[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 7D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Nou eigenlijk niet, ik heb de sleepmode nu maar op 2 minuten gezet, dan heb ik er geen last van.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
DexterXL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2010 23:22
WoonplaatsCOLON Veluwe
CONTACTCOLON

Nou, mijn eerste ervaringen met de 7D zijn reeds gemaakt, ik kom van een 30D met 70-200 F4
en heb nu dus een 7D met 70-200 F2.8.......het was even zoeken naar een aantal instellingen,
maar even puzzelen en had ze gevonden.
Het eerste grote verschil wat ik opmerkte is dat de ontspanknop veel gevoeliger is ls de 30D, ik
had spontaan foto's van bomen en zand, het tweede wat mij opviel, is een groter verschil in
witbalans, en daarmee bedoel ik dat het verschil in kleur tussen bv zon en schaduw veel meer is
dan bij de 30D.....en als derde, tsjaa, hij is natuurlijk rete snel, uiteraard icm de lens, maar het is
echt merkbaar, hij ramt ze er achter elkaar op.
Echter moet de persoon achter de lens nog even de boeken in duiken om te kijken waarom ik meer
afkeur foto's heb als met de oude combinatie, ik mis dus nog wat scherpte in de foto's, maar dat ga
ik nog wel eens uit zoeken.......

Al met al een zeer positief gevoel over gehouden aan de switch 8)
Canon Eos 400D & Grip & Canon EF 90-300mm
Canon Eos 30D & Grip & Canon EF-S 15-85mm IS USM & Sunpak 16A
Canon EOS 7D & Grip & Canon EF 70-200mm f2.8 USM & Metz 48-AF
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

arnold_w schreefCOLONNou eigenlijk niet, ik heb de sleepmode nu maar op 2 minuten gezet, dan heb ik er geen last van.
vreemd eigenlijk, ik schrok gisteren even mijn cam wilde niet meer schieten stond helemaal vast :roll: zal maar niet zeggen waar dat aan lag :oops: want vast stond hij niet.


DexterXL met een 7D is het wel even inkomen tenminste dat is mijn ervaring. En de auto stand vind ik bagger dus die heb ik nooit meer gebruikt. Ik weet niet op welke stand jij je eerste foto’s gemaakt heb.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
DexterXL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2010 23:22
WoonplaatsCOLON Veluwe
CONTACTCOLON

Staat standaard bij mij op de M-stand, de autostand heb ik al 3 jaar meer gebruikt op al mijn Canon's
maar ik zal het boekje wel doorspitten op het gebied van autofocus, meetpunten en scherpte, maar misschien
kan het ook wel komen doordat ik nu met een f2.8 lens schiet, is toch 2 stops meer scherptediepte, misschien
moet ik daar nog visueel aan wennen :wink:
Canon Eos 400D & Grip & Canon EF 90-300mm
Canon Eos 30D & Grip & Canon EF-S 15-85mm IS USM & Sunpak 16A
Canon EOS 7D & Grip & Canon EF 70-200mm f2.8 USM & Metz 48-AF
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Beetje onzinnig.... de auto stand is prima voor de lichtmeting in nagenoeg alle gevallen. Je moet alleen weten wanneer je moet afwijken, echt een kwestie van je camera niet kennen om nooit de auto standen te gebruiken. Of gebruik je in de M stand alsnog de automatische lichtmeting om je instellingen te toetsen? Zelfs dan is het trouwens meestal onzinnig AV of TV geven een prima resultaat.

En met de autofocus is natuurlijk ook helemaal niets mis.
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Ik had het over de eerste twee optie's oa CA en de eerste.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
DexterXL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2010 23:22
WoonplaatsCOLON Veluwe
CONTACTCOLON

GdH schreefCOLONBeetje onzinnig.... de auto stand is prima voor de lichtmeting in nagenoeg alle gevallen. Je moet alleen weten wanneer je moet afwijken, echt een kwestie van je camera niet kennen om nooit de auto standen te gebruiken. Of gebruik je in de M stand alsnog de automatische lichtmeting om je instellingen te toetsen? Zelfs dan is het trouwens meestal onzinnig AV of TV geven een prima resultaat.

En met de autofocus is natuurlijk ook helemaal niets mis.
Als je de eerste 2 woorden weghaald, dan deel ik je mening, echter nu niet, ik maak sportfoto's op snelheid met zeer veel onvoorspelbare
bewegingen erin, hierdoor wil ik gewoon een minimale sluitertijd van 1/500s hebben, daarnaast is het meerendeel in het bos, dus zeer
veel verschil in hoeveelheid licht. zon en schaduw, dus ik wil alle factoren kunnen beinvloeden zonder eerst te moeten kijken.
Dus terwijl ik door de zoeker kijk, kan ik blindelings mijn sluitertijd en diafragma instellen en zie direct het resultaat in mijn lichtmeter,
echter heb ik mij nog niet verdiept in de mogenlijkheden van de autofocus, dus ai-servo enz.... ook nog niet in spotmeting enz...
Wat ik er neer zette was gewoon mijn eerste indruk van de 7D, en uiteraard ken ik het toestel nog niet goed genoeg, kan ook nog niet
na 1 middagje schieten :wink:

Ik zal binnenkort bij "Sport" wel een topic openen in het gedeelte om mijn foto's te laten beoordelen, misschien dat er dan een beter
beeld komt bij wat ik bedoelde :roll:
Canon Eos 400D & Grip & Canon EF 90-300mm
Canon Eos 30D & Grip & Canon EF-S 15-85mm IS USM & Sunpak 16A
Canon EOS 7D & Grip & Canon EF 70-200mm f2.8 USM & Metz 48-AF
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Blijf het een raar verhaal van je vinden..... je geeft namelijk met je tekst "Staat standaard bij mij op de M-stand, de autostand heb ik al 3 jaar meer gebruikt op al mijn Canon's" toch echt aan dat je je eigen kunnen veruit superieur vindt dan de automatische lichtmeting, en dat is dus onzin in nagenoeg alle situaties. En een sluitertijd heeft al helemaal niets met de onvoorspelbaarheid van de bewegingen te maken, sluitertijden en de snelheid van beweging van je onderwerp is daarin wat logischer. En laat iedereen daar nou vaak de TV stand voor gebruiken....

Verder geven teksten als "doordat ik nu met een f2.8 lens schiet, is toch 2 stops meer scherptediepte" nou ook niet echt de indruk van veel bestudering van het gebruik en de theorie.
Gebruikers-avatar
DexterXL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2010 23:22
WoonplaatsCOLON Veluwe
CONTACTCOLON

.....ik vind het allemaal prima :wink:
Canon Eos 400D & Grip & Canon EF 90-300mm
Canon Eos 30D & Grip & Canon EF-S 15-85mm IS USM & Sunpak 16A
Canon EOS 7D & Grip & Canon EF 70-200mm f2.8 USM & Metz 48-AF
mvdhiele
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2009 19:01
WoonplaatsCOLON Middelburg

arnold_w schreefCOLONSinds ik de 2.0 firmware erop heb gezet, doet de 7D opeens vreemd.
Als ik een paar foto's heb gemaakt, gaat de camera niet meer in standby, de laatste gebruikte instellingen blijven in het bovenste display staan, release button reageert niet meer en zelfs de hoofdschakelaar doet niets meer, dan blijft alles gewoon in het display staan.
De batterij eruit halen is dan nog de enige oplossing. Dit heb ik nu al een keer of 6 gehad, hoogst irritant.

Ik had de camera een paar weken geleden mee naar Italië en nergens last van gehad, maar sinds afgelopen dinsdag, na de update, heb ik dit dus.

Iemand een idee?

And i'm not alone....
http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=42234900
Goedenavond allemaal,


Ik heb dus ook last van het bovengenoemde probleem, laatst de firmware update uitgevoerd, een middagje weggegaan met als gevolg
ongeveer 5 vastlopers, alle instellingen blijven zichtbaar in het display bovenop de camera, maar de camera reageert nergens meer op.
De batterij er uit halen was vak de oplossing.

Nu ik even over het internet aan het surfen ben, kom ik steeds meer mensen tegen met het zelfde probleem.

Ik hoop maar dat er binnenkort een update uitkomt!

Groeten,

Miguel.
[size=75]CANON EOS 450D | EF-S 18-55 IS | EF-S 17-85 USM IS | EF 70-300 IS USM | SPEEDLITE 430EXII | LOWEPRO SLINGSHOT 200AW[/size]
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

ik wacht nog wel even....
Anoniem 4

Met firmware wacht ik altijd even om anderen de kans te geven die op kinderziektes te onderzoeken/ondergaan.
Bij een uitbraak komt dokter Canon dan wel met een vaccin (verbeterde versie).
Als de epidemie is uitgewoed, stort ik me er wel op.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Dat is meestal ook mijn strategie... Echter deze keer wel (bijna) gelijk de update geinstalleerd. Gelukkig heb ik zelf nog geen problemen ondervonden, dus het blijven exemplarische issues. Maar Canon kennende zal dat toch ook wel opgelost worden :)
Hans van Wijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2008 13:40
WoonplaatsCOLON Nieuw-Buinen

Heb de update ook direct uitgevoerd, en ik heb geen problemen met de 7D.
Hopelijk snel een oplossing voor de 7D's die wel problemen hebben.
Met vriendelijke groet,

Hans.
Gebruikers-avatar
GIlex
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2007 15:09
CONTACTCOLON

Heb ook geen problemen met de nieuwe firmware en de standby issues, Heb er tijdens de wandelingen hier in Oostenrijk nu nog expres op zitten letten.
Zonder enige problemen camera na 1 minuut op standby en ff op de ontspanknop drukken en ze doet het gewoon weer.
.....Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms
Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Vandaag geexperimenteerd met de auto-iso instelling na de upload van de nieuwe firmware...heppie met de resultaatjes: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 1&t=103860" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

arnold_w schreefCOLONSinds ik de 2.0 firmware erop heb gezet, doet de 7D opeens vreemd.
Als ik een paar foto's heb gemaakt, gaat de camera niet meer in standby, de laatste gebruikte instellingen blijven in het bovenste display staan, release button reageert niet meer en zelfs de hoofdschakelaar doet niets meer, dan blijft alles gewoon in het display staan.
De batterij eruit halen is dan nog de enige oplossing. Dit heb ik nu al een keer of 6 gehad, hoogst irritant.
Zo te zien ga jij blij worden van de 2.0.3 firmware update: http://www.canonrumors.com/2012/09/cano ... are-2-0-3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fixes a phenomenon in which the camera stops working when the auto power off setting takes effect
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Ik zei het toch, het ligt niet aan mijn camera en is gewoon een firmwarebuck.
Maar blij dat er een oplossing is, hoewel ik met de 2 minuten timeout ook al tevreden was.

Overigens waren alle 3 de problemen die er worden genoemd mij al opgevallen.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hehe kan ik weer aan de slag met firmware installeren. Ik raak er nog bedreven in!
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Anoniem 4

Rocker schreefCOLONZo te zien ga jij blij worden van de 2.0.3 firmware update: http://www.canonrumors.com/2012/09/cano ... are-2-0-3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou word ik meestal niet snel blij van geruchten, dus vraag ik maar : "Heeft iemand al iets van Canon gehoord?"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar