Kelly en Cordian

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Gevraagd door Kelly voor een duoshoot (thema bedekt topless) met haar vriend Cordian.
Hier wat resultaten:

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Ik vind dit 1 vd moeilijkste opdrachten in fotografie dus wat dat betreft alleen al een groot compliment. Zelf waag ik me er ook niet veel aan, dus ook wat lastiger te beoordelen.

De beste twee foto's vind ik de eerste en nummer drie. Bij die eerste had ze misschien haar schouder nog iets meer kunnen laten hangen zodat haar kin in beeld komt. Bij de derde kan je misschien nog het gezicht van hem iets oplichten met een 'dodge' tool. Ik vind hem daar wat te donker worden. Dat is ook precies het lastige met een duo; hoe hou je balans. Misschien dat een reflectiescherm hier nog wat had kunnen doen. Bij de andere foto's vind ik dat er iets te veel bovenlichaam is tov het gezicht, op foto 4 is zo'n beetje 50% van de foto bedekt door de rug van Kelly. Op de tweede foto kom je door je compositie wat raar uit met de armen en handen. Op deze twee komt de (kleine) afstand tot de muur ook wat nadrukkelijk naar voren.

Al met al heeft de 3e toch mijn voorkeur; met name door de compositie; ik vind dat je hier precies genoeg van de modellen ziet en de grijstint is ook erg fijn en doet het goed bij de sfeer.

Hopelijk kan je wat met deze kritieken voor een volgende shoot. Misschien ben je het er ook wel helemaal niet mee eens. Dat kan natuurlijk ook, want de composities die je hebt gemaakt zijn natuurlijk je eigen keuzes en die hoef je niet persé te veranderen omdat iemand dat zegt.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
Canon 400d SHOOTER
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 257
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Ergens in Zuid-Holland
CONTACTCOLON

Ik mis een beetje het gevoel tussen de twee personen, wilde ze niet lachen of zo? Het lijkt nu net van.. we willen even op de foto maar eigenlijk hebben we er geen zin in?
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Je belichting vind ik mooi maar inderdaad bij 3 is moeilijk dat licht te vangen vooral bij dat meisje.
Vind dit echter wel een mooie foto maar had dan liever net als bij 4, het meisje naar haar vriend laten kijken.
Dan was de lichtval beter geweest. 4 vind ik mooi maar idd net wat teveel rug en haar. Het haar verhuld haar
gezicht iets teveel helaas maar andere crop kan wonderen doen.

Ze doen het goed samen vind ik op camera bedankt voor posten!
Gebruikers-avatar
redone51
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 850
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Op de Brabantse Wal

Foto 3 vind ik het mooiste, ik hou van zw/w en ook omdat ze daar een beetje hetzelfde soort uitstraling/blik hebben.
Smaken verschillen-Gelukkig maar. :)
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ook voor mij nr. 3 als beste.

A; omdat z/w voor mijn beleving altijd sfeervoller is bij dit soort series.

B; omdat de belichting op de rest voor mijn smaak te licht en met name te vlak is gezien de inhoud van de shoot.
iets meer schaduwwerking had het geheel wat spannender gemaakt in mijn ogen.
Dat is ook het sterke punt van 3

Overigens vind ik op 1 de blik van Kelly (weer) erg goed.
En op 3 inderdaad van beide.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Dank allen voor de reacties. zww heeft ook vaak mijn voorkeur. Voor kleur heb ik dit keerwat vlakker licht gebruikt, om beide goed belicht te krijgen. Mijn studio is erg klein en bij meer schaduw komt een van beide vaak in de scahduw van de ander te staan, wat het aantal mogelijke composities weer beperkt
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar