Het zoveelste Objectief hulp topic

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Mr&MrsSmith
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Ik ben momenteel aan het kijken naar een 24-105L ter vervanging van de kit lens op mijn 550d

de vraag is echter wordt ik er blij van?

wat ik nu heb aan lenzen:
18-55is
EF50 1.8
70-300mm (yippy yappie soligor leuk om mee te spelen meer niet, softe IQ)

Wat doe ik er mee:
Foto's
en Filmen maak ook gebruik van Magic Lantern

Misschien omdat ik de 50mm nog maar pas heb heb ik hem er continue op zitten. Maar ik vindt de beeld kwaliteit geweldig ondanks de goedkope nadelen van deze lens. omdat ik ook uit de losse hand flim is het wat minder dat deze natuurlijk geen IS heeft.
Maar voor de Bokeh zou ik bijna door sparen voor de EF50 1.2 maar ook hier geen IS (alleen zie de IQ denk ik niet echt terug in het filmen behalve de bokeh dan :mrgreen: )

nu is het groothoek wel een beetje een probleem, dat heb ik af en toe toch wel nodig maar vindt dat ik toch wel alle zeilen moet bij zetten om een echt strakke foto te maken met de kit lens wat ik op zich ook geen slechte lens vindt.
Nu ga ik dit ook denk ik missen met de 24-105mm (dus af en toe toch ff wisselen) en die is F4 maar heb je daar praktisch nog wel wat bokeh mee? of moet je er dan echt dicht op staan.
een efs-17-55 2.8 IS is eigenlijk out of question omdat ik echt een weather sealed lens wil hebben, ook omdat ik de 18-55 al 2 keer heb laten servicen onder garantie :lol: door stof in de lens en ik ben echt super voor zichtig. Ik heb gezien hoe het moet maar heb hier niet echt zin in (geen ervaring mee)

Een ander punt is vaak, ik hoor velen zeggen of het gaat om de 24-70 2.8L of de 24-105 4L of dat je een scherp exemplaar kan bemachtigen, dat houd me af om een beslissing te nemen, omdat je eigenlijk het beste wil kopen maar het achteraf niet krijgt.
Hoe kom je hier achter? want zou bijv bij KE binnen willen lopen ivm met de cash back actie en de 5 jaar garantie.



help me,......please.... :(
Flickr

http://www.flickr.com/photos/mr3mrssmith/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Sigma 30mm F/1.4? Daar wordt jij wel blij van denk ik!
Dan doorsparen voor de 50mm F/1.4 (canon of sigma). 50mm F/1.2 is prachtig maar dat doet wel pijn in de pocket...
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Kheb de 17-55 en die gaat echt niet meer weg tenzij er een fullframe komt. Maar ja, die is out of question zoals je zelf zegt.
Als je al 2x stof in je lens heb gehad vraag ik mij toch af of je 18-55 wel helemaal goed is of wat jij er mee doet, Kheb met de 18-55 en ook de 17- 55 dit (nog) nooit gehad (gelukkig) en ik ben toch regelmatig in stoffige gebieden waar ik ook wisselt van objectief.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
wernerfotografie

En dat die lens out of the question is omdat de lens niet weathersealed is maakt toch niks uit op een 550D body? Die is namelijk ook niet weathersealed...
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Nog niet aan gedacht maar je heb gelijk, de 550 is ook niet weathersealed.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Als je complete weathersealing wilt inclusief bescherming tegen wat spatjes water dan is je 550D al snel de zwakste schakel. Als het gaat om stof in de lens denk ik denk ik dat het gebruik van een UV filter meer invloed heeft dan de gebruikte body. Met mijn 100-400 die ook bekend staat als 'the dust pump' heb ik wat stof betreft geen enkele problemen op zowel mijn 350D, 400D en 7D, ik heb er altijd een UV filter op zitten.
Met de kitlens die ik 2 jaar gebruikt heb zonder filter heb ik nooit stof problemen gehad, ben benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt.

Alle apparatuur die ik gebruik heb ik meerdere malen in stoffige omstandigheden gebruikt, dusdanig dat ik duidelijk een laagje op mijn zwarte zonnekap zag aan het eind van een dag schieten.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Een UV-filter helpt tegen stof...?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Mr&MrsSmith
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Als eerst bedankt voor de reactie's :D

Hoe het stof in de lens komt... tja ik loop echt niet in de smerigste ruimten thuis is het ook altijd spik en span.
helaas heb ik last van eczeem :twisted: en hoe gek ook zo'n huid schilfer is niet echt klein, toch geraakt het tussen de lens en sticker ring door (zeg maar waar het filter draad zit) wellicht komt het omdat ik er geen uv filter op heb zitten. (had een goedkope en dat was zeker niks geen enkele scherpe foto, gelijk de kliko in gegooit dus)

Tja dan kijk je naar je lens omdat je hem wil schoon maken en dan WTF :twisted: zit er zo'n dingetje onder de focus lens.
Dus tegen de regen is het niet, wellicht is en de toekomst een 5d dan wel een optie voor mij.

wat betreft zo'n prime, vindt ik het helemaal niet erg om een stap vooruit of achteruit te doen.
Enkel gebruik ik de plastic fantastic, vaak op F2.2 dan heb ik toch vaak wel het hele gezicht bijv. er goed opstaan.

dus tja aan de andere kan vraag ik me af wat een EF50 1.2L dan zin heeft (kwa scherpte diepte dan)
Een zoom zou wel wenselijk zijn met IS voor het filmen. Tja wat groothoek betreft komt de 17-55 2.8 weer om de hoek kijken.
de 24-70 2.8 leuk ... heeft geen IS (alleen 2e hands nu bereikbaar)
Loop al een jaar te wikken en wegen, vrouw thuis wordt er gek van lol :lol:
Flickr

http://www.flickr.com/photos/mr3mrssmith/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik ken er meerdere met eczeem en die gebruiken hele dunne handschoenen, misschien een idee.
Wat de IS betreft, hou er rekening mee dat je deze hoort met filmen.
Wat de lens betreft, ik ben helemaal weg van mijn 17-55 maar er zijn meer opties
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Mr&MrsSmith
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Tja ik draag handschoen zat maar dit wil ik niet doen tenzij ik me handen heb in gevet,
Ik heb voor het filmen een Rode Video Mic Pro en daar hoor je geen IS geluiden, het is een richt microfoon.

Maar kan iemand zeggen hoe je een zogenaamd onscherp lenzen exemplaar detecteerd ?
Flickr

http://www.flickr.com/photos/mr3mrssmith/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

't ligt een beetje voor de hand: maar dat kan alleen door er testopnamen mee te maken.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Mr&MrsSmith
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2010 12:25
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Nou.....

was vrijdag naar KE gegaan gekeken, m'n hele riedeltje weer uitgelegd, zelf toch weer antwoorden dat een goed zoom toch wel iets is wat ik momenteel zoek en dat de keuze klaar was omdat canon toch geen 24-70 met is heeft komt die floepert aan met een Tamron 24-70 2.8 VC !!!!!!!!

SSSSSSSSSSSSSSSSSSSHit dacht ik daar ga ik weer. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

nou d'r op geschroeft en voor zover ik even heb getest echt een dijk van een lens en zelfs met weather sealing.... precies wat ik zocht..en enig zins betaalbaar. 1140 pieken.

alleen ben braaf voor thuis geweest en me ingehouden en toch maar de 24-105 L te kopen....... met een extra Hoya uv erop, snap nu waarom die canon lenskap zo veel kost hij ook nog extra geflocked aan de binnen zijde tegen reflectie.

En mooie scherpe plaate dat ie schiet 8)

Ik ben zo blij als een kind.
Flickr

http://www.flickr.com/photos/mr3mrssmith/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar