Istanbul straatbeeld

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Een week geleden ben ik voor zes dagen naar Istanbul geweest.
Afgezien van de prachtige klassieke gebouwen was het straatbeeld ook aantrekkelijk om vast te leggen.
Dus hier een korte impressie.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding
Gebruikers-avatar
flamenjo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2011 14:05

Bij het zien van deze reeks krijg ik een zeer goede infruk van het straatbeeld.
Leuke foto's die exact weergeven wat er zich allemaal afspeelt in de straten van Istanboel.
Jammer dat bij een foto geen geluid zit ;-)
Canon EOS 1100d . EFS 18-55 IS . EFS 55-250 IS . EFS 60 mm Macro . EF 50 f1.8 STM
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Een leuk idee.
Wat me bij #1 opvalt is dat het straatbeeld hierbij een beetje verloren gaat doordat de aandacht wordt getrokken door de uitgebeten lucht en de persoon die op de rug wordt gekeken en zich vlak voor de camera bevind. Ook had ik er aan de rechterzijde nog een stukje vanaf gehaald. Nu is er nog net een klein stukje van het gezicht van een passant zichtbaar

#2 ook bij deze foto stoort uitgebeten lucht me een beetje. Jammer ook van het gebouw dat in de steigers staat. De vrouw die aan de linkerzijde nog even in de lens kijkt vind ik wel leuk
#3 komt op mij erg blauw over en past niet echt in deze serie.
#4 Mooie foto; het contrast tussen een straatverkoper die een paar centen bij probeert te verdienen en een volgens mij hele dure BW motor op de achtergrond vind ik heel goed gezien. Ik had aan de bovenzijde wel een stukje weggehaald vanwege de uitgebeten lucht.
#5 Wat mij betreft een echte straatbeeld foto. De schouder die rechtsonder zichtbaar is, vind ik weer wel erg jammer.

Met iets meer aandacht voor licht en compositie en één bewerkingsmethode had dit een mooie serie kunnen zijn.

Ik hoop dat je iets kunt met mijn opmerkingen.

gr
Peter




#3
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hey Rick,

#1
ik had ook beetje last van het uitgebeten/erg lichte lucht en de rug bij het zien van deze foto ..

#2
ook hier de lucht trekt direct aandacht.. de vrouw is idd een leuk extraatje.. (je kunt helaas niet anders met klaarlichte dag! ;)

#3
ik had deze of weg gelaten, of als laatste in de serie gezet, hoe Peter zegt: het is erg blauw. ;)

#4
ik weet niet of meneer extra centen bij elkaar is aan het sparen eigenlijk..
maar je hebt meneer toch erg goed vastgelegd! iets grotere diafragma was wel mooi geweest denk ik.. ;)

#5
helemaal geweldig!
inderdaad heeft Peter gelijk! (goed opgemerkt trouwens!) helaas kun je dit ook niet afsnijden o.i.d dan ben je de helft van de spanning kwijt.. ;)


gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

tnx heren voor de feedback

Ten eerste is het wel handig om te bedenken dat het gaat om straatbeeld en geen portret fotografie.
Het ging mij om om de leuke interessante momenten te pakken en niet zozeer aandacht te besteden aan bv de lucht
Had ik dat wel gedaan dan is was moment verloren gegaan omdat ik eerst een meeting van de hooglicht partijen moet nemen en dan scherp te stellen op het onderwerp.

foto 3 te blauw? qua kleur is er niks aan veranderd nog de witbalans instellingen van mijn cam (RAW bestand)
Maar in deze serie valt deze wel op omdat er veel blauw te zien is en ik de meerveldenmeting heb gebruikt:)

Toch bedankt voor jullie mening:)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar