'T is (soms) stil op zee...

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

Dus een kans om wat opnames te maken met langere sluitertijden, zonder dat er uiteengetrokken boten door het beeld varen 8) .
Heb wel een nd-filter gebruikt, zo midden op de dag...

Ben benieuwd naar jullie mening en mogelijkheden tot verbetering natuurlijk!

32955

32956


Groet,


Fred
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
Gebruikers-avatar
Veniality
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2012 12:17
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

Ik weet eigenlijk niet of het technisch mogelijk is (ik denk het wel), maar kan je niet 1 foto van de lucht gebruiken waarbij de wolken stil hangen, en dan 1 foto met de langere sluitertijd zodat het water zo mooi glad wordt? Ik denk dat dat een rustiger beeld zou geven :)
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik vind het mooie platen geworden eerlijk gezegd! ;)
wel even je sensor schoonmaken! ik zie nogal wat vlekjes (ik mag eigenlijk niets zeggen.. ik heb ook behoorlijk veel vlekken.. hahaha :mrgreen:)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
marcelwoudstra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2011 18:05

Leuke foto's! waar is dit?
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Op beide foto's steekt er net een rots in/door de horizonlijn, dat is jammer. Ook had ik graag het sprankelende groen van nr 2 bij nr 1 op de stenen willen zien. Bij nr 1 zie je wel beter het effect van LE in het water, bij nr 2 ligt die grote rots daarvoor teveel in beeld.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
aires
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2010 23:53
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Sensor idd laten poetsen :)
Fraaie beelden, alleen die bewegende wolkjes vind ik ook wat minder. Misschien wegshoppen, want de wolkenlucht verder richting horizon is wel subliem.
Wat puntjes:
Bij 1 stoort me die ronde rots helemaal rechts... Die had ik helemaal willen zien.
En bij 2 zou ik ook net wat meer van de voorgrond willen zien en wat minder lucht.
EOS 33 | 5DII | 24 1.4/2.8 | 35 1.4 | 40 2.0/2.8 | 50 1.4/2.8 | 100 2.8 | 135 2.0 | 2x 48
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik ben het op dezelfde punten eens met met Kiran. Vind foto 1 wel mooi, foto 2 beduidend minder. Oogt niet zo fris.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

Dank voor al jullie tips/opmerkingen! Ik zal even in het kort reageren...

@Marcel: Deze foto's zijn genomen in Vlissingen op Nollestrand

@Veniality: Ik ben ervan overtuigd dat de mogelijkheid die je oppert, dus een mooie lucht van een andere foto plakken boven deze voorgrond, bestaat. Ben het overigens helemaal met je eens... Vind de wolkjes ook storend. Helaas gaan mijn PS-vaardigheden nog niet zover, maar... de winter komt eraan met af en toe verplicht binnen zitten :shock: Tijd om me daarin te verdiepen, dus..

@Kiran: Helaas is de ene steen de andere niet. Op de stenen van foto 1 zit geen groene algenaanslag. Ze liggen wat verder in het water en staan dus beduidend vaker onder water. Kan ze niet groener maken dan ze zijn (alhoewel, met wat knippen en plakken...)

Wat betreft de compositie zijn de opmerkingen, als ik de platen met jullie input bekijk, wel terecht. De stenen die door de horizon steken zijn inderdaad minder... Kan het overigens wel verklaren: Ik kon mijn statief niet hoger zetten i.v.m. instabiliteit door de wind, gekoppeld aan het feit dat er steeds water rond de poten dreigde weg te spoelen...niet zo fijn bij 10 sec. sluitertijd. Door de opnames vanuit een hoger standpunt te nemen was dit natuurlijk anders geweest.

Ik zal toch ook eens snel naar een creatieve oplossing voor het wolkenprobleem gaan zoeken.

Ik zal in ieder geval jullie opmerkingen meenemen voor de volgende keer.

Eerst maar eens kijken of ik wat aan de sensor kan laten doen... Is een megaprobleem hier aan zee, hoewel ik me al heb aangeleerd buiten geen lenzen meer te wisselen. Schijnt toch vuil in de camera te komen en de automatische sensorreiniging doet hier blijkbaar niet veel mee... :evil:

Nogmaals dank voor jullie tips!

Groet,

Fred
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Leuke platen hoor Fred, kan geen commentaar toevoegen van wat al gegeven is. Sensor stofjes even weghalen met de spot healing brush is zo gebeurt. Je gaat het toch niet tegen houden.

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar