Incremental back-up van iMac naar Synonoly DS212??

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Het apparaat ( de DS212) is verbonden, software (DSM 4.0) geïnstalleerd en het geheel werkt.
Welkom in de wondere wereld van ......

Gaat - dmv disk 1 - de back-up worden van m'n fotobestanden.
Disk 2 wordt onder andere ingezet als iTunes server.

De back-up is een aanvulling op time-machine.
Het moet een incremental back-up worden. En daar kom ik niet uit.
DSM biedt allerlei mogelijkheden maar niet die ik zoek. Tenminste, voor zover m'n kennis nu reikt :(

Wie heeft hiermee ervaring. En welke - bij voorkeur gratis - software adviseer je.
Voor mac OSX 10.7.4.

Alvast bedankt voor je reactie.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Ik weet niet of deze apps nog recent zijn (is een blog van 2009) maar misschien helpt het wat verder:
http://www.sizlopedia.com/2009/01/13/fr ... ns-mac-os/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voordeel van de synology (ik heb er zelf 2 (209+II en de 1812+)) is dat je hem kan instellen als FTP server. Het enige wat je dan nog moet doen is bijvoorbeeld een backup-programma hebben die kan backuppen naar FTP. Incrementeel is gewoon een ander woord voor toegevoegde (en gewijzigde) bestanden alleen backuppen. De rest zo laten.
Ik gebruik onder windows Syncbackpro, maar die is niet voor Mac helaas. Ik zie in die blog wel een paar vervangers staan, maar zoals gezegd, is al van 2009, dus misschien zijn er recentere versies voor de mac?

Grtz,
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Bedankt voor je reactie.
Diep graven heeft arSync opgeleverd. Het proefdraaien ziet er veelbelovend uit.
Wordt vervolgd.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Waarom niet gewoon met TimeMachine vanaf je mac dan?? Die doet ook incrementeel (al is dat de eerste keer wel eerst volledig dan..)
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

TimeMachine draait ook. Met een lijntje naar een andere - externe - HD. Maar TM bewaart meer dan incremental.

K'wil de NAS ook inzetten tbv "delen met de kids" en op afstand bekijken, downloaden & uploaden. En dan zijn geordende bestanden wel zo jofel.
T'is voor mij een experiment met nieuwe techniek. En met nog een ongewisse afloop.
Maar de eerste ervaringen zijn bemoedigend. Ben onder de indruk van de mogelijkheden.
Gaat een leuke ontdekkingsreis worden 8)
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Synology heeft zijn spul altijd goed voor elkaar... Als je dan nog een juiste backupmedium vind om daarheen te gaan heb je een topsysteem in huis.

Wat voor mij vooral handig is, is de cloud functie op de syno... geweldig is dat! (en de iSCSI functie, maar da's echt wel voor gevorderden...)
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar