[Verzameltopic] - kritiekkring 4 - zwart/wit - ronde 13

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Peter de Graaf

28803
Een mooie sfeervolle plaat. Mooie zwartwitomzetting. Ik had zelf geprobeerd om er aan de rechterzijde nog een strookje bij te plakken.
Nu hangt de lamp een beetje in het lichtledige en komen de draden ook een beetje uit de lucht.

28804
Apart gedaan zo. Leuk dat je de schaduw van de molen terug ziet als schaduw op de draaiende wieken.
Iets minder contrast had van mij wel gemogen.

28805
Dit vind ik de mooiste van deze serie. Er zit een mooie opbouw in, met voor, midden en achtergrond.
Ook de zwartwitomzetting vind ik erg geslaagd.
(Ik mis wel de bungy jump kraan. Die heb je zeker weg gekloond)
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Hai Peter, je gaat de "dames" toch niet vergeten??? ;)
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Thabita

28858
Mooie foto. Juist omdat je niet direct snapt hoe het zit. De peil die de rijrichting aangeeft, de schaduw van de fietser.
Erg knap gedaan en een goede zwart-wit omzetting in mijn ogen.

28859
Wederom een mooie intrigerende foto, waarbij je je zit af te vragen hoe zit het nu precies
Wel jammer dat de scherpte in het spiegelbeeld een beetje minder is.
Ook weer een prima zwart-wit omzetting.

28860
Het model heeft een mooie mysterieuse blik in haar ogen
Misschien is de schaduwpartij bij haar linkeroog net iets te donker
Zoals volgens mij reeds eerder opgemerkt, jammer van de aangebrachte vignettering.
Kijk ook eens op mijn Flickr
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Judith

29080
Een mooie portretfoto, maar een beetje aan de donkere kant.
Ik heb 'm voor mezelf een beetje lichter gemaakt en daarna wat contrast erbij.
Dan komt de tijger toch wat meer los van de achtergrond.
Ik zou hem niet verder croppen. Maar als ik dat wel zou doen dan een vierkante krop van de kop, juist boven de oren.

29081
Een mooie foto van, volgens mij, Bokito. Mooie uitsnede, wel jammer van de donkere achtergrond.
Wellicht had je die wat lichter kunnen krijgen door te spelen met het groenkanaal.

29082
De scherpte ligt volgens mij goed op het oog. Ook een mooie vage achtergrond. Doordat ook deze foto aan de donkere kant is gaat er met name rond het oog een stuk detail verloren.
Jammer, want het is wel een hele mooie opname.
Kijk ook eens op mijn Flickr
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Zo, nu heb ik volgens mij iedereen gehad.
Sorry, dat het even heeft geduurd. Ben momenteel nogal druk, waardoor eosdigitaal even naar de achtergrond is geschoven.

Begreep ik nu goed dat Gabriel ook ambities had om in onze kritiekkring mee te draaien?

gr
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Peter1970

#1 29377
Leuke plaat met een behoorlijke diepte werking.

#2 29374
Dit vind ik de beste foto van je serie. Leuk, die stellingen met motorblokken.

#3 29371
Alweer een prima plaat met een behoorlijke dieptewerking.

Ik denk eigenlijk dat je deze 3 foto`s moet zien als een serie. En als serie vind ik de foto`s sterker overkomen dan individueel. Ik denk wel dat een expirementele aanpak met contrast / vignettering en korrel de serie sterker zou maken.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Peter1970

29377
Ik vind het een beetje onrustig overkomen, heel druk, niet echt een focus waar ik mij
als kijker op kan richten. Het onderwerp vind ik wel heel origineel. Zwart/wit omzetting
ook mooi gedaan.

29374
Deze is helemaal GEWELDIG. Lijnenspel en herhaling het zit er allemaal in. TOP.

29371
Minder sterk dan de vorige maar door de herhaling en minder drukte kijkt hij wel
rustiger. Ik denk alleen dat met een groter diafragma de foto nog iets sterker zou ogen.
Peter de Graaf
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2010 17:56
CONTACTCOLON

Peter 1970

29377

Een mooie omzetting met diepe zwarten en witten waarin toch nog genoeg deatil is te zien.

Alhoewel je kan zien dat ook aan de compositie zorg is besteed ... er zit immers diepte in de plaat ... oogt hij door het onderwerp een ietwat rommelig... Maar aan de andere kant kunnen we dat rommelige best voor lief nemen , want zo'n onderwerp brengt het gewoonweg met zich mee...
Dus... mooie omzetting en een niet onaardige compostitie zou ik zeggen.

29374

Mooie symmetrie en wat iser een hoop te zien .. elk vak nodigt tot bekijken ouit..
Goede belichting en door al die motorblokken ook nog eens iet van herhaling in de vakken...
Prima plaat.

29371

Qua omzetting prima... net als de eerste foto... Herhaling van de vorm doet het hier in mijn ogen niet zo... ik had toch geprobeerd om er meer lijn in te krijgen .. (Langs de bovenkant van de deuren bv.) maar zal best moeilijk zijn.....

Ik bwn van mening dat je een leuke serie neer hebt gezet van een in mijn ogen moeilijk onderwerp....
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Nu mis ik alleen Judith nog voor haar "kritiek" op de foto's van Peter1970.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Peter1970

1.Fraaie plaat met mooie dieptewerking, hij oogt inderdaad iet wat druk maar voor mijn smaak niet teveel..omzetting prima, misschien iets meer contrast.
29377

2.Gave plaat, beste van deze serie...hij geeft een beetje een letterbak effect, goed gezien omzetting goed!
29374

3.Dit vind ik de minste van de 3, ik vind hem wat saai..dieptewerking is hier goed aanwezig, omzetting ook prima gedaan.
29371
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Zo na de "kritieken" van Judith is deze ronde ook klaar en kunnen we een nieuwe ronde starten.
Mocht er nog interesse zijn om dieper op de opmerkingen in te gaan dan hebben we daar eventueel een ander topic voor; http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 6&t=101450
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar