Canon 50D Versus Canon 1D mk II

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

denk dat je daar spijt van gaat krijgen, de beeldkwaliteit van een 5D is zo goed tov de 1D mark 2 dat het je gaat tegenstaan, met name de beperkingen in ISO gebruik.
Als je snelheid zoekt en voldoende beeldkwaliteit denk ik dat je beter ietsje meer uit kunt geven en of een goede gebruikte 1D amrk 3 of een 7D erbij kunt nemen.

Voordelen van de mark 2 zijn inderdaad de geroemde AF, maar nadeel is zijn gewicht en dito baterijen, vergis je niet de camera weegt haast het dubbele met wat je nu hebt en dan heb ik nog niet over de extra baterijen die je met dit toestel nou eenmaal bij je moet hebben.

Heb zojuist een 1D ingeruild op een 7D en voor mij is het een verademing, niet zozeer de beeldkwaliteit en eigenschappen van de 1 serie, deze zijn nou eenmaal onovertroffen, maar puur het gewicht wat je na verloop van tijd tegen gaat staan als je het niet echt nodig hebt.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
fotopeter
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2004 08:11
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Dat gewicht is inderdaad een probleem, ik heb nu een kleine twee weken de camera kunnen testen en licht is anders.
Canon user
pepijnvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010 18:25
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Tja wat is "zwaar"...

Een 50d met grip en een flitser is ook zwaar 8)
Gewoon gegoogeld:
50d : 830 gram, met grip: 100 gram per batterij en 250 gram grip... Kom je op 830+100+250=1180 gram 1e batterij zat bij camera gewicht al berekend.
1d. : 1200 gram incl batterij

Dan komt er nog een 70-200 IS bij en dan voel je die 20 gram verschil echt niet meer :wink:

Moet zeggen dat die dikke kilo wel door weegt na een dag rond hobbelen. Ben daarom op dit moment aan het kijken naar een 60d maar vooral ook om te filmen. Uiteraard zonder grip en 70-200.

M'n 1d mk2 gaat dan ook in de verkoop.... Pm maar voor interesse :D
Wat ik allemaal heb is niet belangrijk, wat ik KAN dat is wat telt........
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar