Pogona vitticeps foto's.

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Robert Jan
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2012 14:29

Ik had beloofd wat foto's te uploaden, dus hier zijn ze!
Tips zijn welkom!

Even over het diertje.
Latijnse naam: Pogona vitticeps.
Nederlandse naam: Baardagaam.

Een andere hobby van mij is het houden van reptielen, de levenswijzen en het uiterlijk vind ik heel erg interessant.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

Mvg,

Robert Jan.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Leuke beestjes zijn het zeker, daar dan weer een leuke foto van krijgen valt weer niet mee. Persoonlijk denk ik dat je wat licht te kort kwam, want er zit nogal wat onscherpte in wat met een snellere sluitertijd te verhelpen was geweest. Verder vind ik ze erg donker over komen, ook dat maakt het kijken niet prettiger. Verder vind ik het bij de eerste 2 jammer dat net niet heel de staart er op staat. Bij de laatste heb je er veel meer afgelaten, en dat vind ik dan weer niet storend.
Robert Jan
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2012 14:29

Ik kwam inderdaad licht tekort.

Bedankt voor de tip!
Anoniem 4

Valt niet mee achter glas en met weinig licht.
Toch kunnen de beelden in nabewerking nog iets opgelicht en verscherpt worden.
Welk programma gebruik je voor nabewerking?
Robert Jan
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2012 14:29

Illuminatus schreefCOLONValt niet mee achter glas en met weinig licht.
Toch kunnen de beelden in nabewerking nog iets opgelicht en verscherpt worden.
Welk programma gebruik je voor nabewerking?
Ik gebruik Photoshop CS2 of CS4. Hangt van de computer af waar ik opzit.

Waar ik vaak tegenaan loop als ik dit soort foto's belicht en meer kleur geef is dat ik het er vaak nep uit vind zien. Daarom maak ik ze niet te al te licht om te zorgen dat het nog echt lijkt!

Bedankt voor de tip!
Anoniem 4

Met Photoshop CS4 zou je bijv. de eerste foto wat kunnen oplichten zonder dat het nep wordt.
Ga nadat je de foto hebt ingeladen naar Niveaus. Je ziet dan een histogram en daarbij 3 pipetjes. Klik het zwarte pipetje aan en ga in je foto naar het zwartste deel, bijv. links in het zwarte stuk van de boomstronk. Klik daar met het pipet. Kies vervolgens het witte pipetje en klik op het witste deel in de foto, hier het witte bolletje boven het achterlijf van het beestje.
Klik ook daar en zie dat de foto al een stuk beter wordt. Natuurlijk kan er nog best wel wat aan verbeterd worden, maar dit is een goed begin. Beetje verscherpen kan ook nog wel.
Remko73
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2012 14:48

Hoi Robert Jan,

Leuke foto's, heb zelf een kameleon en een gekko zal deze ook een wat foto's uploaden! Vind ze wel wat aan de donkere kant, maar foto 2 waar de krekel gegeten wordt vind ik een leuke actie foto.

Gr. Remko
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar