik heb de 15-85. TOP-objectief. Kwaliteit is te vergelijken met L-serie. Ook heel goed te gebruiken als walk-around-maatje.

Over de andere kan ik niets zeggen, maar HIER kun je ze gemakkelijk vergelijken.

Succes met je keuze.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Wat de info over de objectieven betreft, je vindt alle relevante topics via de "lijst der lijsten": http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 17&t=98062" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Kijk inderdaad eens naar de link van Telescoop, erg handig

Er is trouwens ook nog een sigma 17-50 f2.8 die goed presteert
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Die link is minder handig dan dat men hier denkt. Want je kunt alleen scherpte vergelijken op één specifieke afstand. Je hebt dan nog geen idee wat zo'n lens doet als je 'm gaat gebruiken.... Lees liever de tests die er bij staan.

De genoemde Canon 17-55/2.8 of een andere vergelijkbare lens (Tamron of Sigma 17-50/2.8) is erg goed als je belang hebt bij f/2.8 - maar voor de meeste mensen is dat niet zo heel belangrijk. Het bereik van de 15-85 is dan veel interessanter. In de meeste gevallen is de 15-85 een betere keuze dan de 17-55!

De Sigma 17-70 is een goede lens voor de prijs, maar de 15-85 is beter. De Sigma 24-70/2.8 is leuk als je kunt leven zonder groothoek.

Wat we moeten weten is wat je precies fotografeert, dan kunnen we je een beetje helpen. Je fotografeert auto's, in welke situaties en wat is het licht?
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik persoonlijk zou voor de 15-85 gaan.. lekkere walk around.. voor tele maar ook breedhoek fijn.. ;)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
m-dejong
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2011 17:46

Thanks alvast iedereen voor de comments! Weer een hoop stof tot nadenken:)

Zoals ik al zei doe ik veel aan auto fotografie en filmen daarvan. Hier kunnen jullie wat meer zien van hoe en wat: https://www.facebook.com/HDVideoNL

Regelmatig ga ik een dagje naar Düsseldorf, of wat langer naar Parijs of London. Loop dan bijna de hele dag wel over straat om te kijken of er ergens wat leuks staat om te fotograferen, of er wat rond rijdt om te filmen.
Daarnaast bezoek ik veel evenementen, meetings of circuits. Hiervoor gebruik ik veelal de 70-200.

Ik vind het wel belangrijk dat de lens goed scherp is en dat ik daarnaast ook in de avond/nacht nog kwalitatief goede foto's/video's kan maken.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Iets duurder, maar gezien specs en reviews misschien de moeite waard om mee te nemen in je overweging; de nieuwe Tamron 24-70 2.8 VC. Lichtsterk, erg goed en stabilistatie.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ik heb even snel je foto's op facebook gezien en misschien is het wijs om te investeren in een circulair polarisatiefilter, dat voorkomt spiegelingen in ruiten en lak. Als je dan een nieuwe lens koopt met dezelfde filtermaat als je 70-200 (77 mm) dan kun je die filter op beide lenzen gebruiken.

Voor stilstaande auto's zoals de bugatti vitesse zou je ook een statief kunnen gebruiken om de foto's scherper te krijgen. Als je interesse hebt kun je dan later ook wat met HDR gaan doen. Eventueel heb ik een leuk statiefje te koop van manfrotta dan kun je een PB sturen.
m-dejong
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2011 17:46

Op de 70-200 heb ik al een pol.filter. De lens voor bij de Vitesse had ik even geleend vandaar, mocht daar helaas niet met statief fotograferen.. Facebook zorgt er wel voor dat foto's minder scherp worden, op flickr zijn ze wel normaal scherp.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

ik vind een ondergrens 24mm te lang voor op een cropcam.
De Tamron 17-50 f/2.8 (zonder anti-bibber) is een heel mooi en zeer scherp objectief en niet zo duur. Is alleen geschikt voor cropcamera's
m-dejong
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2011 17:46

Waarschijnlijk ga ik voor de 15-85, nog even door sparen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar