Kelly @Ganz + Update

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Gisteren een shoot met Kelly
Hier is het eerste resultaat ......

26833

27430

Foto bij geplaatst, ik zie nu een behoorlijke huidtint afwijking :( ik hoop dat het met de volgende keren niet meer gaat gebeuren, ik heb de X-rite pasport gekocht.
Laatst gewijzigd door 1 op Ganz, in totaal 17 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Het kan aan mij liggen, maar ik denk dat je te ver bent doorgeschoten met de huid. Van de neus is weinig meer van overgebleven dan wat wazige lijnen. Zo wie zo had het van mij allemaal iets scherper gemogen in het gezicht.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

Ik zie rare lijnen/bewerkingen onder haar rechter oog. ik denk dat of de clone tool of healing brush iets te diep in de huid zijn gebrand. maar jammer dat ik de gezicht bewerking niet kan zien
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

ok ..... vind de rest dat ook ???

Wie o Wie durft het aan (puur om te laten zien wat je ook van deze plaat kunt maken) om de RAW versie vanaf nul aan te bewerken ???

Verder kan die gene mij een Cursus Photoshop (in depth) geven ? al dan niet betaald (hobby) tarief ??
Ik loop best wel vaak te kl*ten met photoshop wat aan bod moet/kan komen is

* welke dingen eerst (workflow)
* kleurbeheer
* witbalans
* haal het beste uit je RAW
* puistjes rimpels weg werken
* Glad trekken van de huid
* do and dont's


enz enz enz (dit is geen grap) het "moet" wel iemand zijn die (ver) boven mij zit en echt dingen kan en wil overdragen
Als het niks wordt zet ik het het in te koop / gevraagd
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Nou, ik hou wel van een zacht huidje hoor. Iets minder zacht had wellicht wel gemogen ja maar wat het zo lastig maakt is de verkleining. Als ik een foto bewerkt en hij ziet er voor mij op 100% goed uit en ik ga hem erna verkleinen naar 900px (komend vanaf 21MP) kan ik je vertellen dat zelfs een onbewerkt huidje soms er nog strak uit ziet hoor. Het verkleinen heeft daarop dus zeker wel effect.

Ik vind het dus wat dat aan gaat een prima plaat. Het enige dat mij echt stoort is dat door de grote wimpers, het rechter oog is gaan "hangen". Ze heeft het oog uiteraard gewoon open maar door de hoek van schieten zit nu de bolling van de wimper precies voor haar oog.
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Sushi,

Klopt wat je zegt van de wimper, dat die hangt .... maar welke hoek je ook zou pakken het was zichtbaar :(
De visagist heeft nog geprobeerd het goed te krijgen maar dit is zoals je ziet niet gelukt :(
Later in de shoot hebben we die grote dingen ok (laten) verwijderen daar zal ook nog wel een foto van langs komen als ik zo ver ben met de bewerking.


Maar nu ik eens goed heb gekeken zit er wel een schoonheids foutje bij de neus maar om nu te zeggen "Van de neus is weinig meer van overgebleven dan wat wazige lijnen"
vind ik ook op zijn zachts gezegd een beetje overdreven .... dus Bossa ook jou daag ik uit om een beter bewerking te maken


igg bedankt voor je reactie :)
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Die "niks van overgebleven neus" mag wat mij betreft ook wel wat genuanceerd worden ja. Ik bedoel, ik zie hem toch aardig goed zitten. :wink:

Ik zie de wimper-loze nog wel voorbij komen! Ben benieuwd!

En wat betreft de bewerking: Als je denk dat ik een bijdrage kan leveren aan je workflow dan trek maar aan de bel hoor. Wil je helpen waar ik kan (of zover als mijn kennis gaat :wink:)
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Hoi Sushi,

Gaaf dat je me wilt helpen :) wil je ook jou photoshop skills los laten op mijn foto ?
Als je het wilt doen dan stuur ik je een PB met de link naar de foto.

Groeten Hans
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik wil dat best eens doen hoor. Al vraag ik me af wat ik zou moeten verbeteren aan het sjoppen maar dat zien we vanzelf.
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

dus met andere woorden ..... je vind dat ik best al een beetje kan shoppen ? :)
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ja hoor. Waar het denk ik het meest "mis" gaat (als ik even zo brutaal mag zijn) is het consequent sjoppen. Met een serie heb je vaak toch wel veel verschil tussen de verschillende platen zitten en dan vooral wat betreft kleur, witbalans en toning. Daar is bij jou denk ik nog de meeste winst te behalen. Wat betreft een huidverzachting zit je vaak aan de gladde kant maar dat wil meteen zeggen dat je het wel kan he, alleen moet je er dan iets zuiniger mee zijn. :wink:
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

ik denk dat je daar inderdaad een goed punt hebt !! dat er te veel verschil zit in de series.
ik heb trouwens vandaag de x-rite color pasport besteld ik denk dat ik daarmee ook een beter basis mee neer kan zetten.
Zie het wel zitten in een photoshop cursus en dan met name niet de losse foto's maar het geheel als serie neer zetten.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Je zegt het maar. Zo te zien woont je niet al te ver weg dus we kunnen zo een keer afspreken hoor.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Voor een beautybewerking is de foto helemaal niet slecht hoor. Over verzachten ja/nee zijn vaak duizend meningen. Bij de ogen idd ietsje ver doorgeschoten misschien.
Verder zou ik de kaaklijn een tikkie aanzetten en het contrast van linkeroog en sterretjes ietsje pittiger maken. (Je huidskleur vind ik bv erg mooi !!)
(heb je een PB gestuurd)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Hoi hoi,
Ik heb nu al verschillende keren deze foto bekeken.... En niet voor niets.
Zelf hou ik wel van een wat gladdere bewerking van de huid, dus stoort mij het niet. Ik zou het gerust ook zo gedaan hebben. De techniek beheers je in ieder geval in mijn opinie, al denk ik dat op sommige plekken iets minder bewerking beter uit de verf zou komen.
Maar mijn grootste vraag aan jou is: had je een bepaalde reden om het portret van deze positie te schieten? Ik vind het namelijk jammer dat je gekozen hebt voor dit standpunt, omdat je nu van de versiering op het gezicht veel minder ziet. Daarom vroeg ik het mij af.
Groet,
Arnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

Ik vind het een mooie foto ik hou er wel van zo'n mooi huidje... Make-up vind ik mooi al vind ik de versiersels niet zo mooi komt zo getekend over. Had de foto liever zonder gezien. Lippen, ogen, huid en haar vind ik prachtig en liggen mooi bij elkaar wua kleurtonen. Bauw/groene bloem vind ik té off-key.
Ik denk dat ik haar Haar wat te scherp vind je ziet elk haartje haarscherp ik weet niet of anderen dat ook zien?!
Persoonlijk had ik in fotoshop geprobeerd daar wat aan te doen maar ik weet hoe moeilijk dat is ik haat photoshop...
Soort van haat-liefde verhouding... Bedankt voor posten!
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

@ Arnoud, bedankt voor je reactie, ik probeer natuurlijk de huid zo mooi (en tegelijk, zo realistisch) mogelijk te houden. Mijn Photoshop skills kunnen beter !!! :)
ik hoop dat Sushi nog een keer tijd voor me kan/wil maken :)

@ Jeldo, ook bedankt voor je reactie, smaken verschillen zullen we maar zeggen, ik vind het erg mooi de visa en de combi maar wie ben ik ??

Verder sorry voor de supervertraging tussen de posts :( super drukke periode achter de rug.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar