Reflectie in het ven

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Een paar dagen geleden had ik zin om een star trail te maken. Wegens de bewolking die weer opgekomen was, maar even een plekje dichtbij huis op gezocht, het Meeuwsven.

Ik ben wat aan het experimenteren gegaan met reflecties in het ven. In de toekomst wil ik hier toch wat meer mee gaan doen.
Ik hoop dat ze jullie bevallen.

Hier het resultaat:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
RPGraphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2011 09:50
WoonplaatsCOLON Ergens in Noord-Holland
CONTACTCOLON

Heel fraaie platen! Prachtig die reflectie. Van mij mag je door gaan met experimenteren (*^*).

Groet, Ruud
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Het idee vindt ik leuk, maar de vele gras/rietpollen storen mij persoonlijk, waardoor de reflectie niet goed uit de verf komt.
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Beide mooi en sfeervol gedaan hoor.. knap!

Mijn voorkeur gaat uit naar #2, deze heeft een mooi zacht kleurenspel met mooie sterrensporen en reflectie's in het water, hoewel ik een beetje word afgeleid door de behoorlijke groothoekvertekening, (de bolling van de horzizon). Met welke lens heb je deze gemaakt? ik weet niet of zo'n vertekening 'makkelijk' te corrigeren is in de nabewerking (heb ik geen ervaring mee) ik zou zo'n gecorrigeerde versie ook weleens willen zien... maar goed, het zal wel een kwestie van smaak zijn....

Rob, 8)
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Bedankt voor de commentaren.

De lens die ik heb gebruikt is een 15mm fisheye. Ik heb in LightRoom de bolling er uitgetrokken om te kijken hoe dat er uit zag, maar dat maakt de plaat m.i. een stuk minder aantrekkelijk en minder spannend. Vandaar de keuze om deze zo te laten.

Groetjes Mariska
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Die eerst is niet zo aantrekkelijk. De compositie is wat recht toe recht aan.
De tweede is leuk, en in feite ook goed geslaagd wat betreft sterrensporen.

Ik vind dat je wel wat steekjes laat vallen met betrekking tot de belichting. Met name die tweede. Het lijkt wel daglicht en de lucht zit zelfs tegen het overbelicht aan. Dit soort foto's moeten in mijn ogen toch echt een nacht gevoel hebben.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar