ik wil vanavond een lens bestellen, welke?? (spoed)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
canon550D
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2012 14:43

Welke lens, welke lens...
Ik weet het jullie bevelen de 55-250 IS van canon aan, maar die kan ik op dit moment niet betalen en ik wil graag een beginners lens..
Het liefste met een groot mm bereik.
Sigma, canon of tamron
Prijs: tot 150 euro

Dit zijn al wat lenzen..:
Sigma 70-300mm F4-5.6 DG MACRO
Canon EF 75-300mm f/4.0-5.6 III
Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD MACRO 1:2
alvast bedankt..
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Nooit met spoed een lens bestellen. Misschien is er 2e hands wel iets te krijgen. Ik heb geen ervaring met de genoemde objectieven (behalve met de 55-250 en die is inderdaad goed), wel met het maken van te snelle keuzes (en die waren vaak niet goed...)

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

lekker bezig, je wilt vandaag een lens bestellen, maar je hebt geen idee welke.
Goed je huiswerk gedaan blijkbaar ;)

Neem de tip van GRoel aan, nooit overhaast beslissen, eerst de verschillende testen uitgebreid lezen en test/voorbeeld foto's bekijken voordat je een keuze maakt waar je wellicht later spijt van krijgt.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Enthousiasme is leuk, maar pas op, even niet opletten en dan kan het klauwen met geld kosten!!
Denk dat de meeste fotografen hier daar wel een beetje ervaring mee hebben...

Het is jouw geld, en je mag er mee doen wat je wilt, maar de tips die hierboven staan en die hieronder misschien nog zullen volgen zijn over het algemeen niet zo gek. Kijk eerst wat je wilt, wat je nodig hebt, en zoek dan naar opties die een beetje in de buurt van je budget komen. Soms is het zinvol om even door te sparen!!

En de druppel:
drie factoren spelen een rol bij nieuw spul.
Kwaliteit, mogelijkheden en prijs. Wil je veel van het één, dan gaat een ander vaak omhoog of omlaag.
Wil je goedkoop, dan gaat (vaak!) de kwaliteit omlaag.
Wil je veel mogelijkheden, dan gaat de prijs omhoog of de kwaliteit naar beneden.
Wil je kwaliteit, dan gaat de prijs omhoog, of de mogelijkheden naar beneden.
Dit geldt niet altijd, natuurlijk, maar veel vang je er mee af ;)
... Spiegel-Werk ...
snakelwd
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 25 Jan 2011 23:30

Gewoon even doorsparen zou ik zeggen.
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Voor wat betreft het met spoed bestellen sluit ik mij helemaal bij mijn voorgangers aan.

Als je toch per se vanavond nog wilt bestellen, ik heb afgelopen week nog met veel plezier de Tamron gebruikt. Het is absoluut geen hoogvlieger maar voor zijn geld een leuke lens. Afgelopen week heb ik kano's in de branding op het Duitse Rugen gefotografeerd. Tot zo'n 200 mm en op 1/320 sec en 1/400 sec (Tv-stand) scherp genoeg om de glunderende koppies van de peddelende kinderen vanaf het strand te fotograferen. Ook op de uitsnedes zijn ze dan nog scherp genoeg voor een 20 x 30 vergroting. Boven de 200 mm hield het met de scherpte niet over..... De macrostand heb ik veel gebruikt toen ik nog geen "echt" macro-objectief had. Ik heb er best leuke foto's van vlinders en bloemen mee gemaakt, maar het kan niet tippen aan de foto's die ik nu met de 100 mm macro maak.

Ik weet niet wat je wilt gaan fotograferen, maar als ik deze lens ooit moet vervangen ga ik voor een lens met minder mm's "boven en onder". 300 mm uit de hand is zonder stabilisatie (met deze lens??) niet te doen, en ook op statief vind ik de scherpte niet geweldig. Een kortere lens zou dan wel een goede aanvulling zijn op de 17-85 lens die ik meestal op de camera heb zitten, 70-300 is dit eigenlijk niet als ik bijvoorbeeld in een stad gevelornamenten etc wil fotograferen. Je moet dan vaak van lens wisselen waar ik dan weer te lui voor ben :evil:

Succes met je keuze! (maar ik zou even doorsparen.......)
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
pkupku
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2009 07:20
WoonplaatsCOLON bargercompascuum

waarom wil je een beginners-lens?? en waarom met spoed?? want hierdoor krijg je zulke reacties. zoals men wel eens zegt "goedkoop is duurkoop" als het je gaat om zoom te hebben. met deze lenzen krijg je geen echt scherpe foto's in het zoombereik en met slecht (nederlands) weer zal het er niet beter op worden
en als je snel een zoom nodig heb en je de kwaliteit niet erg belangrijk vind is misschien is een Nikon Coolpix S6300 of zoiets wel een optie dan heb je 25-250 in zakformaat
Er zijn 60 spieren nodig om nors te kijken en maar 20 om te glimlachen.Waarom zou je je dan vermoeien?
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Als je spoed hebt, ga dan huren ;)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Er is een tijd geweest hier op het forum dat de Sigma als goed tot zeer goed beoordeeld werd... Maar ik zou me als ik jou was rustig oriënteren.
Anoniem 4

Erg veel haast om naar de reacties te kijken en te reageren heeft ie niet. Vanavond valt er niet veel meer te bestellen.
Ik vraag me wel af hoeveel van dit soort topics we hier nog gaan krijgen.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 3#p1109523" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

ach ja, dat soort mensen heb je helaas vaak ook,

niets voorstellen, niks, enkel wat info verzamelen zonder een bedank woordje (voorlopig dan, maar wellicht kan dit nog komen), en weer foetsie.

Tenminste, zo'n indruk krijg ik. :)
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

WireWess schreefCOLONAls je spoed hebt, ga dan huren ;)
Lijkt mij ook een goed idee ja :)
Een 100-400 kun je zowat overal huren. Heb je een goede lens en een fatsoenlijk bereik. Spaar je (misschien) geld uit (ligt eraan hoe lang je de lens nodig hebt), maar ook zeker frustratie.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar