Gasunie Gebouw Groningen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
henkdew
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2010 09:58

Een paar weken geleden zijn we met de Fotoclub naar het Gasunie gebouw geweest om die van binnen op de foto te zetten .
De foto's zijn gemaakt met 40d en 28mm F2.8 ik heb geen statief gebruikt had hem wel naast mij staan .

1.

30417

2.

30416

3.

30415

4.

30414

5.

30413

6.

30412

Ik hoop dat jullie op of aanmerkingen maken zodat ieder er van kan leren .

Henk oet Wirdum
Canon 5DII / Canon 40D / Canon 70-200 F4 IS L / Canon 24-105 IS L / Canon EFS 18-200 / Canon 50mm I/II / Canon 28mm F2.8 / Tamron 70-300mm DI-VC-USD / canon speedlite 430EXII / Metz 54-4i / Panagor 50mm en 90mm .
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Hoi Henk,
Ik zal een poging wagen :wink:
Om te beginnen: ik ben daar nog nooit geweest maar ik vind het een (oer)lelijk, protserig gebouw :(
Gas is toch een natuurprodukt en hier zie je (vies)gekleurd beton en staal aangekleed met een beetje groen. Maar goed, daar kun jij natuurlijk niets aan doen.
Over je foto's: ik kijk eerst snel even over de hele serie heen om een algemene indruk te krijgen. Het viel me op dat alle foto's een beetje dof of onscherp lijken.
Als ik dan je exif bekijk dan zie ik dat je overal een diafragma F2.8 hebt toegepast. Bij ISO 100 krijg je sluitertijden die tusssen 1/13 en 1/50 liggen.
Weinig scherptediepte dus en grote kans op bewegingsonscherpte. Je had minstens je ISO een stap of 4 kunnen verhogen. En toch je statief gebruiken in dit soort situaties :wink:
Ook ligt er een vreemde kleur over alle foto's. Komt waarschijnlijk door het glas en de kleuren van het gebouw maar ik vind het niet echt fijn kijken.
Je hebt wel overal symmetrie willen krijgen en daarin ben je best goed geslaagd.
Ik denk dat je een sterkere serie had kunnen maken door niet de massa van dit gebouw maar een aantal details had vastgelegd.

Mijn mening, hoop dat je er wat mee kunt.

Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Ga grotendeels met Jan mee. Alleen vind ik het gebouw wel mooi , maar smaken verschillen.
De composities van de eerste 3 foto's vind ik ook erg mooi maar 1 en 2 lijken wel veel op elkaar.
Foto's 4 en 6 doen mij niet zoveel.

-------
Henk.
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Wij noemen het de Apenrots. :lol: :lol:
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Jumper schreefCOLON Om te beginnen: ik ben daar nog nooit geweest maar ik vind het een (oer)lelijk, protserig gebouw
Voor mensen met een bouwkundige achtergrond is dit gebouw 1 grote rekenformule rond het getal 5, maar dat daar gelaten.
Het is een absoluut "vreemd" gebouw, waar meer "foto" uit te halen zit.
Zie: http://www.danielsmidt.com/portfolio/iconografie.php" onclick="window.open(this.href);return false;

De oudere studenten onder ons zullen met bouwkunde wel eens wat "strafwerk" hebben moeten maken en dit gebouw was echt verschrikkelijk. Toch heb ik het gebouw leren waarderen, omdat er een mooie balans is tussen binnen en buiten.

Sorry, het moest er even uit ....

Rien
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
henkdew
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2010 09:58

Dag allen

Dank voor jullie reacties

Daar ik zelf een bouwkundig achtergrond heb ( timmerfabriek bijzondere constructies waren voor mij ), heb ik mij beperkt tot het fotograferen van alleen rond de stemvork en de draaiing van 4,5 graden daarvan, dat zie je ook weer terug in trappen naar de verdiepingen met voor iedere verdieping een andere kleur.
Ik ben in 1994 een dag na de officiële opening ook binnen geweest maar toen waren de kleuren meer sprekend nu zijn ze wat faal .
Van het Groninger Forum waar men in September een start mee maakt om te bouwen zal ik denk ik nooit een foto maken misschien alleen nog om te laten zien hoe lelijk hij word .

Tot een volgende keer

Henk oet Wirdum
Canon 5DII / Canon 40D / Canon 70-200 F4 IS L / Canon 24-105 IS L / Canon EFS 18-200 / Canon 50mm I/II / Canon 28mm F2.8 / Tamron 70-300mm DI-VC-USD / canon speedlite 430EXII / Metz 54-4i / Panagor 50mm en 90mm .
Gebruikers-avatar
henkdew
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2010 09:58

Jumper schreefCOLONHoi Henk,
Ik zal een poging wagen :wink:
Om te beginnen: ik ben daar nog nooit geweest maar ik vind het een (oer)lelijk, protserig gebouw :(
Gas is toch een natuurprodukt en hier zie je (vies)gekleurd beton en staal aangekleed met een beetje groen. Maar goed, daar kun jij natuurlijk niets aan doen.
Over je foto's: ik kijk eerst snel even over de hele serie heen om een algemene indruk te krijgen. Het viel me op dat alle foto's een beetje dof of onscherp lijken.
Als ik dan je exif bekijk dan zie ik dat je overal een diafragma F2.8 hebt toegepast. Bij ISO 100 krijg je sluitertijden die tusssen 1/13 en 1/50 liggen.
Weinig scherptediepte dus en grote kans op bewegingsonscherpte. Je had minstens je ISO een stap of 4 kunnen verhogen. En toch je statief gebruiken in dit soort situaties :wink:
Ook ligt er een vreemde kleur over alle foto's. Komt waarschijnlijk door het glas en de kleuren van het gebouw maar ik vind het niet echt fijn kijken.
Je hebt wel overal symmetrie willen krijgen en daarin ben je best goed geslaagd.
Ik denk dat je een sterkere serie had kunnen maken door niet de massa van dit gebouw maar een aantal details had vastgelegd.

Mijn mening, hoop dat je er wat mee kunt.

Jan
Dag jan
Het beton zie je alleen binnen buiten zie je alleen Groninger baksteen die kleuren in de oven mooi rood-bruin .
De andere clubleden vonden het gebouw wel leuk maar daar was het ook mee gezegd die liepen van boven naar beneden en maakten hier en daar een foto .
Ik had er uren kunnen rond dolen en toch mijn statief gebruiken maar dan had ik een probleem gehad met de beveiliging denk ik .
Natuurlijk had ik dan het diafragma zo ongeveer op F11 gezet en had ik meer tijd genomen om een foto te maken .

Henk oet Wirdum
Canon 5DII / Canon 40D / Canon 70-200 F4 IS L / Canon 24-105 IS L / Canon EFS 18-200 / Canon 50mm I/II / Canon 28mm F2.8 / Tamron 70-300mm DI-VC-USD / canon speedlite 430EXII / Metz 54-4i / Panagor 50mm en 90mm .
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar