Tentenkamp Ter Apel

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Dekker01
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2011 18:36
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Hallo collega's,

Hierbij wou ik onderstaande foto's graag laten zien, deze zijn gemaakt op 18-5-2012. In Ter Apel, waar uitgeprocedeerde asielzoekers verblijven in een tentenkamp uit protest tegen hun uitzetting.

Ik zie opbouwende kritiek graag tegemoet :)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
Canon 400D en een Canon 7D
Met Canon 70-200 2.8 IS USM en een Canon 18-55mm IS
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Interessante serie.
Een aantal dingen vallen me op, maar die zijn best smaak-gerelateerd. Je keuze voor zwart-wit of kleur lijkt willekeurig.
Weet niet of het zo is, maar het komt op mij zo over. En daarmee voegt het voor mij weinig toe om beide te hebben.
Een belangrijker punt, en dat is denk ik niet alleen smaak; als je kijkt naar de foto's die 'het best werken', dan zijn dat in dit geval de foto's waarbij je dichterbij je onderwerp bent gekropen. Mensen groot in beeld, laat zien wat ze doen, wat ze daarvan vinden, etc. Ik vind dat je teveel op het pad bent gebleven, te ver weg, en daardoor overzichtplaatjes hebt gemaakt die niet heel veel zeggen. Natuurlijk, de spandoeken vertellen het verhaal, maar daar houdt het ook zowat mee op. Beetje lomp zo, misschien, maar probeer het maar eens. Kruip er op en zie wat er gebeurt.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Jan Vos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2008 20:49
WoonplaatsCOLON Hoogkerk

Dan heb je een gemolesteerde fotograaf Maurice.
Vulpes Pilum Mutat, Non Mores.
Dekker01
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 09 Jul 2011 18:36
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Bedankt voor jullie reactie's.

@ Gumpje - Ik denk dat ik jou wel begrijp, het was best lastig of misschien wel in eerste instantie een beetje ongemakkelijk om er rond te lopen, ze doen niks. Dat heeft wellicht ook met mijn houding te maken, ik denk dat foto 2. als enige in de buurt komt wat jij precies bedoelt. Ik neem je advies mee, Bedankt.

@ Jan Vos - Viel wel mee :wink:
Canon 400D en een Canon 7D
Met Canon 70-200 2.8 IS USM en een Canon 18-55mm IS
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Jah, 2 is wat ik bedoel, en 7 komt ook in de buurt. Ongemakkelijk gevoel kan ik me voorstellen. Ik zeg ook niet dat het gemakkelijk is. Ik heb van dichtbij langdurig een straatfotograaf meegemaakt die een houding had waardoor hij overal tussen kwam. Toen besefte ik me dat dit soort fotografie voor een groot deel wordt mogelijk gemaakt door degene die de knopjes bedient. Niet zozeer qua techniek, maar qua sociale bewegingsruimte/vrijheid.

Maar niettemin schets je wel een informafief beeld van dit kamp ;)
... Spiegel-Werk ...
Anoniem 4

Kamperen boeit me niet zo, dus ik beperk me tot de fotografische kant.
Het geheel is als serie neergezet en dan begrijp ik de functionaliteit van die ene kleurfoto tussen al die zwart-wit niet.
Die kleur moet dan iets toevoegen aan het verhaal en dat doet het voor mij niet.
Wat mij opvalt is dat veel foto’s niet echt scherp zijn. Heb je wel naverscherpt?
De zwart-wit omzettingen vind ik te zacht. Er mag een stuk meer contrast in.
Ook de kadrering kan beter. Op een aantal foto’s kun je in ieder geval een stuk van de loze voorgrond wegsnijden. Alleen daarmee kom je al weer wat dichter bij je onderwerp.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

mooi en nu na de ontruiming unieke beelden geworden.
grt,bouk.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar