Zoektocht naar een goede camera draagriem

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JRS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2011 13:48
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ik ben, ter vervanging van de standaard geleverde draagriem die ik te kort, niet prettig in mijn nek vind en regelmatig van mijn schouder afglijdt, op zoek naar een andere draagriem.

De wensen zijn als volgt:
a - De draagriem moet een onopvallend design hebben.
b - De draagriem mag niet makkelijk van de schouder afglijden.
c - De draagriem zal hoofdzakelijk als schouderriem worden gebruikt maar moet ook om de nek en dwars over de borst kunnen worden gebruikt.
c - De draagriem moet veilig een gewicht van minimaal 2kg kunnen dragen.
d - De draagriem moet en een lengte van minimaal ongeveer 130cm kunnen halen.

Aangezien de leveranciers niet altijd de maximaal in te stellen lengte van hun draagriemen aangeven, ben ik nog niet verder kunnen komen dan de volgende drie:

1. De UpStrap (Niet in Nederland leverbaar)
http://www.upstrap-pro.com/product/SG-QR/SG-QR-K.html
2. De Crumpler Singapore Slim.
http://www.crumpler.eu/index.cfm?seite= ... sprache=EN
3. De PacSafe
http://www.pacsafe.com/www/index.php?_r ... ail&id=170

De UpStrap komt, gezien de reviews, als beste uit de bus maar is vrij prijzig en alleen in Amerika te bestellen.
De Crumpler is iets minder prijzig dan de UpStrap, is makkelijk in lente te verstellen maar is meer een nekriem en er zijn wat twijfels over de snelsluiting.
De PacSafe is een stuk goedkoper dan de UpStrap en de Crumpler, heeft kleine metalen musketonhaken waarover een beschermhoesje kan worden geschoven, is door de ingeweven metaaldraad en beschermhoesjes waarschijnlijk minder flexibel en is eigenlijk meer een nekriem.

Op dit moment heeft de UpStrap mijn voorkeur en als je de leverancier een mailtje stuurt blijkt het ook mogelijk te zijn om gebruik te maken van PayPal.

De ideale draagriem zal wel niet bestaan maar Wie kan mij op het spoor zetten van meer schouderriemen met een haalbare lengte van minimaal ongeveer 130 cm en wie heeft er ervaring met de genoemde draagriemen?
Let op: Als gevolg van de huidige economische crisis, is het Licht aan het Einde van de Tunnel tijdelijk uitgeschakeld.
http://www.jrlm.nl
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Ik zou gaan voor een blackrapid:
http://www.blackrapid.com/product/camera-strap/rs-4/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is gewoon in Nederland te koop.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
BartvA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2010 20:05
WoonplaatsCOLON Vinkeveen

Zeker weten blackrapid.
Why Nikon When you can Canon.

Genoeg spulletjes volgens veel mensen... Al ben ik het daar lekker niet mee eens :D.
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik heb deze van optech.
Hij was bij mij 5cm tekort maar daar hebben ze verlengstukken voor die ik dan ook heb gehaald.
Hij is op allerlei manieren te dragen en het enigste waar ik spijt van heb is dat ik hem niet eerder gehaald heb.
Het voordeel t.o.v. blackrapid vind ik dat je statiefaansluiting vrij blijft, ik heb mijn snelkoppelingsplaat van mijn statief altijd op mijn cam zitten
zodat ik hem altijd zo op mijn statief kan zetten zonder eerst iets eraf op erop te moeten doen.
Bij blackrapid moet je daar eerst een dure bout voor halen die je bout van je statiefplaat vervangt.
Als je een grip onder je cam heb dan hangt je cam helemaal ideaal aan deze riem vind ik.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik gebruik al ruim een jaar naar volle tevredenheid de Sun Sniper Strap Steel. Draagt erg comfortabel (is verend uitgevoerd).
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Hans van Wijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 210
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2008 13:40
WoonplaatsCOLON Nieuw-Buinen

Bij mij hangt de 7D plus de batterijgrip en de 24-105 aan deze riem Sun Sniper Strap Steel,
en dat werkt perfect.
Ik ben hier dan ook heel tevreden mee.
Met vriendelijke groet,

Hans.
Gebruikers-avatar
JRS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2011 13:48
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Dank voor de reacties.

Opvallend is dat alle reacties tot nu toe alleen over de sling-versies gaat.

In mijn zoektocht op Internet ben ik de BlackRapid, Sun-Sniper en Optech ook tegen gekomen en de vele tevreden reacties ook gelezen.
Toch heb ik de sling-versies niet in mijn mogelijke keuze opgenomen omdat ik er gevoelsmatig iets op tegen heb dat de camera omgekeerd langs mijn lichaam bungelt. Bovendien is het met de sling versies alleen mogelijk de camera over de borst te dragen.

Ik zal er maar weer eens naar kijken.
Let op: Als gevolg van de huidige economische crisis, is het Licht aan het Einde van de Tunnel tijdelijk uitgeschakeld.
http://www.jrlm.nl
Gebruikers-avatar
RemcoPhoto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2011 12:23
CONTACTCOLON

@Woody, zou jij een foto van de bevestiging aan de camera kunnen maken? Hoe ziet dat (bij jou) precies... ik kom er via Google afbeeldingen niet helemaal uit en ook hier de wens om de plaat van het statief op de camera te laten zitten. Thanks!!

Als het hier niet past, excuus ...heb ook 'een eigen topic' lopen: klik
5D MkII | 17-40 1:4L USM | 24-105 1:4L IS USM | 70-200 1:4L IS USM | 100 1:2.8L MACRO IS USM | 50 1:1.4 USM | 430EXII | Phottix Strato II | Sirui N-1204 + K-20X
Gebruikers-avatar
FerryB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2010 21:35

Ik ben al ruim een jaar zeer tevreden met de Crumpler.
550D + GRIP + EF-S15-85IS-USM + EF-S55-250IS + 430EXII
Gebruikers-avatar
JRS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2011 13:48
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

@FerryB

Blijft de Crumpler goed aan de schouder hangen en zijn de snelsluitingen stevig?
Let op: Als gevolg van de huidige economische crisis, is het Licht aan het Einde van de Tunnel tijdelijk uitgeschakeld.
http://www.jrlm.nl
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik gebruik altijd de banden van de 1D serie iets breder en voldoen aan alle gestelde wensen.

Onopvallend design gaat meestal omdat het niet de aandacht moet trekken ivm diefstal. Dan zijn de grote brede neopreenbanden ook niet de oplossing, Er staat dan misschien niet zo groot Canon Digital op maar ze zijn dermate groot dat iedereen er naar kijkt en dus meer aandacht trekt :)

Ik heb er trouwens wel een gehad van OpTech en dat was voornamelijk omdat ze heeeeeeeel prettig zijn met zware systemen. Maar ik ben inmiddels helemaal terug bij de banden van de 1D series (zonder Mark III ed) en die van de 40D series.

Maar goed dat is niet wat je wilt :)

Die OpTech zijn het fijnst die snipers ed het veiligste denk ik
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik gebruik ook de banden van optech en ben erg fan van de sling die woody ook gebruikt. Het mooie van het optech systeem is dat het heel modulair is. Aan je cammera bevestig je lussen met een snelkoppeling zodat je snel kan wisselen. Soms is de sling handig, soms een normale neckstrap en ik heb zelfs hulpstukken waarmee je de camera aan de banden van je rugzak vast maakt, erg comfortabel dragen is dat.

Kijk maar eens op de site http://optechusa.com/ naar de mogelijkheden en bestel ze eenvoudig via ebay daar is veel en goedkoop te vinden. Ook dat is een voordeel van optech, veel goedkoper dan andere versies.

Succes,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
JRS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2011 13:48
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

@Jeroen,

Een onopvallend design heeft gedeeltelijk te maken met diefstal maar dat moet ook weer niet worden overdreven.
Een witte toeter van Canon op je body valt meer op dan de witte Canon letters het rode randje op standaard draagriem.

De Crumpler Singapore Slim is bijvoorbeeld met verschillende kleuren te krijgen en dan heb ik toch echt de voorkeur voor de zwarte i.p.v. de oranje versie.

Het wensenlijstje heb ik samengesteld om een indruk te geven in welke richting ik zoek.
Leek mij wat duidelijker dan te roepen "Ik wil een nieuwe draagriem voor mijn camera".

@Richard,
Bedankt voor de tip over ebay en ik ga eens verder kijken bij Optech.
Let op: Als gevolg van de huidige economische crisis, is het Licht aan het Einde van de Tunnel tijdelijk uitgeschakeld.
http://www.jrlm.nl
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Ik heb hier in de kast Sun Sniper One liggen. Ik moet bekennen ik gebruik hem zelden tot nooit. Ik merk dat ik afgelopen jaar toch gewoon de strap van de camera zelf gebruikte :D
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Markboefje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 73
GeregistreerdCOLON 09 Mei 2012 13:52

Ik ben ook op zoek naar een goede draagriem. Kwam al snel de Black Rapid tegen, maar na wat verder speurwerk kwam ik ook de Carryspeed CS-1 tegen.
Zie http://www.youtube.com/watch?v=TfIPKidg ... re=related voor een (vrij lange) review op YouTube.

Kunnen de Black Rapid gebruikers zijn enthousiasme over de CS-1 ontkrachtigen?

Benieuwd naar jullie reacties.
Yes we Can(on)..
mattia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 117
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2009 15:04

Non-strap optie: check de Capture camera clip. Werkt perfect op de schouderband van een rugzag, gewoon met een arca-swiss compatibele snelkoppelplaat.
5DII, 30D IR, 17-40L, 24-105L, 70-200L 2.8 IS, 100-400L, 15mmFE, 35L, 50/1.8mkI, 135L
Sigma 50/1.4, Pentax 50/1.7, Summicron R 50/2.0, C/Y Planar 50/14, C/Y Distagon 35/2.8, Elmarit R 28/2.8
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

wat je ook kunt doen is op zoek gaan naar ""goedkoop"" , ik heb destijds van Smugmug een strap gekregen, van neopreen, ding is vrij onopvallend, niet te dik, gewoon als een standaard band, maar draagt erg lekker, veert een beetje mee, dus het gewicht wordt ook ietwat gereduceerd.

Deze straps zijn vaak voor rond de 10 euro te bestellen op Ebay of ander soort winkels.
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar