Zouterlande aan de Zee

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
A3 A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 271
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2006 20:34
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Hierbij een aantal verschillende foto's aan het strand in Zouterlande.
Ook met langere sluitertijden gewerkt zoals te zien is.

Is het wat? Tips zijn natuurlijk altijd welkom.

29553

29554

29556

29555

Canon 5DMIII en EOS-R | Tamron 24-70 2.8Di VC USD | Tamron 70-200 2.8Di VC USD| Sigma 150-600mm F/5-6.3 DG OS HSM Contemporary |Canon 100mm Macro 2.8 | Canon 50mm 1.4 |

http://www.a3afotografie.nl
Gebruikers-avatar
rdewinter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2009 20:12
CONTACTCOLON

Het is Zoutelande, zonder R ;-)
Foto 2 en 4 spreken mij het meeste aan. Vooral de Z/W vind ik mooi qua compositie.
EOS 60D :: EOS 6D :: 24-70 f/2.8 L USM :: 35 f/1.4 Sigma :: 100mm f/2.8 L Macro IS USM :: 70-300 f/4-5.6 L IS USM
Soligor extender DG Pro 1.4 :: Extension Tube EF25 II :: Speedlite 580EX II
Anoniem 4

De foto's in kleur vormen een mooie serie, scherp, mooi belicht.
Alleen de palen bij foto 1 zou je selectief nog iets lichter kunnen maken.
Van de lange sluitertijden zie ik alleen in foto 3 "iets" terug.
De zwart-wit foto vind ik minder spannend. Er zit niet echt een rustpunt in waar ik heen geleid word.
De omzetting zelf vind ik wat vlak. Er mag best wat meer contrast in.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Mooie sfeerplaten... vooral ook de zonneharpen op #2 zijn prachtig.

de z/w omzetting zou idd wat krachtiger kunnen qua contrast, het is nu eerder een grijswit omzetting, maar vind het toch best een mooie foto...

Rob,
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

de lange sluitertijden zie ik niet heel erg terug in de foto's, maar nr 2 is toch wel heel mooi.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

voor mij 2 en 3. Waarvan 2 wel de voorkeur. Wel een opmerking. er zitten nogal wat uitgebeten stukken in de lucht van foto 2, daarbij zou ik, om de lichtbalans wat beter te krijgen, de lucht wat donkerder en het strand wat lichter gemaakt hebben.

Waarom de foto's zo klein geplaatst? mag 900 px zijn zijn nu 700 px

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Oei ik heb slechte herinneringen (en lidtekens op mijn borstkas) als gevolg van een aanvaring met die palen bij Zoutelande... zitten vol met scherpe schelpen, en als je daar als gevolg van jeugdige overmoed door de golven tegenaan geslingerd wordt, levert dat een bloedbad op! ;)

Foto 2 en 3 spreken me het meeste aan, overigens. Ik zou foto 2 overigens mooier vinden als je de onderste rand er nog af zou croppen. Dan begint de scheiding van zee en strand precies in de linkeronderhoek en ben je bovendie de (ietwat storende) rij palen onderin beeld kwijt.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
A3 A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 271
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2006 20:34
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties,

Een aantal reacties van mijn kant,
bij Z/W het contrast omhoog, mijn ervaring is dan dat de zwarten snel dicht lopen, maar toch neem ik jullie meningen ter harte.
Langere sluitertijden zitten in foto 1 en 3 zie exif, misschien nog een donkerder filter erop de volgende keer.
Uitgebeten is de lucht net niet volgens PS, het is op het randje, ik vind het juist wat hebben maar dat blijft persoonlijk.

Na jullie reacties ga ik de foto's ook weer anders bekijken, dat is altijd zo mooi op dit forum.

gr Adrie
Canon 5DMIII en EOS-R | Tamron 24-70 2.8Di VC USD | Tamron 70-200 2.8Di VC USD| Sigma 150-600mm F/5-6.3 DG OS HSM Contemporary |Canon 100mm Macro 2.8 | Canon 50mm 1.4 |

http://www.a3afotografie.nl
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Bij foto 2 heb je de zonnestralen mooi weten vast te leggen, wel jammer van de prullenbak. Maar samen met foto 3 voor mij toch wel de mooiste van de serie.
Foto 4 oogt door de omzetting wat sombertjes vind ik, wel een mooi compositie.
Bij foto 1 vind ik de palen een beetje het zicht blokkeren. Een iets andere compositie met eventueel meer palen, meer lijn en diepte zou denk ik mooier zijn.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

lange sluitertijden?? :oops:
mag van mij nog wel flink wat langer.. :) misschien moet je 's kijken voor 'n ND filtertje als je dit interessant.. ;)

de laatste vind ik wel het mooiste van allemaal eigelk..
de diepte zie je goed hier.. daarbij ben ik wel gek op dit soort foto's.. ;)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar