Aanstaande woensdag is het zo ver (newborn)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
eos550
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2011 11:29
WoonplaatsCOLON België
CONTACTCOLON

Ik weet ondertussen dat hier wel wat experts zitten wat newborn portretjes betreft.

Ik neem woensdag volgend materiaal mee:

- mijn eos 550 d uiteraard :D anders ga ik niet veel kunnen doen

- ik trek alles in raw, doe ik tegenwoordig altijd

- indien mogelijk werk ik met bestaand licht, ik neem in elk geval een doorflitsparaplu mee (naar het ziekenhuis)

- mijn ef-s 18-135 en 70-200 f4 l (is momenteel de lichtgevoeligste die ik heb) gaan ook mee

- en uiteraard mijn speedlite 430 ex

Alle tips zijn welkom.
Gebruikers-avatar
Ina
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3090
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 22:46
CONTACTCOLON

Allereerst héél veel succes :D Het is ontzettend leuk om te doen!

Vorige week zondag heb ik van onze kleinzoon newbornfoto's gemaakt en als test (dat kan bij eigen familie :wink: ) heb ik de flitser bij enkele opnames gebruikt.
Normaal heb ik nooit een flitser bij me, maar nu wilde ik het toch eens uitproberen.
Wat mij betreft neem ik 'em ook nóóit weer mee voor newbornfoto's. De "flitsfoto's" halen het niet bij die van het mooie, zachte bestaande licht.
Hoge iso en lage diafragma's, dat zijn voor mij de sleutelwoorden.
Zoek gewoon het mooiste licht. (Kan in een ziekenhuis ook, want van dezelfde kleinzoon heb ik ook in het ziekenhuis foto's gemaakt met bestaand licht.)

Verder zijn rust en geduld belangrijk om 'mee te nemen'.
Een baby laat zich niet regisseren, eigenlijk is het kleintje zelf de regisseur.
Vaak gaan ze huilen, probeer dan niet krampachtig toch een foto te maken. Maar dek de baby toe met een deken en heb geduld tot hij of zij weer rustig is.

Wanneer ik merk dat de baby het niet meer prettig vindt (of de moeder; dat kan ook) stop ik gewoon.
Aantallen vind ik nl niet belangrijk, welzijn en kwaliteit juist veel meer.

Ik hoop dat je een beetje aan bovenstaande info zult hebben. :D
Groet, Ina
Gespannen?? Gebruik eens wat vaker de ontspanknop........
eos550
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2011 11:29
WoonplaatsCOLON België
CONTACTCOLON

Het is mijn eigen zoontje, zal dan wel tijd en ruimte genoeg hebben :) was in de eerste post niet helemaal duidelijk. Mijn eerste zoontje is daar ook geboren maar toen was ik nog niet zo veel met fotografie bezig en had toen een powershot sx 20 is.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar