Website waar te beginnen

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
racoon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1010
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 11:27

Ik zou graag een eigen website willen,waar ik zelf o.a. foto's op kan plaatsen.

Waar moet ik beginnen,en wat zou een goede opvallende naam voor mijn site zijn,en aan welke kosten voor eem domeinnaam en website moet ik denjen?
peter63
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2010 19:51

Als je niet veel tijd heb is 123 website.nl een optie.
Ben er zelf ook mee bezig.
Super gemakkelijk en ook niet te duur.

Gr.Peter.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

De eerste stappen van het maken van een website: goede, mooie inhoud verzamelen.

Niets is ergerlijker dan een website bezoeken met vele slechte foto´s, van zulke sites zijn er al genoeg.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
twan
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2009 10:47

Ik zou beginnen te kijken of de domeinnaam die je wil gaan gebruiken nog beschikbaar is ! Dit kun je bijv. doen bij: http://www.mijndomein.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes er mee Twan
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Blijf van de gratis sites af om te beginnen.

Vaak heb je dan een domeinnaam die in het subdomein valt. Dus Racoon.eosdigitaal.nl Daar zit je niet op te wachten. Je wilt racoon.nl en niets anders (bijvoorbeeld)
Daarnaast is bandbreedte en ruimte vaak ook minder, heb je soms te maken met irritante reclames of pop-ups of wordt niet alles ondersteund (PHP5 en MySQL bijvoorbeeld)
Je kunt voor een tientje of drie al redelijk safe zitten bij bijvoorbeeld antagonist.

Zorg inderdaad voor goede inhoud, zonder dat valt alles.
Je kunt er voor kiezen om zelf een website te maken, maar dit vergt wat specifieke kennis. Is wel een stuk beter naar je eigen smaak vorm te geven dan een CMS (content management system)

Met een CMS als Joomla, Wordpress of Droopal kun je een soort kant en klaar website downloaden. De techniek hoef je dan niet zelf achteraan te gaan. Vervolgens zijn er op internet talloze betaalde en gratis lay-outs te downloaden die bepalen hoe alles eruit ziet.
Dit is op zich vrij simpel, maar ik vind het voor fotografen niet zo geschikt. Mijn blog draait op Joomla, maar mijn site schrijf ik zelf.
Dit omdat ik voor mijn site specifieke wensen heb die ik nog niet tegen ben gekomen in Joomla-skins.

Maak vooraf duidelijk voor jezelf wat je met je website wilt en zet je ook daar voor in. Bedenk doelen die realiseerbaar zijn. Tegenwoordig zoekt iedereen op internet en gevonden worden is niet zo moeilijk. Maar gevonden worden door de markt die je wilt bedienen is iets anders
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Daffiedolf

Ik heb er geen aandelen in, maar bij [b]one.com [/b] kun je een eigen webruimte inrichten op je eigen domeinnaam en kost niet veel.
Er is ook de mogelijkheid om van voorbeeldpagina's gebruik te maken, maar dat hoeft niet.

Je kunt via hen ook checken of de domeinnaam die jij wilt, beschikbaar is en kun je die reserveren/vastleggen/afrekenen.

En niet in de laatste plaats: je kunt er je eigen galerijen aanmaken en elke galerij indelen in albums. Je kunt dan mensen toestemming geven om de albums te bekijken en ervoor zorgen dat ze een mailtje krijgen bij wijzigingen. Ik gebruik dat ook om een weblog te maken tijdens vakantie.
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

one.com kan ik in meegaan, ik heb zelf meerdere site lopen daar en ben zeer te spreken over hun downtime (lees, geen downlime), snelheid, prijzen en klantenservice. Hun sitebuilder heb ik voor de lol al eens geprobeert en ja het werkt, je kan een site bouwen, daar is dan ook alles mee gezegd. Hun klantenservice is een online chat service in diverse talen waaronder in het Nederlands. De Nederlandse klantenservice heeft echter wel openingstijden waar de engelse 24 uur bereikbaar is. De gebode service is erg uitgebreidt, ze helpen je bijvoorbeeld ook met problemen van CMS software als ze kunnen.

Net als Jeroen bouw ik mijn fotosite zelf en ben bezig met een blog via Wordpress, ik gebruik een gekochte software om mijn template te bouwen zodat ik site en blog precies het zelfde kan laten uitzien. Die software (http://www.artisteer.com" onclick="window.open(this.href);return false;) maakt templates voor Wordpress, Joomla, Drupal en kan ook HTML sites maken, erg divers en niet duur.

Voor een beginner, zonder enige kennis van html of websites in het algemeen kan ik aanraden te beginnen met een CMS als Wordpress of Joomla met een standaard en gratis template. Je zal dan vanzelf wel tegen beperkingen aan gaan lopen en je eigen behendigheid zal dan aantonen of en hoe je die gaat verhelpen. Beide genoemde CMS-en hebben een erg grote community en een oplossing is vaak te vinden.
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar