Langs de kust

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik heb mijn bedrijf in Norden (DL) En heb een dagje vrij genomen om wat foto,s van de omgeving te maken. Ik hoop dat het een leuke sfeer impressie is geworden.

1. Norden

30497

2. Achter de dijk

30498

3. Dijkweg

30499

4 Wad 1

30500

5. Wad 2

30502

6. Wad 3

30501

7. Dijk schapen

30503

8. Zonsondergang

30504

Bedankt voor het kijken.

Stefan
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
A3 A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 271
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2006 20:34
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Ik vind de meeste foto;s aan de donkere kant.

1, vermoedelijk een grijsverloop filter gebruikt, maar de bovenkant is te donker geworden.
2, idem, en de windmolen vind ik geen toegevoegde waarde, eerder een verstoring.
3, is wel een mooie plaat
4, zand te donker
5, doet me niet veel
6, vind ik de mooiste van de serie, alleen de horizon mag uit het midden.
7, mooie dieptewerking door de dijk
8, De ondergang staat er goed op, alleen de horizon weer in het midden, ook zou ik het zwarte stuk rechts voor een deel afsnijden. heeft geen toegevoegde waarde.

gr Adrie
Canon 5DMIII en EOS-R | Tamron 24-70 2.8Di VC USD | Tamron 70-200 2.8Di VC USD| Sigma 150-600mm F/5-6.3 DG OS HSM Contemporary |Canon 100mm Macro 2.8 | Canon 50mm 1.4 |

http://www.a3afotografie.nl
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Dank voor je heldere en duidelijke feedback Adrie.

Ben het er overwegend wel mee eens. Ik heb een polarisatie filter gebruikt, en vind die wat donkere blauwe kleur wel mooi.
Maar te donker dus. Ik zal nog veel kritischer moeten kijken naar wat ik plaats. Vind zelf nml 3,6, en 7 ook de betere. Wellicht was het beter om alleen deze te plaatsen.
Maar goed, ik dacht ik laat een impressie zien, wetende dat niet alle beelden even sterk zijn.

Qua horizon vind ik het wel een afweging of het functioneel is als deze wat dichter naar het midden ligt. De laatste foto bijv kan boven nog wel een stukje af, maar dat gaat dan ten koste van het licht, de onderkant wilde ik niet snijden ivm de spiegeling.

Stefan
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
JettyB
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2011 08:56

Ben het niet eens met de opmerking over de windmolen. Tuurlijk is het mooier wanneer die er niet zou staan. Aan de andere kant, het is voor die regio heel herkenbaar! Zonder windmolens kan het overal zijn, nu denk je toch snel aan die regio.
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

De foto's over het algemeen wat te donker, misschien zou je ze toch wat lichter kunnen maken.

Foto 2 heeft behoorlijk last van "banding" ... je ziet hier ook dat het verloop van donkerblauw naar iets lichter blauw niet mooi overgaat in elkaar. Hoe is dit op de raw ? Ik heb gemerkt dat dit soms kan gebeuren als je van 16 bits/channel converteerd naar 8 bits/channel (nodig om in jpeg op te kunnen slaan) Wellicht te voorkomen door foto in 16 bits/channel te laten staan en dan op te slaan als png.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Ik vind het wel een leuke impressie geven en moet ook bekennen dat ik wel van iets donkere foto;s hou. Zo vind ik nr 2 erg mooi (met of zonder molen), net als nr 3 alleen had ik even gewacht tot het vliegtuigje weg was. Uit de Wad foto's is meer te halen naar mijn mening. De keuze moet of de palen zijn of de stenen als voorgrond, nu lijken de stenen wat willekeurig te liggen en niet in lijn met de palen. Ook met water tussen de palen/stenen is het wat spannender denk ik. Nr 7 is weer mooi, maar helaas heeft de lucht nauwelijks tekening. nr 8 is een mooie sfeerfoto met meeuw erbij, maar volg ik Adrie mbt de horizon en donkere dijk.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

@Sunblade: Ik denk dat de overgang in de lucht, die inderdaad te groot is door het pola filter komt. En dat tijdens het data verlies van het omzetten naar jpeg, en het contrast toevoegen, dit versterkt wordt. In de raw file is het aanzienlijk minder. Normaal gesproken zit er niet zo,n verloop in de lucht, zal eens over de suggestie van raw naar png lezen. Kijken wat de voor/nadelen zijn.
@Kiran: Vind het vliegtuigje juist wel leuk! De wad foto,s heb je wel gelijk in, al vind ik 6 wel mooi zoals hij is.

Dank! En maar weer op naar beter materiaal, hoop ik :)
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar