Vakantie objectief... wat zou jij doen?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

18-270 mits niet te duur aanschaffen.. gelijk (misschien wel ietsjes scherper) aan de kitlens.. en 55-250..
ik heb veel plezier gehad aan de 55-250 in Uganda (eigenlijk alleen dit objectief op de cam gehad.. :) )

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
sbadoux
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2010 11:49
WoonplaatsCOLON De Meern

Hoe zit het met de vertekening met de 18-270? Je hebt dan misschien wel heel veel bereik maar als daardoor de kwaliteit hard achteruit gaat... daar twijfel ik nog over, het is toch ook een aardige investering :)
EOS 450D + kitlens & Canon 55-250
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Je hebt zoveel goede tips gekregen van lenzen..

Superzooms.... CA's, vertekening, onscherp.. Misschien dat antieke objectieven FD inmiddels nu minder presteren dan zo'n superzoom, maar die waren toen tenminste relatief uitstekend! Een 18-270 is nu gewoon ruk als je het vergelijkt met een willekeurig ander objectief, en zal't later ook zijn.

Kijk op photozone om hier zelf achter te komen, en vergelijk het objectief met alle andere lenzen
http://www.photozone.de/Reviews/412-tam ... on?start=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Vrij vertaald: als je op zoek bent naar hoge beeldkwaliteit in plaats van gemak, zoek dan verder..

Als je kennis over de eigenschappen van lenzen combineert met deze site weet je als het goed is zelf je ideale objectief te vinden. Succes.
Laatst gewijzigd door 1 op Apist0, in totaal 20 keer gewijzigd.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Nooit doen joh, zo'n 18-270....Superzooms.... CA's, vertekening, onscherp.. Misschien dat antieke objectieven FD inmiddels nu minder presteren dan zo'n superzoom, maar die waren toen tenminste relatief uitstekend! Een 18-270 is nu gewoon ruk als je het vergelijkt met een willekeurig ander objectief, en zal't later ook zijn.
Zo zeg, jij maakt even een statement. Waar baseer je dat op? Het is een feit dat objectieven met zo'n groot bereik
niet dezelfde kwaliteit behalen dan 2 aparte objectieven maar zoals jij het hier neerzet :shock:

Edit: Als je de tekst van mijn quote zoekt.... ApistO heeft zijn reactie aangepast. Is beter zo, wat gematigder. :wink:

Ik heb o.a. ook een Tamron 18-270mm en ben er maar wat blij mee. Ik vind het een ideaal vakantieobjectief. Je moet misschien
even zoeken naar de ideale instellingen maar dan zijn er heel erg goede resultaten mee te behalen. Vertekening etc. is eenvoudig te corrigeren met de Canon software, Photoshop of DxO optics.

@TS. Lees dit maar eens door: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 17&t=91110
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

sbadoux schreefCOLONHoe zit het met de vertekening met de 18-270? Je hebt dan misschien wel heel veel bereik maar als daardoor de kwaliteit hard achteruit gaat... daar twijfel ik nog over, het is toch ook een aardige investering :)
Hoihoi, je mag die van mij wel n's uitproberen als je dat wil, ik kom uit ijsselstein, dus lekker dichtbij voor je :wink:
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Nou, dat is een heel mooi aanbod :D
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Het is persoonlijk, maar ik denk dat men het ermee eens is dat je geen superzoom koopt vanwege de superbeeldkwaliteit..Nee, die koop je voor het gemak, het makkelijk zoomen en het niet hoeven te wisselen, de kleinere/lichtere tas etc. Dit is al aangegeven, maar TS vraagt nu naar de vertekening van zo'n superzoom. Antwoord: slecht (aan de groothoekkant, op tele val't wel mee).

Een superzoom krijg je altijd relatief mindere platen mee dan dezelfde camera/fotograaf met een ander objectief in een normaal bereik. Op het moment dat een superzoom met 13 lensgroepen dezelfde beeldkwaliteit heeft als een prime of een bijv een 16-35, dan houden de normale lenzen op te bestaan en zijn er alleen nog maar superzooms in de vitrines.

Tuurlijk, er komen leuke plaatjes uit, en mijn reactie is misschien wat dik aangezet, maar zo'n review bijv: Uit een 55-250 komen ook (betere) platen, en die is ook erg goedkoop. Leg aan de groothoekkant een goede (ultra)WA (tokina 11-16, sigma 10-20, canon 10-22, tamron 17-50, canon 17-40) naast de groothoek van deze superzoom en verbleken zal hij. En dat is iets waar ik nooit voor zou kiezen.

Ik doe nog 1 poging, dan hou ik op :) : Tamron 17-50 f/2.8 (non-VC), tweedehands € 200,- + canon 55-250 (tweedehands € 150,-), beiden worden aangeboden.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
bakaloko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Ik heb de Sigma 18-200 en eerlijk waar... als je waarde hecht aan je foto's dan laat je die thuis. Kreng is ergens in het midden wel scherp maar dat is het dan ook.
[size=75]2 Dikke camera's met 3 vette lenzen, een vatsige flitser, een kick @ss statief en een extreem cool rugzakje. WOEI !!!
[url=http://www.focasa.nl][color=red][b]klikkerdeklik[/url][/color][/b]
[/size]
Gebruikers-avatar
Mehari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 16:16
WoonplaatsCOLON Haarlem

Zelf ben ik erg tevreden met de Sigma 18-125 OS als vakantie objectief.
Zeker veel beter dan de 18-200 of grotere versies en ik vind hem ook beter dan de kitlens.
2x 20D, Sigma 17-70 DC, Sigma 18-125 DC OS, Canon EF 28-135 IS, EF-S 18-55 IS, EF 70-300 IS USM.
(En nog wat Pentax spul: K100D, DA 18-55, DA 50-200, MX, MEsuper, Pentax 50mm 1.2 en 1.7,
Vivitar 28mm 2.8 en 75-205 3.8, Tokina ATX 28-85)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar