DxO Labs announces Optics Pro 7 with faster performance

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Zo, dat is een mooi lineair verband :wink:

Verwerkingstijd = 2,7 x aantal pixels
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Download GPU Caps Viewer om te zien of OpenCL goed kan werken:
http://www.geeks3d.com/20111018/gpu-cap ... l-utility/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

boels069 schreefCOLONZo, dat is een mooi lineair verband. Verwerkingstijd = 2,7 x aantal pixels
En dat klinkt op zich best logisch, zo'n lineair verband.
De factor 2.7 zal van je PC hardware (CPU etc.) afhangen.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

boels069 schreefCOLONDownload GPU Caps Viewer om te zien of OpenCL goed kan werken.
En een alternatief is GPU-Z: http://www.techpowerup.com/gpuz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Of geeft dit tooltje geen OpenCL info?
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Volgens deze tool wordt OpenCL prima ondersteund door mijn videokaart, evenals OpenGL en Cuda.
Voor alle zekerheid nog even de laatste drivers geïnstalleerd met onderstaand resultaat.

5D2 - 57 sec.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Er loopt ook een draadje met ervaringen:
http://forums.dpreview.com/forums/readf ... d=39964302" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Ik haak af, mooie software, prima eindresultaat, maar met wat tweaken in LR3 behaal ik dezelfde resultaten.
De output van DxO vergeleken met de bewerkingen binnen LR en net zo lang met de schuifjes gespeeld, tot ik een vergelijkbaar resultaat heb.
De interface, workflow en bewerkingstijd vind ik in LR dan echt een stuk beter.

Ik heb net een upgrade van m'n bios gedaan, laatste drivers geïnstalleerd, systeem helemaal opgeschoond, alle onnodige processen en services uitgezet en daarna weer een RAW geconverteerd, maar hij blijft er bijna een minuut over doen.
Twee images tegelijkertijd haalt ook helemaal niets uit, dan is hij gewoon 2min 14 sec bezig, gemiddeld nog langer dan een enkele RAW.

Ondanks het feit mijn videokaart OpenCL ondersteund, is deze optie in DxO grayed-out en dus niet selecteerbaar.
Blijkbaar heb je hele speciale hardware nodig om DxO optimaal te laten draaien, dus met 199,= ben je er dan niet.
LR draait gewoon prima op mijn huidige hardware, dus is het (net als versie 6) exit voor DxO.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ook bij mij is de OpenCL grayed-out.
Dat klopt wel omdat de "odometer" van de GPU Caps Viewer in het rood staat.

Ik ben niet (semi)pro bezig, de verwerkingssnelheid is dus voor mij niet belangrijk.
(De snelle PC heb ik eerder nodig voor het spelen met grote hoeveelheid data in Excel van Office 2010)

Zelf heb ik niets (moeilijk te omschrijven, 't ligt mij gewoon niet) met LR2 en/of CS4 (heb ze legaal).
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

5DII, ISO 6400, gemiddeld 30Mbyte over 154 opnamen, 17.3s
(Pakjesavond, flitser vergeten :oops: :oops: , matige kamerverlichting)
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Ik zal vast wat over het hoofd zien, maar hoe krijg ik de database van 6.6 in 7.0?
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@Builder: http://forums.dxo.com/showthread.php?p=34966" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

DXO 7 hier met een i7 processor is echt rete-snel vergeleken met versie 6.
Ongeveer 60% sneller (test-batch was 80 5DII raw's).

Ik mis alleen de view-tab. Want die was toch wel handig.
Ook - via voorkeuren - instellen van een vaste preset lukt me niet. Efkes oefenen nog.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

@Pieterr: Thanks, hier had ik nog niet gekeken...
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Problems fixed in version 7.1.0
 Fix of a problem of path fixing when images are moved
 Fix of a problem of using the preset editor
 Fix of a display problem with configurations with Intel Chipset GMA 965
 Fix of a problem when processing images to DNG on 32-bit systems
 10 most frequent crashs fixed
 Fix of a problem of listing external disks
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Andere videokaart (GeForce GTS450 i.p.v. GeForce 9600), andere tijden: 6,7s per 5DII Cr2.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
fotoborst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 433
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2005 00:07

Door Boels jarenlange promotiewerk voor dit pakket heb ik eens gek gedaan en een proef versie geïnstalleerd.... De avond was gisteren al ver gevorderd dus ik heb nog geen goed oordeel kunnen vormen. Echter wat me wel opviel zo snel was dat de aanwezigheid van de verschillende presets. Presets voor artistiek gebruik zijn natuurlijk leuk maar presets die verschillen in: belichting, kleur, ruis e.d. vind ik even moeilijk. Nu moet ik weer allemaal groepjes maken met foto's die onder- of overbelicht zijn, te veel ruis hebben, weinig kleur, enzovoort... Ik hoopte al mijn vakantiefoto's in een keer om te zetten van RAW naar JPG. Moet ik dan maar de default settings gebruiken?? Mijn gevoel zegt me dan dat ik de 3200 iso foto's daarmee te kort doe...
Hoe doen jullie dat?
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

fotoborst schreefCOLONDoor Boels jarenlange promotiewerk voor dit pakket heb ik eens gek gedaan en een proef versie geïnstalleerd.... De avond was gisteren al ver gevorderd dus ik heb nog geen goed oordeel kunnen vormen. Echter wat me wel opviel zo snel was dat de aanwezigheid van de verschillende presets. Presets voor artistiek gebruik zijn natuurlijk leuk maar presets die verschillen in: belichting, kleur, ruis e.d. vind ik even moeilijk. Nu moet ik weer allemaal groepjes maken met foto's die onder- of overbelicht zijn, te veel ruis hebben, weinig kleur, enzovoort... Ik hoopte al mijn vakantiefoto's in een keer om te zetten van RAW naar JPG. Moet ik dan maar de default settings gebruiken?? Mijn gevoel zegt me dan dat ik de 3200 iso foto's daarmee te kort doe...
Hoe doen jullie dat?
Door een afzonderlijke preset te maken specifiek voor JOUW camera. En die voldoet aan jouw wensen.

Dat heeft mij ongeveer een jaar experimenteren gekost :shock:
Dus heb ik nu een preset voor algemeen persoonlijk gebruik. Voldoet voor 95% van m'n foto's.

Voor de goede orde: k'ben geen pixelpeeper.
Foto's corrigeren doe ik uit principe maar zelden. Af en toe een storend element weg-shoppen. Meer niet.
En ik ben tevreden met de output. Voor een ander hoeft dat niet zo te zijn. Over smaken valt niet te twisten.

Bezoek de DXO site http://forum.dxo.com/forumdisplay.php?f=7
Hier tref je diverse - selfmade - presets van andere DXO-enthousiasten aan.

Succes!
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
fotoborst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 433
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2005 00:07

Dank voor je reactie gele duikboot! :lol:

Zelf de juiste preset maken voor mijn camera lijkt me niet de juiste uitgangspunt. (Oké, wel voor vervorming e.d. maar dat regelt DxO)

Ik wil de juiste preset voor mijn foto's! Maar omdat niet één foto de zelfde is hoopte ik dat DxO aan de hand van een analyse van iedere afzonderlijke foto de juiste conversie kon bepalen en uitvoeren.... Dit idee werd gevoed door de verhalen hierboven dat hele serie's geconverteerd worden in x-aantal minuten enzo... Heb gisterenavond nog wat zitten spelen en het resultaat was prima zeker bij de hoge ISO opnamen. Maar al mijn 1000 vakantiefoto's in een keer omzetten is "wishfull" thinking" ben ik achter gekomen... :wink:
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Batchverwerking gebeurt op dezelfde manier als met DPP, Elements, PS, enz.

Dus het is handig om de opnamen wat te herschikken naar (bijvoorbeeld) strand, binnen, zeer hoge ISO, enz.
Met goedbelichte opnamen gaat het altijd beter dan hoef je bv. geen "HighLight Recovery" te doen.

Per opname worden de correcties opgeslagen (de CR2 wordt met rust gelaten).
Een correctie kan gekopieeerd wordt naar één of meerdere (ook alle) opnamen.

Na de correctiefase dien je alle opnamen aan te merken als "te verwerken" (zie het "stoplicht" bij de verkleinde versies).
Het max. aantal is niet beperkt voorzover ik weet: de grootste batch van mij liep tegen de 800.

Start dan de conversie.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Both the Standard and Elite editions of version 7.2 support four additional cameras: the Canon Powershot S100, and the Panasonic GF3, Panasonic G1, Panasonic G2.

The production rate of DxO Optics Modules is accelerating, thanks to the recent optimization of its calibration processes. This means that DxO Labs is now able to provide support for new cameras more quickly, all while consolidating its modules library by adding camera models already on the market - notably compact hybrids. Since January 1st, more than 250 camera/lens combinations have been added.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar