Sarah@TonCanon

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Afgelopen zaterdag waren Marco (Blubber) en ik bij Ton voor de workshop modellenregie.
Sarah was ons model waarmee we aan de slag konden. Ik wist niet dat er nog zoveel bij kwam kijken.
Ton was super in z'n uitleg en Sarah heel geduldig. Kortom ik heb een superdag gehad.
Het uitgangspunt was die dag niet om met geweldige foto's thuis te komen maar toch heb ik er een aantal
waar ik best tevreden mee ben, daarom ook (voor de 2e keer) in showcase.

1.

28160

2,

28161

3,

28162

Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Inderdaad , mooi model en mooi op de plaat gezet.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mooi gedaan, goed geslaagd!
Nummer 1 en 2 vind ik mooi, de derde foto pakt mij niet.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

Super Karin! ;)

ook ik vind 1 en 2 de beste..
ik vind 3 ook niet zo spreken eigenlijk.. misschien toch door de (lastige) handen? :o
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Mooi! Super workshop was het hé!! Ik zit al een paar maanden met smart op de vervolg workshop te wachten :mrgreen:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Mooie foto's. Ik heb destijds ook een workshop bij TonCanon gedaan en ook met Sarah. Een superleuk model om mee te werken en erg gemakkelijk. Wij kregen toen wel de mededeling dat wij de foto's niet mochten gebruiken als portfolio/publiceren omdat de fotografen aldaar (ton en ytos) de instellingen regelen (lichtopstelling etc) en het daardoor eigenlijk niet je eigen foto's zijn.

Ik weet niet of dat bij jullie ook zo was? Just a tip!
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

@Steve: misverstandje denk ik. Je mag de foto's gerust gebruiken voor publicatie. Ik heb alleen als voorwaarde gesteld dat ik ze vooraf (namens Sarah) even wilde checken. Verder was dit een klein groepje waardoor er meer eigen inbreng van de deelnemers aan de foto is, maar dat kon jij niet weten :wink:

@Diana: ik ben nog aan het kauwen op de inhoud voor een vervolg. Behalve dat het betaalbaar moet blijven, moet het ook voor dat geld wel een didactische toegevoegde waarde hebben. Ik denk aan iets om in 2 0f 3 groepjes van 2 een compleet concept (foto met een verhaal/power) uit te werken. Vanaf het concept tot en met het bewerkte eindresultaat. Veel zelf doen dus en ook iets anders dan "mooie meiden" fotograferen. U hoort nog van ons :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

@Ton Zoals altijd weer helemaal duidelijk :) Thanks!
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Ik vind ze mooi, maar volgens mij staan ze in omgekeerde volgorde

1: je hebt een idee, je hebt het haar verteld en ze denkt er over na, ze is nog niet helemaal gerust over dat idee, ze kijkt je met enig gezonde achterdocht aan.

3: het idee dat ze volledig op gaat in een gedachte waarbij ze haar handen gebruikt om het idee gestalte te geven. het is een lastig probleem waarbij haar handen van die dingetjes doen die handen nou eenmaal doen als je aan iets lastig denkt,

2: ze weet het, jij weet het, maar je moet nog even je mond dichthouden. Doe je ook, want haar ogen stralen uit dat er iets gaat gebeuren als je dat niet doet.

Met anderen woorden, het is een ontzettend mooie drieluik, alleen nog even op de juiste volgorde zetten. :mrgreen:
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

PanzerFaustNL schreefCOLONIk vind ze mooi, maar volgens mij staan ze in omgekeerde volgorde

1: je hebt een idee, je hebt het haar verteld en ze denkt er over na, ze is nog niet helemaal gerust over dat idee, ze kijkt je met enig gezonde achterdocht aan.

3: het idee dat ze volledig op gaat in een gedachte waarbij ze haar handen gebruikt om het idee gestalte te geven. het is een lastig probleem waarbij haar handen van die dingetjes doen die handen nou eenmaal doen als je aan iets lastig denkt,

2: ze weet het, jij weet het, maar je moet nog even je mond dichthouden. Doe je ook, want haar ogen stralen uit dat er iets gaat gebeuren als je dat niet doet.

Met anderen woorden, het is een ontzettend mooie drieluik, alleen nog even op de juiste volgorde zetten. :mrgreen:



3: [censored].. wat heb ik gedaan?
1: *schrik* oh.. ik wist niet dat iemand me zag
2: Niet vertellen alsjeblieft :oops:

toch? of is niet? hahaha :mrgreen:

het blijven hoe dan ook mooie foto's! :)
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

:mrgreen: goede foto's prikkelen de fantasie
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ton Canon schreefCOLON Veel zelf doen dus en ook iets anders dan "mooie meiden" fotograferen. U hoort nog van ons :mrgreen:
Super!! Wat dacht je van "mooie mannen" Afbeelding
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Dianawoman schreefCOLONWat dacht je van "mooie mannen" Afbeelding
Mwah, je mag me gerust op de foto zetten hoor want ik loop er toch rond en in Photoshop ben ik best nog wel wat op te leuken :P

En nu hou ik op, want het wordt een beetje topicvervuiling van Karina's foto's :twisted:
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Nou, hier volgen mijn 2 cents...

Allereerst de complimenten, zijn alle 3 prima geslaagde pics, ieder met eigen charme.
Model/studiofotografie lijkt voor de kijker helaas allemaal vaak zo gemakkelijk en vanzelfsprekend.
Hoe benevens de waarheid helaas, maar dat terzijde...

Mijn voorkeur gaat ook uit naar 1 en 2. Hoewel ik het hardere licht op 3 persoonlijk meer waardeer.
1 en 2 zouden van mij iets lichter mogen.

Als we het hebben over regie, zonder afbreuk te willen doen aan het geslaagde totaalbeeld;
ik weet in procenten natuurlijk niet hoeveel aandeel jij respectievelijk Sarah hadden in de poses...
Op 1 had de hand iets meer naar beneden het totaalplaatje iets rustiger gemaakt denk ik.
De mondstand matcht voor mijn beleving net niet bij de ogen.
Nr. 2 zou ik dichterbij kroppen, mnmaal net zo dichtbij als de andere.
Wint het geheel aan kracht en wordt sprekender (ondanks het vingertje.. hihi)
Bijvoorbeeld net onder het randje van shirt en boven de onderste opzijvallende lok.
Bij 3 had de rechterhand wat meer naar buiten of onder gemogen, brengt nu wat onrust op het gelaat.
Of bijv. net iets meer met een haarstreng in de mond had hier ook mooi gepast.
Afijn, jhe gaat er vast nog mee experimenteren in de toekomst... ;<)


(En ja, heb ook deze workshop gevolgd bij Ton.
En met Sarah mogen werken. Hoop nog altijd op een vervolg met haar.. lol)
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

WOOOW je kijkt een halve dag niet en dan dit..... zoveel complimenten. DANK JULLIE WEL ALLEMAAL. :)
Ik begin maar even bij Frank:
Eigenlijk heb ik alleen bij foto 2 de pose bedacht, ik wilde haar sexy laten kijken maar dat is niet helemaal gelukt. Maar goed.
Bij de andere twee heb ik maar aan Sarah gevraagd hoe zij dat voor zich zag.
Zelf ben ik eerlijk gezegd niet zo'n fan van hard licht maar eigenlijk moet ik dat nog allemaal uitvinden.

En wat jij had bedacht Panzer, hahahhaa, daar moest ik wel om lachen. Ik zal voor Sarah een drieluik proberen te maken. lol

En nu oefenen en oefenen, ik weet nu dat er ZOVEEL meer bij komt kijken.
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Hey....bekende foto`s zeg...ik heb pas iemand dezelfde zien maken ha ha.
Ziet er goed uit zeg.
De mijne zijn ookal lang klaar hoor, maar ander werk gaat nu even voor dus die komen nog wel online.
Naar mijn idee vind ik ze net iets te gladjes en foto twee is wat gelig in haar gezicht.
maar verder chappoooo!
Heb je afgelopen zaterdag ook weer veel geleerd?
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het een zeer geslaagde serie vind, waarbij de foto's een geheel vormen.
Over de volgorde wil ik het even niet hebben.
Maar ik vraag me af of de serie niet sterker geworden was met per foto iets meer ruimte.
Of zeg ik nu dingen die nergens op slaan.................?

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Als ik de foto's zo zien vindt ik het extra jammer dat Ton voorlopig met deze workshop stopt, had hem ook graag nog eens gedaan :D
Ik ben zelf ook minder van het harde licht... mijn voorkeur gaat in elk geval uit naar foto 1 en 2
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar