zee/strand foto's

Voor strobist en alle portretten die je buiten of op een andere locatie hebt gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
LVfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2009 23:15
WoonplaatsCOLON Weert
CONTACTCOLON

Hallo iedereen,

2 weken terug in Griekenland (Kos) op vakantie geweest en toen wat portretten geschoten ( met mijn 50mm 1.8 ) wat erg moeilijk was door het harde licht / reflectie van water etc.

Hierbij zijn alle meningen van harte welkom!!

Liefs Lindy :roll:

PS: bij sommige foto's kunnen door het uploaden de kwaliteit wat verslechterd zijn wat bijv bij de eerste foto erg goed zichtbaar is

Afbeelding
Harrie
1/800 F/5.0 iso:200


Afbeelding
Harrie
1/200 F/11.0 iso:200


Afbeelding
Michala
1/800 F/5.0 iso:200


Afbeelding
Michala horizon is bewust scheef gedaan
1/50 F/8.0 iso:200


Afbeelding
zelfportret
1/250 F/8.0 iso:200
Live your life, tomorrow it can be over

www.fotolv.webklik.nl
Gebruikers-avatar
LVfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2009 23:15
WoonplaatsCOLON Weert
CONTACTCOLON

graag feedback gevraagd want zag veel te laat dat er ook een topic was waarin je dus automatisch om kritiek vraagt
Live your life, tomorrow it can be over

www.fotolv.webklik.nl
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hoi Lindy,

da's lang geleden (toch?)!
hetgeen wat mij direct opviel was de horizon wat bij (bijna) ieder portret ram door het hoofd loopt, probeer hierop te letten.. ;)
de schaduwen had je misschien met een reflectiescherm of invulflits kunnen bijwerken.. toch vind ik het niet enorm storend.. (hier zal je denk ik wel iets over te horen krijgen)

foto 2 heeft een sterke blik
en bij foto 3 lijkt het of ze op de foto/kader leunt.. is wel grappig :D

verder wel leuke composities zo.. ;)

gr. Michel

p.s. ik ben nog niet zo ver met portret fotografie dus heb je alleen even gezegd wat mij opviel en kon bedenken.. ;)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Heeeey...Ik zie geen foto's ? :S
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
LVfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2009 23:15
WoonplaatsCOLON Weert
CONTACTCOLON

tja apist ik toch echt wel
Live your life, tomorrow it can be over

www.fotolv.webklik.nl
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Inmiddels wel, zou niet weten waar ze gebleven waren. Ik zou ze graag iets frisser willen, inderdaad reflectiescherp zodat je mooie highlights krijgt op #4 bijv. Als je bedoeling was om een zonnig, zomers portretje te schieten dan ben je geslaagd, met name #2 is goed uitgevoerd vind ik. Alleen op #1 bijv; Hij knijpt met zijn ogen, da's nie ideaal. #2 is voor mij dus beter, omdat je de hoek vd zon mooi hebt gebruikt voor de uitlichting van zijn gezicht. Op #4 vind ik de schaduwen echt te hard, en niet zo mooi qua licht. Vierkante formaat vind ik niet zo flatteus, en ik had liever een glimlach gezien zodat je haar tanden ziet. Op #5 werd het licht al zachter zo te zien en een heerlijke zomeravond. Op de laatste heb je nog redelijke controle over het licht maar vind ik het vignet erg 'Instagrammie'
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Foto 1 vindt ik niet echt bij de serie passen... Vindt hem iets teveel een vakantiekiekje.. Zijn houding, het harde licht, het knijpen met de ogen maken deze foto wat minder, en wat gewoontjes.
Foto 2 is wel een mooi krachtig portret, waarbij z/w ook een goeie keuze is denk ik. Horizon loopt wel ietsjes scheef, zou ik even rechtzetten nog.
Foto 3 en 4, twee mooie foto's van een mooie vrouw. Vooral foto 4, die een wat zachter licht heeft en zo te zien ook wat meer richting de avond gemaakt is?
Zelfportret ook netjes... vignettering past er wel bij! heb je deze ook zelf gemaakt trouwens?? Of is het meer een portret van jezelf?? :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar