Speedlite 380EX

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
FransASZ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010 20:11
WoonplaatsCOLON Merkelbeek
CONTACTCOLON

Sinds kort kan ik niet meer flitsen wanneer ik de Speedlite 380 EX op mijn Canon 55D heb geplaatst. Het lampje pilot op de flitser blijft branden. Ik moet hierbij vermelden dat de flitsschoen wel wat los zit. Kan dat hieraan liggen en waar kan ik dat laten repareren? Suggesties zijn van harte welkom.
Anoniem 3

Ik denk dat het tijd wordt voor een nieuwe flitser want het komt me voor dat de 380EX total loss is, dus dat de reparatiekosten (áls hij nog te repareren is) de kosten van een nieuwe flitser gaan overstijgen.
FransASZ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010 20:11
WoonplaatsCOLON Merkelbeek
CONTACTCOLON

En de iets bewegende flitsschoen op mijn 550D dan?
Anoniem 3

Probeer de flitser eens op een andere camera.
FransASZ
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010 20:11
WoonplaatsCOLON Merkelbeek
CONTACTCOLON

Heb zelf geen andere camera ter beschikking, maar zal het morgen eens proberen. Moet tijdens de 24 uurs race op Circuit Zolder gaan fotograferen en een bevriend fotograaf heeft ook een Canon. Ik houd je op de hoogte. Bedankt voor het advies.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

De flitser heeft een testknopje. Werkt hij dan wel?
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

gvasseldonk schreefCOLONIk denk dat het tijd wordt voor een nieuwe flitser want het komt me voor dat de 380EX total loss is, dus dat de reparatiekosten (áls hij nog te repareren is) de kosten van een nieuwe flitser gaan overstijgen.
Ik denk dat jij FransASZ een flitser wil verkopen. :?

Het pilot lampje gaat branden zodra de flitser geladen is en klaar is om te flitsen (zie handleiding).
Wanneer de flitser maar weinig licht hoeft te geven zal het pilotlampje niet uitgaan.
Flitst de flitser wanneer je op het pilotknopje (lampje) drukt :?:
Dat kan ook zonder dat de flitser op de camera zit.

Wanneer je een beetje handig bent kan je het flitsvoetje zelf weer vastzetten (zie deze video).
Een geschreven instructie met foto's kan je hier vinden.

Hans

[edit]Regel over niet uitgaan pilot lampje toegevoegd[/edit]
Laatst gewijzigd door 2 op hdb, in totaal 7 keer gewijzigd.
Anoniem 3

hdb schreefCOLON
gvasseldonk schreefCOLONIk denk dat het tijd wordt voor een nieuwe flitser want het komt me voor dat de 380EX total loss is, dus dat de reparatiekosten (áls hij nog te repareren is) de kosten van een nieuwe flitser gaan overstijgen.
Ik denk dat jij FransASZ een flitser wil verkopen. :?

Het pilot lampje gaat branden zodra de flitser geladen is en klaar is om te flitsen (zie handleiding).
Flitst de flitser wanneer je op het pilotknopje (lampje) drukt :?:
Dat kan ook zonder dat de flitser op de camera zit.

Wanneer je een beetje handig bent kan je het flitsvoetje zelf weer vastzetten (zie deze video).
Een geschreven instructie met foto's kan je hier vinden.

Hans
Dan ken jij mijn flitser(s) niet! Die wil ik niet kwijt! :mrgreen:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar