Loont een printer?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Compactflash
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:44

Hallo,

Wie van jullie heeft een printer? Wel een echte fotoprinten bedoel ik dan..! Zelf zit ik misschien er aan te denken de epson 3880 of de canon pro 1 te nemen.
Print zijn niet super goedkoop, maar ik zit er aan te denken om ook voor andere te gaan printen zodat ik de kosten voor eigen gebruik laag kan houden. En een stilstaande printer is vragen voor problemen.
Dus zijn er forumgebruikers hier die of een soort gelijke printer hebben of misschien zelfs op de zelfde manier werken die ik dan wil gaan handhaven.

BVD.

Groeten,
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Cartridges kosten klauwen met geld.
In mijn ogen loont het niet.
Het is alleen makkelijk en duur als je snel iets wil hebben.

Groeten, Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
canon-eos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2012 17:23

zoals cornelus079 al zegt. het komt u veel duurder uit dan als je ze laat ontwikkelen
Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Mijn site, http://www.rvdb-fotografie.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Compactflash
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:44

cornelus079 schreefCOLONCartridges kosten klauwen met geld.
In mijn ogen loont het niet.
Het is alleen makkelijk en duur als je snel iets wil hebben.

Groeten, Gerard

Klopt die zijn een Gods vermogen (cartridges). Wat zal dan gemiddeld een 10x15 13x18 20x30 kosten daar ben ik zo benieuwd naar....?!?
Compactflash
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:44

canon-eos schreefCOLONzoals cornelus079 al zegt. het komt u veel duurder uit dan als je ze laat ontwikkelen

Maar meteen hebben is ook wel fijn....! heb laatst een hoop gezeik gehad met foto's die beschadigd waren aangekomen (hun/postbode....?!?) weer opnieuw moeten bestellen, bijna anderhalve week geduurd voordat ik de klant blij kon maken..



Groeten
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Waar laat je ze afdrukken dan? Mijn ervaringen met bijv. Profotonet zijn namelijk erg goed, het is altijd keurig verpakt in een verstevigde envelop, met koeieletters daarop van "Niet vouwen, foto's". Daarnaast is de bestelling wanneer 's ochtends besteld de volgende dag al binnen
Gebruikers-avatar
ceesd
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 748
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2009 17:47
WoonplaatsCOLON Westland

Compactflash schreefCOLON Maar meteen hebben is ook wel fijn....! heb laatst een hoop gezeik gehad met foto's die beschadigd waren aangekomen (hun/postbode....?!?) weer opnieuw moeten bestellen, bijna anderhalve week geduurd voordat ik de klant blij kon maken..
Groeten
Dan noem je hier zelf een ander excuus om de aanschaf van een printer voor jezelf te verdedigen. De topictitel suggereert echter dat het je om de kosten ging. Welnu, goedkoper zal het zeer beslist niet zijn en ik ben het dan ook met de voorgangers eens.

grt
cees
Een cowboy met zijn handen omhoog staat meestal niet te juichen.
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Goedkoper zal het zeker niet zijn. Voordelen zitten hem veel meer in snelheid, flexibiliteit, controle over kleurprofielen/consistentie en vrije keuze in papier.

Dat waren voor mij de redenen om gisteren een 3880 aan te schaffen.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Je zal voor jezelf moeten nagaan wat voor jou de toegevoegde waarde is van een print.
Denk daarbij aan snelheid, kleurbeheer, kwaliteitsmanagement, verschil in bestelling, orderverwerking, aflevering, overige administratie en stukje service richting je klanten enz.
Uiteraard kan je een prijskaartje hangen aan de kosten aanschaf printer, afschrijving printer, papier, inkt, foute afdrukken, onderhoud en stroom en aan de toegevoegde waarde van bovenstaande punten kan jij zelf enkel een prijs hangen.

Daarnaast moet je niet vergeten dat zelf printen extra werk/handelingen gaat opleveren en dus ook tijd(tijd=geld) gaat kosten.
Het is dan aan jou de vraag hoeveel jouw tijd waard is en of je niet liever je aandacht en tijd wilt besteden aan het fotograferen.
Ik weet dat studenten voor de fotoacademie ook zo'n printer moeten kopen, o.a. om de eerder genoemde redenen.
Of jij hem gaat kopen is geheel aan jou.
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Hier staat een canon CP800 dye-sub kant-en-klaar printertje van acht tientjes.
Print 10x15 in een handomdraai. Gewoon lekker handig.
Geen getob met cartridges, wel iets duurder in gebruik.
Maar prachtige afdrukken, leuk om direct mee te geven. Gewoon voor de fun :-)
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Compactflash
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:44

Rocker schreefCOLONWaar laat je ze afdrukken dan? Mijn ervaringen met bijv. Profotonet zijn namelijk erg goed, het is altijd keurig verpakt in een verstevigde envelop, met koeieletters daarop van "Niet vouwen, foto's". Daarnaast is de bestelling wanneer 's ochtends besteld de volgende dag al binnen

Ik hoor inderdaad goede dingen over hun. Ik zal daar ook eens mee gaan testen en kijken wat hun resultaat is.

Groeten,
Compactflash
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:44

ceesd schreefCOLON
Compactflash schreefCOLON Maar meteen hebben is ook wel fijn....! heb laatst een hoop gezeik gehad met foto's die beschadigd waren aangekomen (hun/postbode....?!?) weer opnieuw moeten bestellen, bijna anderhalve week geduurd voordat ik de klant blij kon maken..
Groeten
Dan noem je hier zelf een ander excuus om de aanschaf van een printer voor jezelf te verdedigen. De topictitel suggereert echter dat het je om de kosten ging. Welnu, goedkoper zal het zeer beslist niet zijn en ik ben het dan ook met de voorgangers eens.

grt
cees

O.....?!? Dus snelheid vind jij geen rede....? Raar
Compactflash
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:44

mgifotografie schreefCOLONGoedkoper zal het zeker niet zijn. Voordelen zitten hem veel meer in snelheid, flexibiliteit, controle over kleurprofielen/consistentie en vrije keuze in papier.

Dat waren voor mij de redenen om gisteren een 3880 aan te schaffen.

Graag hoor ik van je wat de resultaten zijn en je algehele bevindingen. In ieder geval veel plezier ermee.

Groeten,
Compactflash
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:44

WireWess schreefCOLONJe zal voor jezelf moeten nagaan wat voor jou de toegevoegde waarde is van een print.
Denk daarbij aan snelheid, kleurbeheer, kwaliteitsmanagement, verschil in bestelling, orderverwerking, aflevering, overige administratie en stukje service richting je klanten enz.
Uiteraard kan je een prijskaartje hangen aan de kosten aanschaf printer, afschrijving printer, papier, inkt, foute afdrukken, onderhoud en stroom en aan de toegevoegde waarde van bovenstaande punten kan jij zelf enkel een prijs hangen.

Daarnaast moet je niet vergeten dat zelf printen extra werk/handelingen gaat opleveren en dus ook tijd(tijd=geld) gaat kosten.
Het is dan aan jou de vraag hoeveel jouw tijd waard is en of je niet liever je aandacht en tijd wilt besteden aan het fotograferen.
Ik weet dat studenten voor de fotoacademie ook zo'n printer moeten kopen, o.a. om de eerder genoemde redenen.
Of jij hem gaat kopen is geheel aan jou.
Daarom wil ik het dan ook gaan aanbieden, zodat mensen in de buurt bij mij de groot formaat foto's kunnen bestellen..
Compactflash
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:44

Geelduikbootje schreefCOLONHier staat een canon CP800 dye-sub kant-en-klaar printertje van acht tientjes.
Print 10x15 in een handomdraai. Gewoon lekker handig.
Geen getob met cartridges, wel iets duurder in gebruik.
Maar prachtige afdrukken, leuk om direct mee te geven. Gewoon voor de fun :-)

Ideaal denk ik, maar ik kan op mijn epson photo ook dat formaat aan (tot A4) dus dat lukt al :mrgreen:


Succes ermee.

Groeten,
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Dure hobby, maar wel leuk voor erbij :wink:

Heb een Canon Pixma P4300, doet het zelfs nog goed na ongeveer een jaar in een verhuisdoos.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Anoniem 3

Mijn Pixma IP5200 draait al een jaar of 7 met cartridges van 123-ink.
Eén keertje de printkop vervangen omdat ik nog een behoorlijke voorraad inkt had liggen.
Zelf wat profielen aangemaakt voor verschillende soorten goedkoop papier, bijv. om weg te geven op school of zo.
De mooiste afdrukken worden gemaakt met Canon papier. Die hangen hier al jaren in de kamer, in de zon, en verkleuren niet.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

nee, een A2+ printer zoals de epson 3880 loont niet. Het gaat je nooit lukken om concurerende prijzen t.o.v. bijv. profotonet te hanteren. Naast de printer en de peperdure inkt heb je ook nog duur papier en een dure calibrator nodig, en VEEEEEL ervaring. Printen is een vak apart.
Anoniem 3

Edit mijn vorige opmerking:
Had niet in de gaten dat over A2-prints ging.
Compactflash
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:44

gvasseldonk schreefCOLONMijn Pixma IP5200 draait al een jaar of 7 met cartridges van 123-ink.
Eén keertje de printkop vervangen omdat ik nog een behoorlijke voorraad inkt had liggen.
Zelf wat profielen aangemaakt voor verschillende soorten goedkoop papier, bijv. om weg te geven op school of zo.
De mooiste afdrukken worden gemaakt met Canon papier. Die hangen hier al jaren in de kamer, in de zon, en verkleuren niet.

Hoe bedoel je "inktkop vervangen, omdat je nog veel inkt had liggen"

Groeten
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar