Lago Del Garda

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Een prachtig meer, met heerlijke rustieke en elegante dorpjes en steden met kleurrijke en statige architectuur aan haar oevers. Maar ik was toch wel heel erg gecharmeerd van de karakteristieke eenvoud en heerlijke soberheid van het omliggende platteland. Een heel ander gezicht van dit gebied. Hoop dat ik er een leuke impressie van heb kunnen maken.

Op een aantal foto,s was de lucht nogal grijs/grauw, dus heb ik de beelden omgezet naar zw/w en een warme kleurtoon gegeven. Vind zelf de lucht op bepaalde foto,s nog niet helemaal mooi trouwens. Maar goed.

1

32308

2

32309

3

32316

4

32310

5

32311

6

32312

7

32313

8

32314

9

32315

Bedankt voor het kijken.

Stefan
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Sorry Stefan, maar ik vind het erg vies kijken, je sepia omzetting. Ook je composities vind ik erg druk, ik vind geen rustpunt in je foto´s, een plek waar je stopt met zoeken.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Hoi Bob, harrejasus dat klinkt niet goed zeg, balen! Ik had zelf wel het idee dat de kwaliteit naarmate de bewerkingen wat achteruit ging. Maar zo erg :cry: Maar dat tot daar aan toe, maar dat de composities ook echt niet goed zijn. Echt eens goed over na denken. Ik respecteer wel je eerlijke mening.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik ben het met Bob helemaal eens. Foto #1 is een heel mooi begin van de serie, maar daarna (vooral door de omzetting naar sepia) word het een stuk minder.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

+1
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Ook moet ik wel zeggen dat er foto's tussen zitten met potentie hoor. Bijvoorbeeld foto 2, als je 2 stappen naar links had gedaan en je camera meer naar rechts had gedraait had het er waarschijnlijk beter uit gezien. Uiteraard zonder de sepia. Ook foto 5 had er beter uit gezien zonder sepia.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Wel bedankt voor het reageren. Het was in ieder geval een goed begin dus. Ook wat waard. ;)
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
flight
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2012 17:13
WoonplaatsCOLON ZAANDIJK

Ik vind de foto's mooi. Persoonlijk vind ik dat de foto's in kleur meer tot zijn recht zouden komen.
Maar dat composities niet goed zouden zijn dat vind ik niet. Bovendien zijn het "maar meningen". De echte waarheid ligt bij de fotograaf zelf.

Overigens ik mis wel foto's van het meer Lago del Garda
CANON EOS 7D;CANON EOS 5D Mark II |Canon EF 24-70mm f/2.8L |Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | Extender 2x III | Nikon Coolpix P4 VR
en een 
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Ik ben het wel eens met Flight en vind de composities ook lang niet zo slecht als wordt gezegd. Maar de omzetting vind ik wel minder. Kan je er niet een paar in de kleurenversie laten zien?
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

@flight: Het meer heb ik ook nog wel wat foto,s van, maar wilde met deze serie het platteland gezicht van de streek laten zien, en wist niet hoe ik het anders moest noemen.
@kiran: Zoals gezegd in mijn inleiding, de lucht was eigenlijk te grijs/grauw die momenten dat ik de foto,s heb geschoten. Had het koren onder de gouden gloed van het zonnetje gelegen, en de lucht was stralend blauw. Had ik ze niet omgezet naar deze kleurtoon. Maarja tegen beter weten in toch maar geprobeerd. ;) De originelen zijn imo dan ook niet veel beter qua belichting.

Wel bedankt voor jullie reacties.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
jojoelsprao
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2012 12:01
WoonplaatsCOLON Meppel
CONTACTCOLON

Vind de foto's wel mooi alleen jammer van het sepia effect! Kan je ze niet eens in kleur laten zien?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar