Speedlite 430 EXII of speedlite 580 EXII voor danswedstrijd?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
FSevers
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2010 09:48

Ja dat mag echt. Kijk maar eens op de site van bv Rob Ronda (http://www.robronda.com/" onclick="window.open(this.href);return false;) . Niemand die daar moelijk over doet. Alleen bij demos kan het als storend ervaren worden. Vroegere mocht het niet bij de profs maar met de huidige genaratie telefoons is dit ook van de baan.
Frank
450D -met groothoek, standaardzoom, telelens, flitser en filters
chrimasa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2010 20:08

Kleine update.
Ik heb onlangs toch de Nissin DI866-MKII gekocht en er vorige week voor het eerst echt mee gewerkt tijdens een danswedstrijd.
Mijn bevindingen: ik heb flink achter elkaar doorgeschoten en van de honderden keren maar een enkele keer last gehad van de "trage" oplaadtijd (hij had dan net een halve seconde meer tijd nodig dan ik, maar dat heb ik maar twee keer gemerkt dus).
Ik had dus geen batterypack, maar twee setjes nieuwe oplaadbare batterijen (eneloop), waar ik ruim mee toe kwam.
Voor op een kleine Canon 550D is het qua formaat wel een erg grote flitser. Maar in het gebruik heb ik daar geen last van gehad (meer het idee: wat doet die mevrouw daar met die flitser... o kijk er zit ook een cameraatje onder :-))

Het is deze test: http://members.casema.nl/mmuetstege/DI866MKII.html" onclick="window.open(this.href);return false; geweest die me uiteindelijk over de streep getrokken heeft niet voor de speedlite te kiezen maar voor een voor mij betaalbaarder alternatief merk. Ik heb er 200 euro voor betaald. Dat is inclusief een een mooie stevige opberghoes.

Vooralsnog ben ik dik tevreden. Als ik er een half jaartje langer mee gewerkt heb zal ik nog eens wat bevindingen laten weten,

groeten
Margreet.
EOS 70D met Canon EFS 15-85 en Canon 50mm 1.8 STM in een Kata 3N1-20 Sling BackPack, of in een superchique Rosa back. Voor de flits een Nissin Di866 DMark
Gebruikers-avatar
mmuetst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 09:56
CONTACTCOLON

Kijk zijn mijn testen toch ergens goed voor :) Je kunt op de Nissin Di866MKII ook een externe voeding aansluiten zoals de Godox PB-820. Ik heb zelf de Nissin PS300 (voor inkoopprijs bij fotopatent in Utrecht weten te scoren) maar deze voeding is een stuk duurder. Misschien nog wat flitstips. Het kan soms handig zijn om een kleuren filter voor je flitser te plaartsen. In dit geval een CTO. Dan hou je de sfeer van het bestaande licht een beetje in tact.
Kijk maar eens op: http://www.halcyon.nl/halcyon" onclick="window.open(this.href);return false;
Met de Nissin Di866MKII merk ik wel dat als je veel flitsen op vol vermogen geeft je flitser in de beveiliging schiet, iets om te verkomen tijdens een shoot, want je moet echt wachten totdat de flitser weer afgekoeld is.
Ik weet niet of het mogelijk is om tijdens dit soort danswedstrijden ook off camera te kunnen flitsen, want dan kun je het licht nog mooier op de dansers laten vallen.
Meer info hierover is ook weer te vinden op mijn site.
Meer Strobist nieuws op metjegelaatopdegevoeligeplaat.blogspot.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar