Canon Speedlight MT 24 EX

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Kryn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2011 14:17

Gisteren tijdens een wandeling kwam ik een Canon gebruiker tegen welke aan het fotograferen was met een Canon macro 100m f 2.8 L en een speedlight MT 24 EX flitser Zag er wel indrukwekkend uit. Ik dacht eigenlijk dat deze flitser primair bedoeld was voor gebruik met de Canon MP E 65. Zijn er op het forum leden welke gebruik maken van een dergelijke combinatie? Niet dat ik nu deze flitser ga aanschaffen gezien het (voor mij) forse prijskaartje. :) Naar zijn zeggen kwam er ook nog een macro light adapter ring nr 67 bij voor gebruik met de macro f 2.8 L versie.

Maar ben wel benieuwd naar eventuele ervaringen van gebruikers met deze combinatie; belichting van een foto welke hij had gemaakt zag er wel mooi uit namelijk. Hij gebruikte ook nog een of ander diffuser materiaal.

Kan je met deze combinatie lens en flitser evt gewoon gebruik blijven maken van de AF / IS?
Gebruikers-avatar
fotonisch
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 02 Jun 2009 20:57
WoonplaatsCOLON Geldersche bossen
CONTACTCOLON

Als je een 430 of 580 flitser hebt van canon, kun je deze ook gebruiken. Je moet dan alleen een off-shoe kabeltje en een softboxje kopen.
Dat scheelt heel veel geld en je bereikt er hetzelfde mee. Ik werk alweer een tijdje met deze configuratie in combinatie met de MPE-65.
www.bernardusweb.nl
Kryn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2011 14:17

Bedankt voor je bericht. Kan je nog wat specifieker zijn omtrent de off shoe kabel? Verlengsnoer toch? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. (ik ben overigens niet van plan om een MP 65 E te kopen hoor).
Anoniem 4

De vraag is me niet helemaal duidelijk. Je wilt geen MP65E aanschaffen, maar niet duidelijk is of je wel een 100mm f/2.8L macro hebt.
Inderdaad heb je op dat laatste objectief een adapterring nodig. Net als met iedere andere flitser werkt AF en IS gewoon, want dat staat er helemaal los van.
In wezen gebruik je de MT24EX ook off-shoe. Alleen het besturingsdeel staat vast op de camera. De flitsunits zijn met kabels verbonden daarmee en kunnen dus in diverse standen gebruikt worden, zelfs los van de objectiefadapter.
Bij off-shoe flitsen met de gewone Speedlights wordt de Speedlight geheel losgemaakt van de camera en met een kabel verbonden met het flitscontact op de camera.
http://www.cameratools.nl/default.asp?p ... 1950B001AA" onclick="window.open(this.href);return false;
Kryn
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 16 Feb 2011 14:17

Ik heb een 100mm f 2.8 L macro. Ok het is me duidelijk vwb de off shoe kabel.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar