Meyer Werft / Celebrity Reflection

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
captainflintstone
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2011 16:19

Afgelopen zondag een tripje gemaakt naar de Meyer Werft in Papenburg (DLD). De dag ervoor was het nieuwste in aanbouw zijnde schip (Celebrity Reflection) uit de loods gesleept om buiten verder afgebouwd te worden. De loods is namelijk niet hoog genoeg om uitstekende delen als schoorstenen en glijbanen te monteren. Omdat ik niet bij de sail out kon zijn een dagje later de herkansing gedaan. 's Avonds rond een uur of 7 zodat het licht wat zachter was en grotendeels van achter kwam. De Meyer Werft is een prachtige locatie voor bezoekers. Je kunt er naast de deur parkeren en mag het eerste deel van de werf oplopen tot aan de beveiliging, zodat je dichtbij genoeg kunt komen.

Voor wie em gemist heeft, het schip ligt er nog tot 16-18 september en vaart daarna over de Eems naar de Eemshaven.

Bijgaand een paar shots. Erg indrukwekkend als je zo dicht bij het schip staat. 126000 gross ton, meer dan 300 meter lang, 40 meter breed en een diepgang van 9 meter! Kortom weinig millimeters noodzakelijk :mrgreen:

Commentaar welkom! Ik heb de foto's in RAW genomen met een 500D, ISO-100 en F8-10. Vanwege de grote hoeveelheid wit de meeste foto's 2/3 stop overbelicht. Achteraf de kleuren en sharpness digitaal gecorrigeerd in DPP.

(Edit #2 staat nog scheef zie ik net. Verkeerde versie per abuis geupload.)

1.

31909

2.

31910

3. Reflection in de letterlijke zin van het woord...?

31911

4. Overview van de 'Werft'

31912

addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Wow, wat een lelijke boot.... Zo lelijk dat ik het geen schip zou willen noemen :wink:
Maar de foto's zijn heel geslaagd, ik vind vooral die foto in die spiegel mooi, behalve die gozer in dat groene shirt (of ben je dat zelf? Want dan is het een fantastisch zelfportret 8) )
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
AvanO
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 11:36
WoonplaatsCOLON Midden van het land
CONTACTCOLON

Nooit geweten dat flatgebouwen konden varen :mrgreen:
Nee, geen mooie boot, zoals addy101 al opmerkt.
Arie

Leuke speeltjes, waar altijd wat bij kan.
Gebruikers-avatar
captainflintstone
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2011 16:19

addy101 schreefCOLONWow, wat een lelijke boot.... Zo lelijk dat ik het geen schip zou willen noemen :wink:
Maar de foto's zijn heel geslaagd, ik vind vooral die foto in die spiegel mooi, behalve die gozer in dat groene shirt (of ben je dat zelf? Want dan is het een fantastisch zelfportret 8) )

Ha..nee die gozer das 'n Duitser. Hij stond me al een tijdje in de weg en om de foto te maken moest ik op de weg staan...soms zit het niet mee :mrgreen:

Grappig dat jullie zo'n afkeer van het schip hebben....ik vind het juist wel iets hebben...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar