Aquariumfoto's

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
AlbertVos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2011 18:51
WoonplaatsCOLON Bergentheim

Toch even een paar foto's laten zien hier van m'n aquariumhobby (zijn tenslotte ook dieren)
Het betreft een aquarium van 200 liter water ingericht als Zuid Amerika biotoop.
Planten en vissen van het Zuid Amerikaanse continent. De planten worden gevoedt met Co2 middels een PH Control unit en natuurlijk dmv vloeibare plantenvoeding en kleitabletten bij de wortels.
En de bak draait nu zo'n 2 jaar tot volle tevredenheid, en we kunnen er veel van genieten.

Afbeelding

Afbeelding
Canon EOS1100D, EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 IS, EF-S 55-250mm f4-5,6 IS, EF 50mm f/1.8 II, Velbon Sherpa 200R, Speedlite 430exII
wernerfotografie

OK.... Met alle respect maar wat heeft dit met fotografy te maken ?...

Tuurlijk heeft het dan ook met "dieren / vissen" te maken maar ik zet hier toch ook niet de nieuwe mand van onze labrador neer?

En als je hem hier dan toch wel neer zet, probeer ik er dan ook echt wat van te maken.

Foto 1: Heel krap gekaderd en foto 2 niet scherp en ook slecht gekaderd. Misschien een idee om je aquarium wel goed op de foto te zetten, vanaf paar verschillende hoeken en goed doordachte composities..?? Dan hebben wij hier als (beginnende) "fotografen" er ook wat aan en laat je iets anders zien dan een registratie van je aquarium. Tis tenslotte toch een fotografie forum!?

Ik ben ontzettend benieuwd naar je misschien eventueel wel nieuwe fotos van je aquarium die mij ook kunnen boeien!!

Groetjes Werner
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Tsja.
Idd met respect en zonder bot te willen zijn.
Dit is misschien leuk voor op een forum vanaquarium liefhebbers.
Maar niet voor op een foto forum helaas.
Maar er is vast wel eengeschikte combi te vinden waardoor het ook hier interessant is.

Succes!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 21:56
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Ik ben echt jaloers op je biotoop aquarium!
Het inrichten van een aquarium heeft meer met fotografie te maken dan de meeste hier zullen denken. Hier gelden namelijk dezelfde compostitie regels als in de fotografie..

En toch kan ik me voorstellen dat mensen hier het niet zo interessant vinden.
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Als aquariumliefhebber en liefhebber van Z/A biotoop/discusbakken kan dit me zeker wel bekoren. Mooie gezonde bak zo te zien :D
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ik ook als aquariaan vind het bakje er wel aardig uitzien, maar dit hoort hier net thuis op dit forum.

Heb trouwens wel wat puntjes(kun je fototechnisch noemen mss):
Het stoort mij altijd heel er als een algenmagneet en zo'n lelijke thermometer voor op de bak zo duidelijk in zicht zijn.
Zie de roodneuszalmpjes liever in een grote school.

Tot zover mijn commentaar :wink:
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Rubikcube
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2012 19:32
WoonplaatsCOLON Lemmer

Het aquarium ziet er leuk en gezond uit. (ik ben zelf ook een aquarium liefhebber). Zoals de foto's nu zijn, vind ik ze inderdaad niet helemaal thuishoren hier.
Een aquarium kan wel geschikt zijn voor leuke foto's. Ik zou dan zelf de focus willen leggen op één vis, in plaats van (een deel van) het aquarium.

(toch vond ik het wel even leuk om te zien hoe een ander zijn bak heeft ingericht)
Gebruikers-avatar
P_FlaSh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 711
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 18:14
WoonplaatsCOLON Capelle a/d Ijssel
CONTACTCOLON

Dit een foto forum,dus het maakt niet uit wat voor foto je plaatst als het maar in de juiste catagorie wordt geplaatst.
Mijn pa heeft ook een aquarium,en ik vind het best moeilijk om daar een goede foto van te maken,dat is me ook nog niet gelukt.
Deze 2 foto´s van jou zijn ook niet echt goede foto´s,ben bang dat je heel hoog in je iso moet gaan zitten om een vis goed belicht zonder bewegingsonscherpte op de foto te krijgen.
Zie daar een uitdaging in!
AlbertVos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2011 18:51
WoonplaatsCOLON Bergentheim

P_flash, klopt ik had iso nog wat hoger kunnen zetten en wat meer metvdiafragma moeten doen misschien, belichting had ik al gecompenseert tot -1 hele stop. Fijn trouwens dat ik na de eerste paar posts toch nog wat opbouwende kritiek krijg waar ik wat mee zou kunnen. Inderdaad moet je heel veel foto's maken om er een paar redelijke over te houden.
Canon EOS1100D, EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 IS, EF-S 55-250mm f4-5,6 IS, EF 50mm f/1.8 II, Velbon Sherpa 200R, Speedlite 430exII
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
wernerfotografie

AlbertVos schreefCOLON Fijn trouwens dat ik na de eerste paar posts toch nog wat opbouwende kritiek krijg waar ik wat mee zou kunnen.
Die kreeg je in je eerste posts toch ook al? Uiteraard krijg je van mij geen oeh ah over de aquarium maar das ook niet mijn ding! Mag ik vragen met welke reden je deze fotos hier op de site hebt gezet? Is het om je fotos te bespreken of om te laten zien hoe mooi je aquarium is? Het komt namelijk over op het laatste en daarbij maak ik alleen de opmerking dat dit niet het forum ervoor is. Tips mbt tot het verbeteren van je fotos heb ik al deels gegeven maar wees ook kritisch naar je eigen werk.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

AlbertVos schreefCOLON De planten worden gevoedt met Co2
Dicobalt :?: :wink:

Wat de foto's betreft...ik heb het idee dat de witbalans niet helemaal in orde is. En ik had het leuker gevonden met een paar japanse vechtvissen erin :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar